دانا گزارش می دهد؛

بالاخره هومن سیدی «قورباغه» اش را قورت می دهد؟

کد خبر: 306483
|
15:45 - 1399/09/22
نسخه چاپی
بالاخره هومن سیدی «قورباغه» اش را قورت می دهد؟
«قورباغه» نخستین سریال هومن سیدی قرار است از 24 آذر ماه به صورت اختصاصی توسط پلتفرم «نماوا» راهی شبکه نمایش خانگی شود. سریالی که شاید به پرحاشیه ترین سریال شبکه نمایش خانگی پیش از پخش خود تبدیل شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«قورباغه»نخستین سریال هومن سیدی قرار است از 24 آذر ماه به صورت اختصاصی توسط پلتفرم «نماوا» راهی شبکه نمایش خانگی شود.

سریالی که شاید به پرحاشیه ترین سریال شبکه نمایش خانگی پیش از پخش خود تبدیل شده؛ از حواشی تهیه کنندگی و سرمایه گذاری تا قرارداد عجیب نوید محمدزاده برای این سریال و تاخیرهای پی در پی برای زمان قطعی پخش این سریال، این روزها «قورباغه» هومن سیدی را به یکی از خبرسازترین سریال های شبکه نمایش خانگی تبدیل کرده است.

 

سرمایه گذاری پرحاشیه؛ از بابک زنجانی تا محمدامامی

دعوای سرمایه گذاران و تهیه کنندگان این سریال و در ادامه داستان پخش اختصاص «قورباغه» از«نماوا»از حواشی پررنگ این سریال شده است؛ البته در کارنامه فیلم سازی هومن سیدی، حضور همین سرمایه گذاران متهم به فساد مالی، پای این حاشیه سازی ها را به «قورباغه» او باز کرده است.

هومن سیدی «سیزده» دومین فیلم خود را با سرمایه بابک زنجانی به جشنواره فیلم فجر رساند و بعدها «مغزهای کوچک زنگ زده» را با مشارکت محمد امامی و شرکت تصویر گستر پاسارگاد به تولید رساند؛ هر چند سعید سعدی، تهیه کننده «مغزهای کوچک زنگ زده» دخالت محمد امامی در تهیه این فیلم را از اساس منکر شده است.

این حواشی زمانی جان تازه ای به خود می گیرد که علی اسدزاده، مدیرعامل شرکت تصویر گستر پاسارگاد به عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده «قورباغه» معرفی می شود؛ اسدزاده ای که از ابتدا به همراه محمد امامی در اکثر پروژه های سینمایی و سریال سازی نقش بسزایی داشته است.

 

تاریخ پخشی که بارها به تعویق افتاد

تاریخ پخش این سریال از دیگر حواشی این روزهای «قورباغه» است. تاریخی که بارها و بارها به بهانه های مختلف به تعویق افتاده است. آبان ماه بود که پس از اما و اگرهای بسیار، خبری از دریافت پروانه نمایش و انتشار دوباره سریال رسانه ای شد. انتشار اولین پوستر رسمى این سریال هم این خبر را تأیید می‌کرد. اما محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرصه و نمایش سازمان سینمایی، همان زمان خبر صدور پروانه نمایش «قورباغه» را تکذیب کرد: «از سوی سازندگان «قورباغه» تقاضای بازبینی به ارشاد داده شده است و در همین راستا ۶ قسمت اولیه سریال نیز ارائه شده است. بازبینی هم در دستور کار شورا قرار گرفته است، اما پروانه به معنای صدور هنوز انجام نشده، ولی در دستور کار قرار دارد.»

در این میان، روزنامه «صبح نو» در گزارشی ویزه از اختلاف بر سر میزان مالکیت این سریال خبر داد: «ظاهراً طبق قرارداد اولیه مالکیت و بستر پخش «قورباغه» سامانه نماوا بوده است. نماوا رقمی بین ۱۵تا ۱۸میلیارد تومان برای ساخت این سریال هزینه کرده است،  اما حالا علی اسدزاده، تهیه‌کننده «قورباغه» با نماوا به اختلاف خورده است. اختلاف اصلی اسدزاده و نماوا بر سر درصد مالکیت سریال است. درباره جزئیات مالی این پروژه و اینکه آیا تمام رقم ذکر شده تاکنون پرداخت شده یا نه خبر دقیقی وجود ندارد اما ظاهراً برخی از بازیگران و عوامل تولید هنوز با پروژه تسویه حساب نکرده‌اند. حالا باید منتظر بود تا تکلیف پخش این سریال مشخص شود؛ حالا با مذاکره و توافق طرفین یا ارجاع به داوری.»

 بلافاصله روابط عمومی سریال تمام این داستان‌ها را تکذیب کرد و در روزهای بعد محمدرضا فرجی گفت که پروانه نمایش صادر شده و اختلاف‌ها قرار است حل شود.

 زمانی آتش این حاشیه ها زبانه بیشتری گرفت که علی اسدزاده، تهیه کننده سریال با لحنی تند و عجیب صاحبان شبکه نمایش خانگی «فیلیمو» را خطاب قرار داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «فیلیمو من رو عصبانی نکن و نذار دهنم رو باز کنم! یادته می‌گفتی تو نخری هیچکس سریال رو نمی‌خره؟ حالا چرا به التماس نتیجه نگرفتی، به تخریب رسیدی؟»

تمام این اختلاف‌ها چندروز ادامه داشت و درنهایت مشخص شد که «قورباغه» آذرماه فقط از «نماوا» پخش می‌شود. خبری که اسدزاده در گفت و گو با خبرآنلاین آن را رسانه ای کرد:« ما در ۲سال گذشته در سکوت و بدون واکنش به حواشی منتشر شده تلاش کردیم روی حفظ کیفیت تمرکز داشته باشیم اما این‌ بار با نزدیک شدن به زمان پخش و تکرار ایجاد شائبه در افکار عمومی، به منظور احترام برای تمام مردم عزیز لازم دانستم یک بار برای همیشه توضیحات زیر را درباره پروژه قورباغه اعلام کنم؛ پلتفرم نماوا سرمایه‌گذار سریال قورباغه و من تهیه‌کننده آن هستم. با اعلام گذشت حدود ۲ سال از عدم فعالیت دفتر پخش تصویرگستر پاسارگاد تاکید می‌کنم که این سریال ارتباط مالی و معنوی با هیچ شخص حقیقی و حقوقی و همچنین تصویرگستر پاسادگاد ندارد. لیست تمام اسناد و مدارک مالی سریال قورباغه موجود و در صورت درخواست مراجع رسمی آماده ارائه است.»

 

قرارداد عجیب آقای بازیگر

از حواشی دیگر این سریال می شود به قرارداد نوید محمدزاده اشاره کرد. در برخی خبرها آمده بود که نوید محمدزاده قراردادی ۱۲ماهه را با شرکت تصویرگستر پاسارگاد امضا کرده که طی آن حتی در ماه‌هایی که مشغول بازی در سریال نیست هم حق بازی در هیچ اثر دیگری ندارد، تا چهره این بازیگر اصطلاحا برای مخاطب تازگی داشته باشد. رقم قرارداد او با «تصویرگستر پاسارگاد» هم چیزی نبود که بتوان از کنارش به این راحتی‌ها گذشت: ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان به‌شرطی که در کارهای دیگر بازی نکند. البته که مثل همیشه کل این اخبار تکذیب شده است.

 

دیدن قورباغه برای زیر 18 سال ممنوع!

حاشیه اخیر این سریال محدویت سنی است که برای دیدن «قورباغه» از طرف ساترا اعلام شده است. خبری که واکنش غلامرضا موسوی، رئیس اتحادیه صنف تهیه کنندگان سینما را در پی داشت: « سریال قورباغه که پروانه ساخت و پخش را از وزارت ارشاد دریافت کرده بود، توسط ساترا، بازبینی مجدد و برای زیر ۱۸ سال ممنوع شد! ظاهرا ساترایی‌ها نمی ‌دانند که زیر ۱۸ سال برای فیلم‌های نیمه پورنو، پورنو و بسیار بسیارخشن در دنیا استفاده می شود. وزارت ارشاد به این سریال ۱۵+ داده بود. تبلیغات محیطی سریال در سطح شهر تهران از امروز به جای  ۱۵+ با ۱۸+ جایگزین شد».

بدون شک در این سریال خبری از صحنه های اصطلاحا 18+ و پورن نیست؛ ولی از صحبت های رجبی فروتن، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره فیلمنامه این سریال، می توان فهمید که با سریالی مافیایی وکاملا خشن مواجه ایم: « متن خیلی شورانگیزی نبود. جوری نوشته نشده بود که تعلیق آن ترا شایق به خواندن یک نفس و یک جلسه‌ای آن کند. شاید دیگر اعضای شورا مثل من به این ارزیابی رسیده بودند که «قورباغه» چیزی هم راستا با آخرین کار «هومن سیدی» یعنی «مغز‌های کوچک زنگ زده» بود. قصه فیلمنامه فضای فیلم‌های مافیای مواد مخدری آمریکای لاتین را تداعی می‌کرد. خشونت نهفته در اثر و پیشرفت داستان به مدد عنصر اکشن، نشانه‌های ژانر تریلر را نمایان می‌ساخت.
در یک توافق جمعی و از پیش تعیین نشده همه اعضای شورا با یادآوری آخرین فیلم تحسین برانگیز «سیدی» با تاکید بر پاره‌ای از ملاحظات که به‌طور دقیق در یادم نمانده با مطالعه طرح کلی فیلمنامه و چند قسمت ابتدایی اثر، موافقت کردیم.»

 

از بازیگران این مجموعه خانگی میتوان به نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی، سحر دولتشاهی، محمدامین شعرباف، احسان منصوری، نیما مظاهری، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان، مهران غفوریان، آناهیتا افشار، هومن سیدی و نوید پورفرج اشاره کرد. شاید با دیدنتریلراین سریال، با حال و هوای «قورباغه» هومن سیدی بیشتر آشنا شوید.

انتهای پیام/

مصطفی پورکیانی

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد