گزارش تصویری-تشریحی/

طراحی و ساخت هواپیمای سبک در اسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 297030
|
09:07 - 1396/02/02
نسخه چاپی
طراحی و ساخت هواپیمای سبک در اسلام آبادغرب+تصاویر
اسلام آبادخبر: طراحی و ساخت هواپیمای دونفره توسط مهندسین توانمند اسلام آباد غرب وارد فاز دوم اجرای این پروژه گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر، طراحی و ساخت هواپیمای دونفره توسط مهندسین توانمند اسلام آباد غرب وارد فاز دوم اجرای این پروژه گردید.

 

خبرنگاراسلام آباد خبرمصاحبه ای کوتاه و شنیدنی با مهندس نورالدین زارعی مدیر تیم طراحی و ساخت هواپیمای سبک در شهرستان اسلام آبادغرب انجام داده که به سمع و نظر مخاطبین گرامی می رسد.

 

اسلام آبادخبر:  چه هدف و انگیزه ای باعث شد به این فعالیت روی بیاورید؟

مهندس نورالدین زارعی: هدف ایجاد قطب علمی و اجرایی در ساخت هواپیماهای سبک با نگاه اقتصادی علمی ، تجاری و صنعتی همچنین بعلت نیاز روز افزون بخشهای مختلف صنعتی و سازمانی وگردشگری وخدماتی و امدادی به حمل ونقل سریع وبا توجه به گستردگی جغرافیایی کشور لزوم این گونه پرنده ها بیشتر احساس میشود. سرکشی مدیران به مناطق تحت امر، جابجایی قطعات ومحموله های فاسد شدنی وپستی، امداد ونجات ورساندن سریع عضوهای اهدایی برای بیماران بیمارستانی وانتقال پزشکان و متخصصین به نقاط مختلف، توریسم های ورزشی و گردشگری وهوانوردی، حفظ وحراست محیط زیست و جنگل بانی و جابجایی دانشمندان و محققین به جاهای دور از دسترس، باستان شناسی و تهیه نقشه های هوایی و نقشه برداری راهها ، اطفاحریق و... از جمله موارد ناچیزی است که با این پرنده ها براحتی انجام داد. حال این گروه بر آن شده با استعانت از خدای بزرگ و همیاری مسئولین ذیربط با کمترین امکانات با تلاش و کوشش متخصصین نخبه خود بهترین و باکیفیت ترین هواپیماهایی که متصور هستیم به ایران عزیز هدیه نماید. ودر ادامه این تلاش افق روشنی جهت خودکفایی و سازه هایی بهتر ودر شان ایران بزرگ ساخته شود.

 

 

اسلام آبادخبر: ماموریت تیم شما در حال حاضر و در آینده چه خواهد بود؟

مهندس نورالدین زارعی: درحال حاضر طرح ایجاد و طراحیها و ساخت هواپیماهای خصوصی در سطح سبک و همچنین طراحی و ساخت تجهیزات ورزشهای هوایی شامل انواع کایت، کایتهای موتوردار،wing suits ، چتر نجات، گلایدر و ... و همچنین ساخت هواپیماهای کوچک تشریفاتی در برنامه خود خواهیم داشت.

 

اسلام آبادخبر: به دنبال چه اهداف کلی خواهید بود؟

مهندس نورالدین زارعی: طراحی و ساخت هواپیما. انتقال دانش هوافضا و همچنین آموزش نیروهای تخصصی و علمی و همچنین سرمایه گذاری برای اشتغال و رشد تفریح و توریسم و برنامه های ورزشهای هوایی و برطرف نمودن نیازهای کشور در حوزه هوانوردی.

 

 

اسلام آبادخبر:برای دستیابی به اهدافتان چه استراتژیهایی را خواهید داشت؟

مهندس نورالدین زارعی: پتانسیل دانش هوافضا در ایران وجود دارد و میبایستی محیطی جهت همکاری علمی و اجرایی بین مراجع دانشگاهی، صنعتی ، صنایع هوایی در داخل کشور ایجاد گردد. استفاده از تجارب علمی و اجرایی افراد متخصص و مجرب در این زمینه وهمکاریهای تحت لیسانس با سازندگان خارجی

 

 

اسلام آبادخبر: چه برنامه هایی را پیاده می کنید تا به اهدافتان برسید؟

مهندس نورالدین زارعی: با توجه به تیم مجرب علمی که دارای تخصص های مورد نیاز در کادر فنی مجموعه می باشد. قصد داریم مرکزیت این تکنولوژی را در یکی از مراکز علمی غرب کشور قرار داده تا ضمن بهره گیری از مجموعه علوم درگیر با این صنعت بتوان سریعتر به اهداف مورد نظر رسید.

 

 

اسلام آبادخبر: تا کنون کسی از طرح شما حمایت مالی نموده است؟

مهندس نورالدین زارعی: متاسفانه هنوز خیلی ها اعتقاد و باور ندارند که ما بتوانیم چنین کار بزرگی را انجام بدهیم لذا با دید شک و تردید به این کار نگاه می کنند. از اینرو تصمیم گرفتم تمام هزینه را خودم تامین کنم. اما جا دارد از حمایت های فرماندار محترم و ریاست محترم آموزش و پروش و ریاست محترم هنرستان فنی شهید چمران و پرسنل زحمت کش آن که یک سوله در اختیار این تیم گذاشتند قدر دانی ویژه ای به عمل آورم.

 


اسلام آبادخبر:پیشرفت کارتا کجا رفته از چه زمانی شروع شده و پیش بینی می کنید چه زمانی آماده پرواز شود.

مهندس نورالدین زارعی: تقریبا 5 سال است روی این طرح کار شده و مطالعات گسترده ای انجام شده است، تمامی قطعات این هواپیما توسط خود تیم در همان سوله ساخته می شود و فقط موتور و ملخ آن خریداری می گردد.کار زیر قالب کار به اتمام رسیده است و انشاءالله اگر مانع و مشکلی  پیش نیاید پیش بینی می شود اواسط تابستان آماده پرواز گردد. از ویژگی های این طرح این است که جنس بدنه آن از فیبر کربن می باشد و اولین هواپیمای فیبر کربن ایران در این رده می باشد. از دیگر ویژگی های این هواپیما این است که تحت هیچ شرایطی سقوط منجر به مرگ ندارد مگر اینکه خلبان عمدا" قصد خودکشی داشته باشد.

 

 

مهندس زارعی در بخش دیگری از این گفتگو به خبرنگار اسلام آباد خبراظهار کرد: ما به دنبال راه اندازی خط تولید انبوه این هواپیما هستیم که حداقل 200 نفر در آن مشغول کار شوند. این یعنی اشتغال و تولید. یعنی اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این همان فرمایشات رهبری است که جوانان ما وقتی موشک می سازند هواپیما هم بسازند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما با اشاره به اینکه؛ علاوه بر عمران کارشناسی الکترونیک نیز دارد و دوره خلبانی را گذرانده، گفت: من تامین کننده مالی، مدیر پروژه و یکی از طراحان هستم و دوستان دیگری از تخصص های خلبان، مکانیک، برق الکترونیک، مخابرات و... در این پروژه همکاری دارند.


زارعی خاطرنشان کرد: باور بفرمایید من که در گیر ساخت این پروژه هستم در پوست خود نمی گنجم و این افتخاری است  تقدیم به تمامی شهیدان و مردمان این مرز و بوم.

 

گفتنی ست؛ فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب به همراه تنی چند از مسئولین در فروردین ماه 96 از كارگاه ساخت هواپيماي سبك بازديد بعمل آورد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد