بیماری‌های قلبی نخستین علت مرگ کرمانشاهی‌ها است

کد خبر: 305143
|
16:53 - 1398/07/07
نسخه چاپی
بیماری‌های قلبی نخستین علت مرگ کرمانشاهی‌ها است
مرصادنیوز: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی نخستین علت مرگ کرمانشاهی‌ها است.

به گزارشاسلام آباد خبر، ابراهیم شکیبا در گفتگو  باخبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: بیماری های قلبی یکی از عوامل مهم مرگ و میر در دنیا است که ۱۸ میلیون نفر در سال بر اثر آن از دنیا می روند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۸۵ درصد مرگ های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی به علت سکته های قلبی رخ می دهد.

این مسئول با بیان اینکه اولین عامل مرگ و میر در کرمانشاه ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است، عنوان کرد: در سال قبل در استان از هشت هزار و ۲۳۵ مورد مرگ و میر، چهار هزار و ۸۱۶ نفر بر اثر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی فوت کردند.

شکیبا عنوان کرد: با توجه به علل ناشی از ابتلا به بیماری های قلبی و معلولیت های ناشی از آن ثابت شده با تغییرات شیوه زندگی مثل داشتن ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز، ترک سیگار و مصرف غذای سالم کم نمک و کم چرب می توان از وقوع سکته های قلبی و مغزی پیشگیری کرد.

روز جهانی قلب نقش مهمی در اطلاع رسانی درباره سلامت قلب و عروق دارد

وی با تاکید بر اینکه روز جهانی قلب نقش مهمی در اطلاع رسانی درباره سلامت قلب و عروق دارد، گفت: در سال ۲۰۱۹ اتحادیه جهانی قلب از مردم خواسته با دادن قول به کسی که او را دوست دارند یک قهرمان قلب باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: امسال نیز روز جهانی قلب از تاریخ هفتم مهر ماه مصادف با ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹ با شعار قهرمان سلامت قلب شوید و پیام یک قول بدهید تا قهرمان سلامت قلب شوید تعیین شده است.

این مسئول گفت: هدف از این نامگذاری اطلاع رسانی درباره چگونگی داشتن شیوه زندگی سالم، حفظ سلامتی قلب و بهبود رفاه کلی جامعه است.

شکیبا عنوان کرد: به مناسبت روز جهانی قلب، دانشگاه علوم پزشکی درحوزه معاونت بهداشتی فعالیت هایی نظیر برگزاری همایش، سخنرانی و ارائه آموزش های عمومی و طرح سنجش فشار خون به صورت پراکنده  برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: در کشور ابتلا به بیماری قلبی از چالش های مهم سلامت است بنابراین در جهت افزایش آگاهی عمومی اقداماتی برنامه ریزی شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره مهمترین عوامل رفتاری و غیر رفتاری ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی گفت: سن بالا، ژنتیک و جنسیت از جمله این عوامل است.

این مسئول گفت: در مردان بروز بیماری های قلبی  و عروقی بیشتر است و نیز مصرف مواد غذایی پر چرب و پر نمک، کم تحرکی و مصرف سیگار و الکل از جمله اصلی ترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد