برخی با الهام از بیگانگان مقبره کوروش را محل عقده‌گشایی خود کردند/طواف آرامگاه کوروش با باورهای او در تعارض است

کد خبر: 299179
|
08:35 - 1396/08/02
نسخه چاپی
برخی با الهام از بیگانگان مقبره کوروش را محل عقده‌گشایی خود کردند/طواف آرامگاه کوروش با باورهای او در تعارض است
اسلام آبادخبر: عضو مجمع نمایندگان فارس گفت:برخی با الهام گرفتن از بیگانگان مقبره کوروش را محل عقده‌گشایی خود قرار دادند و نشان دادند اعتقادی به ملیت و مذهب ندارند.

به گزارشاسلام آباد خبر، محمدجواد جمالی عضو مجمع نمایندگان استان فارس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هنجارشکنی‌هایی که سال گذشته در مراسم بزرگداشت کوروش (7 آبان) روی داد، گفت: در اینکه کوروش یکی از پادشاهان بزرگ ایران باستان بوده و باید او را تکریم کرد هیچ شکی نیست اما مراسم سال گذشته حاکی از آن بود که عوامل ضدانقلاب می‌خواهند به نحوی تاریخ و هویت ملی ما را مخدوش کنند و به یکباره همه‌چیز را بر هم زنند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به اینکه کوروش منشأ خدمات بسیار ارزنده‌ای بود و برای شناساندن ایران باستان به دنیا تلاش زیادی کرد، متذکر شد:کوروش، نماد هویت ایرانی است.

جمالی تصریح کرد: این ضدانقلاب‌ها با شعارها و برنامه‌های هنجارشکنانه خود می‌خواهند نشان دهند کسانی که موافق و طرفدار کوروش هستند، با انقلاب سنخیتی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که از این روز سوء استفاده کردند میهن‌پرست نیستند، گفت: یکی از مشخصه‌های اصلی کوروش میهن‌پرستی بود اما این افراد با الهام گرفتن از بیگانگان و اقدامات ساختارشکنانه مقبره کوروش را محل عقده‌گشایی خود قرار دادند و به همگان فهماندند که اعتقادی به ملیت و مذهب ندارند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه اصلا مشخص نیست روز 7 آبان برای بزرگداشت کوروش از کجا آمده و چه مبنایی دارد، خاطر نشان کرد: اقداماتی چون سجده و طواف آرامگاه کوروش با باورهای وی در تعارض است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد