مدیرکل استاندارد استان خبر داد:

جمع‌آوری بیش از 15 هزار قلم کالای غیراستاندارد از بازار کرمانشاه

کد خبر: 299018
|
18:25 - 1396/07/22
نسخه چاپی
جمع‌آوری بیش از 15 هزار قلم کالای غیراستاندارد از بازار کرمانشاه
اسلام آبادخبر: مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از جمع‌آوری 15 هزار قلم کالاهای غیراستاندارد از بازار کرمانشاه طی چهار سال اخیر خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، محمود رضا نیازی در نشست خبری که امروز (۲۲ مهر) به مناسبت روز ملی استاندارد برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه از استان‌های پیشتاز در حوزه استاندارد است و ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی استاندارد را در استان داریم.

 


وی با اشاره به وجود ۸۵۰ واحد تولیدی فعال در استان کرمانشاه، اظهار کرد: از این تعداد ۴۵۰ واحد تحت مقررات استاندارد قرار دارند که روی آن‌ها پوشش کامل داریم و بازدید‌های دوره‌ای از این واحد‌ها انجام می‌شود.

 


مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تعداد پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد صادر شده برای واحد‌های تولیدی استان را ۹۳۰ مورد اعلام کرد و یادآور شد: در چهار سال گذشته ۴۴۰۰ مورد بازدید از واحد‌های تولیدی استان داشتیم که ۷۲۳ مورد آن مربوط به شش ماهه امسال بوده است.
به گفته این مسئول، در این بازدید‌ها هفت هزار مورد نمونه برداری بر روی محصولات انجام شده که از این تعداد نیز ۵۷۰ مورد مربوط به نیمه امسال بوده است.

 


نیازی صدور پروانه استاندارد که منجر به اشتغال مدیران کنترل کیفی در واحد‌های تولیدی می‌شود را نیز در شش ماهه امسال ۳۵ مورد اعلام کرد و افزود: این عدد در سال گذشته نیز ۵۵ مورد بوده است.
وی افزود: در بخش تعلیق و ابطال پروانه استاندارد نیز در سال گذشته ۸۲ مورد و در شش ماهه امسال ۲۷ مورد داشتیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد