مجمع نمایندگان استان کرمانشاه پیگیر افزایش اعتبارات مقابله با آسیب های اجتماعی است/ دولت نسخه اورژانسی برای اشتغال داشته باشد

کد خبر: 298062
|
09:47 - 1396/05/10
نسخه چاپی
مجمع نمایندگان استان کرمانشاه پیگیر افزایش اعتبارات مقابله با آسیب های اجتماعی است/ دولت نسخه اورژانسی برای اشتغال داشته باشد
اسلام آبادخبر: عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه پیگیر است تا نه تنها 10 میلیارد بلکه مبالغ بسیار بیشتر از این به استان اختصاص یابد و مسئولان اجتماعی استان اگر فکر می‌کنند مانعی وجود دارد اعلام کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو بامرصاددر خصوص وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی عمدتاً معلول هستند و مبارزه با معلول نیز نتیجه چندان مثبتی در پی ندارد، ممکن است ما گاهی موفق شویم تا فقط صورت مسئله را پاک کنیم زیرا معلولیت آسیب‌های اجتماعی بستگی به علت‌های دیگری در جامعه دارد که طبیعتاً یکی از علت‌های عمده آن، مسائل اقتصادی است.

مصری افزود: اگر به مسائل اقتصادی توجه نشود تبدیل به مسائل اجتماعی می‌شود؛ زیرساخت بخشی از آسیب‌های اجتماعی، "اقتصادی" است به عنوان مثال وقتی به آمار طلاق نگاه می‌کنیم که یک آسیب اجتماعی جدّی به شمار می‌آید و بعدها منجر به ایجاد آسیب‌های اجتماعی دیگری در جامعه می‌شود، درصد بسیاری از علت طلاق ها، مسئله اقتصاد است.

وی کم بُنیه بودن زوجین برای ادامه زندگی، فشار زندگی و توقعاتی که جامعه از خانواده دارد را از عوامل موثر بر طلاق دانست و گفت: وقتی اقتصاد باعث جدایی زوج شود و وقتی تعداد زوج‌های مطلقه زیاد شود آسیب جدید در جامعه ایجاد می‌کند که خدایی نخواسته ممکن است در قالب فساد یا فحشا خود را نشان دهد و آن فساد و فحشا علت معلول‌های دیگری مانند بیماری‌های ایدز و سایر مشکلات می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی خودزا نیست و در عموم مواقع به وسیله عامل دیگری زاییده و تولید می‌شود، افزود: کمک کردن به کسانیکه در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند خوب است اما راهکار اصلی این است که دولت یک نسخه جدّی و اورژانسی برای بحث اشتغال کرمانشاه داشته باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بیان کرد: وقتی می‌گوییم کرمانشاه رتبه اول بیکاری را دارد مانند این است در بیمارستانی که ده‌ها مریض وارد می‌شود یکی از این بیماران که حال بسیار وخیمی دارد و اورژانسی است سریعاً باید معالجات روی او متمرکز شود. در سطح کشور نیز بیکاری وجود دارد اما درصد کرمانشاه بالاست و انتظار داریم دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه ویژه برای کرمانشاه تعریف کند تا از بُن بست بیکاری خارج شویم در غیراینصورت خودکشی به عنوان آسیب اجتماعی از این مشکل نشأت می‌گیرد؛ بخشی از علت اعتیاد حاصل از بیکاری است و همچنین بخشی از جرائم مانند سرقت‌های خُرد و خُرده فروشان مواد که خودشان نیز معتاد نیستند. 

مسئول کمیته اجتماعی کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اکنون آسیب‌های اجتماعی ما به یک نوع اپیدمی تبدیل شده است، گفت: آسیب‌های اجتماعی مانند کوه یخ است آن مقدار که بیرون است الزاماً همان نیست، زیرا قاعده آسیب‌ها همیشه پنهان است. مثلا فحشا مسئله پنهان است.

مصری تاکید کرد: در مجموع کرمانشاه وضعیت مناسبی در آسیب‌های اجتماعی ندارد و این مسئله ربطی به دستگاه‌های متولی آسیب‌های اجتماعی ندارد، مثلاً اگر در جایی اعتیاد زیاد شد به معنای کوتاهی بهزیستی نیست و عملکرد دستگاه‌های اقتصادی دخیل است.

وی اظهار داشت: همه ما مسئولیم، اول از همه مسئولان کشوری و بعد محلی همه باید به فکر باشیم. اگر یکی یک شغل ایجاد کند به اعتقاد من حداقل 10 آسیب اجتماعی را کاهش داده است.

مصری در خصوص اعتبارات لازم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان گفت: اعتبار در حوزه آسیب‌های اجتماعی از دو محل به ما داده می‌شود یکی ماده 12 و دیگری از ستاد مبارزه با مواد مخدر، مهم این است که بدانیم کارکرد و رویکردی که ما می‌خواهیم از این محل‌ها استفاده کنیم در کجا لنگیم؟ مجمع نمایندگان استان کرمانشاه پیگیر است تا نه تنها 10 میلیارد بلکه مبالغ بسیار بیشتر از این به استان اختصاص یابد و مسئولان اجتماعی استان اگر فکر می‌کنند مانعی وجود دارد اعلام کنند و ما آمادگی کامل برای همکاری داریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد