عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با دانا:

تهران نیازمند قرنطینه ۴هفته‌ای برای برون‌رفت از بحران کرونا/ مکانیزم‌های ماندن مردم در خانه فراهم شود

کد خبر: 306291
|
16:18 - 1399/08/14
نسخه چاپی
تهران نیازمند قرنطینه ۴هفته‌ای برای برون‌رفت از بحران کرونا/ مکانیزم‌های ماندن مردم در خانه فراهم شود
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر بخواهیم نتیجه مطلوبی درباره کرونا بگیریم قرنطینه ۴ هفته‌ای نیاز است، آن طوری که در این مدت مردم نتوانند بیماری را به یکدیگر انتقال دهند.

به گزارشاسلام آباد خبر،ملک فاضلی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع قرنطینه تهران، اظهار کرد: موضوع تعطیلی یا قرنطینه تهران در کمیسیون بهداشت مطرح‌شده است اما هنوز تصمیمی دراین‌باره در این کمیسیون و یا صحن علنی مجلس گرفته نشده است.

وی افزود: با توجه به گسترش بیماری کرونا و افزایش مرگ‌ومیر این ویروس در کشور، قرنطینه تهران می‌تواند یکی از محورها باشد که باید به شکل محتوایی اجرایی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تشریح ساختار محتوایی درباره قرنطینه تهران، عنوان کرد: در این شیوه باید تمامی محدودیت‌ها ایجاد شود به این صورت که تمامی فعالیت‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ادارات، جلسات، تجمعات و فعالیت‌های مردم تحت‌الشعاع قرار بگیرد و محدود شود.

فاضلی با مهم خواندن عزم همگانی برای کاهش آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونایی، تأکید کرد: تنها می‌توان با عزم همگانی آمار مبتلایان به ویروس کرونا را کاهش داد، در واقع مردم و مسئولان باید تمامی محدودیت‌ها را رعایت کنند تا بتوان با شیوع گسترده ویروس در کشور مقابله کرد.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قرنطینه تهران می‌تواند زنجیره انتقال ویروس کرونا در میان مردم را قطع کند، خاطرنشان کرد: هدف از قرنطینه این است که جدایی از جامعه در بین آحاد مردم باهدف کاهش انتقال بیماری کرونا صورت بگیرد و اگر بخواهیم نتیجه مطلوبی دراین‌باره بگیریم قرنطینه ۴ هفته‌ای نیاز است آن طوری که در این مدت مردم نتوانند بیماری را به یکدیگر انتقال دهند.

وی نقش اقتصاد در ایام قرنطینه کرونایی را مهم برشمرد و گفت: باید مکانیزم‌های اقتصادی قرنطینه شهرها فراهم شود تا خانواده‌ها بتوانند در خانه بمانند و شیوع بیماری کاهش یابد.

انتهای پیام/ا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد