با حضور طلاب و دانشگاهیان شهرستان؛

مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در اسلام آبادغرب برگزار شد+تصاویر

کد خبر: 305329
|
16:21 - 1398/09/30
نسخه چاپی
مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در اسلام آبادغرب برگزار شد+تصاویر
مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور طلاب و دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور  امام جمعه شهرستان، طلاب و دانشگاهیان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

دکتر محمد بستان رئیس دانشگاه آزاد اسلام آباد غرب ضمن خیر مقدم  با اشاره به کلام نافذ حجت الاسلام قرائتی از مبلغین برجسته دینی کشور ، بر آراستگی ظاهری و درونی، تهذیب نفس جهت تاثیرگذاری بیشتر تاکید نمود.

 


وی افزود: اهل مطالعه بودن و بالا بردن سرمایه علمی برای یک معلم، یک مدرس و یک مبلغ از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

در ادامه حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اظهار کرد: حسودان و کینه توزان از دیرباز می خواستند و وحدت حوزه و دانشگاه را برهم بزنند و از قبل از انقلاب نیز روحانیت در وحدت حوزه و دانشگاه پیشرو بوده و امام راحل و بزرگان همیشه بر وحدت حوزه و دانشگاه و تاکید داشتند.

وی افزود: البته در وحدت حوزه و دانشگاه قرار نیست حوزوی ها کتاب دانشگاهی را بخوانند یا دانشگاهیان کتاب حوزه را بخوانند، در اصل همگرایی، همفکری، هم اندیشی، مباحثه، منطق و عقلانیت  مطرح است که این‌ها با وحدت بیایند خروجی خوبی برای کشور و اجتماع نتیجه مثبت بدهد.

 

 

حجت‌الاسلام مهری گفت: اگر طلاب مسلط به جامعه شناسی و علوم روز جامعه را به دست نگیرند، عده ای متحجر و سبک مغز جامعه را به دست می گیرد و اگر دانشجوی دانا و با تعهد در صحنه حاضر نباشد ، عده ای جاهل، سبک مغز و شاید بی علاقه به مردم و منافع ملی به دانشگاه حاکم می شوند پس طلاب و دانشجویان با علم و بروز بودن باید در وسط میدان باشند تا گرگ هایی که برای آینده کشور دندان تیز کرده اند کنار بروند.

وی افزود: قبل از انقلاب استعمار وحدت حوزه و دانشگاه را کور کرده بود اما با حضور شهید بهشتی شهید مطهری رهبر انقلاب و دیگر بزرگان ارتباط حفظ شد و بعد از انقلاب نیز متخصصان این ارتباط را حفظ کردند اما هنوز با وحدت حوزه و دانشگاه که مد نظر مقام معظم رهبری است فاصله داریم.

حجت الاسلام مهری با اشاره به مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه امروزی این سوال را مطرح کرد که سهم دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه خواهر و برادر در حل و فصل مشکلات فرهنگی چیست؟ و دیگر دستگاهها پیرامون کدام موضوع و معضل فرهنگی راه حل با فرمول خواسته اند؟ این اشتباه است که ما هیچ راه‌حلی برای معضلات نداشته باشیم و با جامعه فاصله بگیریم.

  وی در بخش دیگری از سخنان خود به بروکراسی اداری و فرار سرمایه‌گذاران بخاطر بروکراسی اداری در این استان اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه گذاران و استفاده از نخبگان و صاحبان اندیشه و فکر در دیگر نقاط کشور به خوبی انجام می‌شود اما در استان کرمانشاه قدر مفاخر و بزرگان علمی و دینی دانسته نمی شود.

 

مهری تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به این معناست که فکر و اندیشه حوزه و دانشگاه به کمک حل معضلات اجتماعی بیایند نه اینکه فکر حوزه مثل دانشگاه شود و یا بالعکس.

وی افزود: وحدت مدنظر امام و رهبری هم این است که افکار حوزه و دانشگاه را روی هم ریخته شود و خروجی آن به نفع مردم و اسلام استفاده شود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم معنوی از طلاب ممتاز و نمونه شهرستان اسلام آبادغرب با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد