آغاز توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا از امروز/ فعلا فقط مادران باردار و بیماران خاص + سند

کد خبر: 306157
|
14:52 - 1399/07/06
نسخه چاپی
آغاز توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا از امروز/ فعلا فقط مادران باردار و بیماران خاص + سند
توزیع واکسن آنفلوانزا در سراسر کشور از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز و تا نیمه‌شب گذشته تکمیل شده است و از امروز مادران باردار و بیماران خاص و سرطانی در مرحله اول توزیع مشمول دریافت این واکسن می شوند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در میان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از روز چهارشنبه هفته گذشته در میان مراکز استان ها و دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و تاکید کرد که تا نیمه شب گذشته توزیع این واکسن به اتمام رسیده است.

بر پایه این گزارش توزیع واکسن آنفلوانزا توسط دانشگاه های علوم پزشکی در مناطق روستایی کشور از صبح امروز، یکشنبه ششم مهر ماه آغاز شده است.

همچنین در شهرهای بزرگ کشور هم توزیع واکسن آنفلوانزا از سوی دانشگاه ها تا آخر وقت امروز آغاز خواهد شد.

طبق تصمیم‌گیری‌هایی که در مورد اولویت‌بندی دریافت واکسن آنفلوانزا صورت گرفته فعلا مادران باردار، بیمارن خاص و بیماران سرطانی می توانند با مراجعه به مراکز درمانی خود و دریافت راهنمایی از آنان واکسن آنفلوانزا را دریافت و اقدام به تزریق کنند.

بنابر این گزارش، افراد سالمند و سایر گروها فعلا برای دریافت واکسن مذکور به مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه‌ها مراجعه نکنند.

گفتنی است طبق اطلاع رسانی هایی که از چند هفته گذشته در رسانه ها صورت گرفت، قرار بود که توزیع واکسن آآنفلوانزا از روز اول مهر در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور آغاز شود. اما به علت پاره ای از مشکلات که عموما در معضلات حاصل از تحریم ها خلاصه می شود، این وعده به تعویق افتاد که با پیگیری های وزارت بهداشت توزیع واکسن با چند روز تاخیر ابتدا به دست گروه‌های آسیب پذیر خواهد رسید و در مرحله بعد شامل سالمندان و سایر گروه‌ها نیز خواهد شد.

انتهای پیام/
      

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها