مراسم رژه 31 شهریور در شهرستان اسلام آباد غرب/

آنچه که باعث شد هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن بایستیم فرهنگ عاشورا، ایثار، استقامت و از خود گذشتگی نیروهای مسلح بود

کد خبر: 298727
|
13:12 - 1396/06/31
نسخه چاپی
آنچه که باعث شد هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن بایستیم فرهنگ عاشورا، ایثار، استقامت و از خود گذشتگی نیروهای مسلح بود
اسلام آبادخبر: مراسم رژه بزرگ 31 شهریور در اسلام آبادغرب با حضور یگان های پیاده،موتوری و خودرویی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان اسلام آبادغرب همزمان با سراسر کشور صبح امروز با حضور نیروهای نظامی و انتظامی ، گردان های عاشورا ،اقشار مختلف بسیجی و آحاد مردم شهیدپرور در مرکز شهر اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

سرهنگ بیژن خدادادیان فرمانده ناحیه مقاومت اسلام آبادغرب ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدای دفاع مقدس با خیرمقدم به مردم و مسئولین مراسم را آغاز نمود.

 

 

وی گفت:امیدوارم رهرو راستین امام راحل(ره) و همچنین فرمانده معظم کل قوا باشیم و در راه رزمندگان دفاع مقدس که راه شهدای کربلاس را ادامه داده و پاسدار خون پاک شهیدان باشیم.

 

در ادامه امام جمعه شهرستان ضمن گرامیداشت آغاز هفته تحمیلی را که یادآور خون ایثار شهادت صبر مقاومت و پایمردی است به ایراد سخن پرداخت و گفت:  امسال ماه محرم و هفته دفاع مقدس همزمان با هم شده اند که این خود معنا و مفهموم به درستی کشته شدن حسین (ع) در دل های مردم مومن که یک حرارتی به وجود می آید و این حرارت،  سوز، گرما و عشق به ابی عبدالله هرگز سرد نخواهد شد.

 

 

وی افزود: در دفاع مقدس و در عملیات های مختلف، متعدد و غرور آفرین هشت سال دفاع مقدس دیدم و شنیدید که لحظه لحظه رزمندگان پر صلابت اسلام ذکر یا حسین، سربند یاحسین، زیارت عاشورا و به یاد و نام و خاطره حسین (ع) و اهل بیتش گذراندند. در اوج عملیات ها و آتش بازی های دشمن هرجایی که فرزندان شما احساس می کردند باید حفظ روحیه و تقویت روحیه و جهاد و شهادت شهامت و از خود گذشتگی داشته باشند فضا و میدان را لحظات خودشان را با نام ویاد حسین ع عجیم کردند.

 

 

امام جمعه شهرستان بیان کرد: دفاع مقدس ما و هشت سال جنگ تحمیلی ما به عنوان یکی از گنجینه های ارزشمند در طول تاریخ بشیریت می توان از آن یاد کرد.

دوران دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران اسلامی است اگر از منظر آیات و روایات بخواهیم معنا و جایگاه ارزش  عظمت دفاع مقدس جهاد و دفاع و در برابرباطن ایستادن و حق را یاری کردن بخواهیم صبحت کنیم مجالی برای ما نیست.

 

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کردهمین را بدانید مولا(ع) در نهج البلاغه می فرماید: إِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللّه‏ُ لِخاصَّةِ أَولیائِه، جهاد دری از در های بهشت است که خدای متعال فقط آن را بر روی دوستان خاص خودش گشوده است و می فرماید: و هو لباس تقوا، جهاد جامعه تقوا است تقوی یعنی پاکی، آراستگی، دوری از آلودگی و پلشتی ها سپس می فرماید جهاد زره نفوذ ناپذیر خدا و سپر مطمئن خدا است اگر روح ملتی روح جهاد باشد و همیشه به این سپر الهی مجهز باشد هیچ دشمنی توانایی تجاوز و سلطه بر آن ملت را نخواهد داشت از این رو پیامبر اکرام می فرماید: خیر و برکت در شمشیر و زیر سایه ی شمشیر است.

 

وی افزود: این بدان معنا نیست وقتی ما آیات و روایات را کلام بزرگان را بررسی می کنیم میبینیم اسلام دین رحمت و صلح و همزیستی مصلامت آمیز است اما وجود و تجاوزرگری و ستم و تجاوز به حقوق دیگران در اسلام تجویز نشده است اما می فرماید عدِه و عُده ی خود را محکم کنید و قوی کنید زمانی که دشمن قدار نابه کار قسط دارد سرزمین های آبی و خاکی غیرت ناموس و شرف جامعه اسلامی را مورد تجاوز قرار دهد شما از این عدِه و عُده و ازین قوای نظامی مقتدر علیه این دشمن نابه کاز استفاده کنید.

 

 

وی تصریح کرد: آنچه که هشت سال دفاع مقدس تحمیلی را در برابر دشمن تا بُن دندان مسلح برای ما سهل و آسان کرد آنچه که باعث شد در هشت سال دفاع مقدس تحمیلی در برابر یک نماد یعنی صدام خبیث دیوانه ی مجنون اما ده ها کشور پشتیبانی مالی نظامی از آن کردند  آنچه که باعث شد ما هشت سال غرور مندانه پیروز مندانه در مقابل این انسان جانی و وحشی با تمام عدِه و عُده اش بایستیم و آخر هم با عزت از این میدان خارج بشویم تأثیر از فرهنگ عاشورا ایثار استقامت کار برای خدا اخلاص نیروها و رزمندگان و از خود گذشتگی نیروهای مسلح بود.

 

 

وی افزود: مردم این شهرستان که از ساعات اول جنگ خود جنگ را حس کرده اند برای آن ها محسوس و ملموس بوده است.

عملیات مرصاد و پروزی رزمندگان اسلام بر فروغ ناجاویدان همیشه ظلالت و گمراهی در این شهرستان اتفاق افتاده است. از همان روز اول صدام دیوانه در مقابل دوربین ها جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کرد و وحشی گری اش را آغاز کرد همین مردم و نیروهای مسلح و بسیجیان بودند که خیلی از آن ها با دست خالی عازم میدان و جنگ و دفاع از آی  و خاک و همین و شرف و ناموس این مملکت شدند.

 

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد:کار برای خدا، اخلاص، فرهنگ شهادت و جهاد، ایثار و از خود گذشتگی، صبر و مقاومت و استقامت را از امام حسین (ع) و یارانش در عاشورا گرفتیم چنانکه در پیروزی انقلاب اسلامی هم همین فرهنگ عاشورایی بود که ما را کمک کرد.

از سال 42 تا سال 57 آن مبارزان عزیز انقلابی مان چه شکنجه هایی که در زندان های مخوف رژیم شاهنشاهی کشیدند تا سال 57 توکل بر خدا، استقامت و کار برای به هدف و نتیجه، که هدف  ونتیجه برای رضای خدا دانستن بود که پیروزی انقلاب رغم خورد امروز هم این فرهنگ ایثار و شهادت و از خود گذشتگی همچنان ادامه دارد چه قبل انقلاب در دفاع مقدس منجرم به پیروزی مان شد و چه بعد از دفاع مقدس تا به امروز همین فرهنگ سرخ شهادت ادامه دارد نمونه مدافعان حرم ما و حریم اهل بیت امروز نمونه بارز و مصداق عینی و عملی برگرفته از فرهنگ سرخ عاشور است.

 

 

مهری با بیان اینکه؛ شهید حججی را نگاه بکنید یزدی های زمان داعشی های ملعون جلوی دوربین سر از بدنش مثل ارباب بی سرش ابی عبدالله الحسین جدا میکنند بدنش و دست و پایش را مثل ابوالفضل العباس جدا میکنند اظهار کرد: این نمونه عینی و عملی است وقتی از خواهر، پدر، مادر، همسرش سوال میکنید میگن این را برای خدا داده ایم چیزی را که برای خدا بدهیم دیگر برگشت، گلگی و ناراحتی ندارد.

 

 

وی افزود: انسان به یاد آن صدای رسای زینب کبری در آن مجلس کفر و نفاق می افتد که می فرمودند: ما رأيت الا جميلاً، هرچه بگویم زیبایی بود برادرم کشته شد، گودال قتلگاه و اسرات رفتیم زیبای بود چون که هدف برای رضای خدا  و نجات جامعه و انسان ها از ظلالت و گمراهی است.

 

 

وی تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ ایثار، شهادت، از خود گذشتگی که در هشت سال دفاع مقدس در جای جای این هشت سال و عملیات ها نمونه های مختلف از آن دیدیم، چه در آن معبری که همه اش سیم خاردار و میم گزاری است عده ای از جوانان دراز می کشند که هم رزمانشان از روی بدن آن ها رد بشوند و معبر را بگذرانند این ها شهید بشود که عملیات موفق بشود.

 

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: تا زمانی که این فرهنگ شهادت، ایثار و از خود گذشتگی در بین مردم، نیروهای مقتدر، مسئولین و مدیران ما وجود دارد وتا زمانیکه با اتحاد، انسجام، برادری، صمیمت و روحیه جهادی در بین مدیران و مسئولان کشور ما و در قوای کشور وجو دارد.

 

 

حجت الاسلام مهری با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند جرأت تجاوز و تعرض به این آب و خاک را داشته باشد گفت: رئیس جمهور احمق دیوانه سبک مغز آمریکا را که الفاظ در شأن خودش است نثار مردم ایران می کند این به نظر شما از روی  قدرت است نه امروز دیگر آمریکا می داند دیگر در منطقه جایی ندارد امروز آمریکا می داند در هرکجایی قدم بزارد آمریکا در آن جایی ندارد.

 

 

وی تصریح کرد: سوریه را نگاه کنید آلان پیروزی با کی است میدان در دست کی است یمن و حرب الله و عراق و لبنان را نگاه کنید امروز میدان در دست کیست امروز حرف اول و آخر  را در میدان رزم و مقاومت همین فرزندان شما در نیروهای مسلح میزنند.

آمریکا می داند جایی در منطقه ندارد شروع کرده است به حتاکی و فحاشی و اینکه برجام را برهم می زنیم، رهبری معظم فرمورد: اگر شما برجام را پاره بکنبد ما آم را آتش خواهیم زد. دین ما، مرام ما و آیین ما به ما گفته است به توافقات پایبند باشیم.

 

 

همانطوری که رهبر، رئیس جمهو  و تمام قوای ما اعلام کردند تا زمانیکه طرف مقابل به این تفاهم نامه پایبند باشد ما هم پایبند خواهیم بود اگر بخواهد غلطی از طرف مقابل سر بزند مطمعناً پاسخ جمهوری اسلامی ایران محکم، قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

 

 

امام جمعه شهرستان بیان کرد: امروز ما باید با اتحاد، انسجام وبرادری مسئولان و مدیران ما باید به فکر حل مشکلات مردم باشد امروز نیروهای مسلح و اشراف نیروهای اطلاعاتی ما در منطقه جلوی دواعش، تکفیری ها و دلار های خبیث سعودی ها برای خرابکاری و برهم زدن امنیت در کشورمان گرفته است.

 

وی افزود: دولت و مجلس و تمام مدیران باید همتشان را جزم کنند و سعی و تلاششان را مضاف کنند تا بتوانند مشکلات اقتصادی، اشتغال و مضیقه های مردم را برطرف بکنند که انشالله می کندد ملت ما، آب ما خاک ما فضای جمهوری اسلامی همچنان فضای امن و پرصلابتی خواهد بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد