استقلال و پرسپولیس با رفتن یک مهره آسیب نمی‌بینند؛

فنونی‌زاده: آقایان فکر می‌کنند لیگ برتر ارث پدرشان است/ یک زن‌وشوهر برای فوتبال ایران تصمیم می‌گیرند!

کد خبر: 306292
|
16:20 - 1399/08/14
نسخه چاپی
فنونی‌زاده: آقایان فکر می‌کنند لیگ برتر ارث پدرشان است/ یک زن‌وشوهر برای فوتبال ایران تصمیم می‌گیرند!
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: برخی‌ها آن‌قدر در فوتبال ایران مربی‌گری کرده بودند که فکر می‌کردند لیگ ارث پدرشان است و حتی مواردی هم بوده که آقایان در هر فصل 3 تیم عوض می‌کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر،مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره برگزاری لیگ بیستم از روز جمعه 16 آبان‌ماه اظهار داشت: شروع مسابقات فوتبال در این روزهای کرونایی اتفاق خوبی‌ست و این مهم باید با رعایت تمهیدات و پروتکل‌های بهداشتی توسط مسئولین برگزاری مسابقات و تیم‌های حاضر در لیگ رعایت و همراه شود. بازیکنانی که حتی 1 درصد مشکوک به کرونا هستند نباید توسط مربیان به بازی گرفته شوند، هرچند هم که بازیکن مهم و ملی‌پوش باشند.

وی در ادامه صحبت‌هایش و در مورد یارگیری تیم‌های لیگ برتری بیان کرد: پرسپولیس با جذب‌هایی که پیش از شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشت، دیگر نیاز خاصی به بازیکن جدید نداشت و البته محمد شریفی بازیکن بسیار خوبی‌ست که به تیم اضافه شده و من همیشه بازی‌های وی در سایپا را تحسین می‌کردم. پیش از این می‌شنیدیم که تیم گل‌گهر سیرجان قرار است خرج‌های میلیاردی کند و ستاره‌های لیگ را به استان کرمان ببرد اما دیدیم که تیم آقای قلعه‌نویی آن‌چنان خرجی نکرد و بازیکنان نامداری توسط گل‌گهر جذب نشد.

مدافع پیشکسوت تیم ملی ایران ادامه داد: همچنین تیم استقلال از معدود تیم‌هایی بود که برای لیگ بیستم توانست شاکله اصلی خود را حفظ کند و گرچه علی کریمی چند روز پیش از این تیم جدا شد، ولی استقلال هم مانند پرسپولیس تیمی نیست که با رفتن یک مهره خراب شود و استقلال هم به عقیده من می‌تواند همراه با پرسپولیس، تراکتور و سپاهان جزء مدعیان قهرمانی در لیگ آینده باشد.

فنونی‌زاده در خصوص تغییر همه‌گیر روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری و ورود چهره‌های جدید و جوان به فوتبال باشگاه ایران عنوان کرد: خانه‌تکانی بزرگی که در لیگ بیستم رخ داده اتفاق بسیار خوبی‌ست که باید لااقل 10 سال قبل‌تر رخ می‌داد. این خوب است که مدیران باشگاه‌ها به جوانان اعتماد می‌کنند و ما در لیگ بیستم با حدود 10-12 مربی کمتر از 50 سال روبرو هستیم. برخی‌ها آن‌قدر در فوتبال ایران مربی‌گری کرده بودند که فکر می‌کردند لیگ ارث پدرشان است و حتی مواردی هم بوده که آقایان در هر فصل 3 تیم عوض می‌کردند.

وی همچنین افزود: فکر می‌کنم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید به این‌گونه مسائل ورود کنند و از چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند. معنی ندارد وقتی یک نفر 500 میلیارد تومان پول انباشته و سرمایه‌ دارد، باز هم در این فوتبال به دنبال پول باشد و جای چند نفر دیگر را هم تنگ کند. الحمدلله دیگر گرفتن مدارک مربی‌گری در فوتبال آن‌قدر راحت شده که می‌شود با 5 میلیون تومان مدرک مربی‌گری درجه A فیفا را گرفت و دیگر این برگه مانند نخود و لوبیا همه‌جا ریخته است!

مدافع اسبق سرخ‌های پایتخت به شکسته شدن شأن مربیان هم اشاره کرد و توضیح داد: من با جوان‌گرایی در فوتبال اصلاً مخالف نیستم اما چرا باید علیرضا مرزبان که سال‌ها در سطح اول فوتبال باشگاهی سرمربی بوده، زیر دست محرم نویدکیا دستیاری کند؟ پس منزلت و قداست مربی‌گری چه می‌شود؟ مگر مسائل مالی چقدر اهمیت دارد که مرزبان حاضر شده برای پول از خارج به اصفهان بیاید و با نویدکیا کار کند؟

وی همچنین ادامه داد: در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به کرات می‌بینیم که پیشکسوت‌ها و فوتبالی‌ها از گود خارج‌اند و یک زن و شوهر برای تیم‌ها تعیین تکلیف می‌کنند. یک نفر بدون سابقه مربی‌گری و حتی سابقه معتبر بازیگری به هدایت تیم‌های پایه‌ای می‌رسد، درحالی که امثال من با حضور در تمام رده‌های سنی ملی از کار کردن با بچه‌های آینده‌ساز فوتبال ایران دور مانده‌ایم.

مرتضی فنونی‌زاده ضمن رضایت از انتخاب دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی، تصریح کرد: از همان ابتدای کار می‌دانستم اسکوچیچ گزینه خوبی‌ست و در عین کارآمد بودن، ارزان و به‌دردبخور است. اسکوچیچ می‌خواهد حقانیت خود را در فوتبال ایران ثابت کند و حسن رفتار وی هم این است که تمام بازی‌های لیگ را از نزدیک زیرنظر داشته و حتی از بازی‌های دوستانه هم نمی‌گذرد.

این پیشکسوت فوتبال ایران در نهایت گفت: امیدوارم این تغییر نسلی که دراگان کلید زد، ادامه‌دار باشد و برخی بازیکنان مانند شجاعی و دژاگه و کسانی که سن‌وسالی‌ دارند از تیم ملی کنار گذاشته شوند. وقت پوست‌اندازی تیم ملی‌ست و این اتفاق باید برای موفقیت ایران به نحو احسن صورت بگیرد.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد