گزارش/

بازدید بیش از 62 هزار نفر مسافر نوروزی از اسلام آبادغرب/کاهش 7 درصدی ورود گردشگر به شهرستان

کد خبر: 296907
|
15:14 - 1396/01/18
نسخه چاپی
بازدید بیش از 62 هزار نفر مسافر نوروزی از اسلام آبادغرب/کاهش  7 درصدی ورود گردشگر به شهرستان
اسلام آبادخبر: در ایام نوروز 96 تعداد 62 هزار و 300 نفر مسافر نوروزی از اسلام آبادغرب دیدن کردند که در مقایسه با سال های گذشته کاهش 7 درصدی ورود مسافر به شهرستان را نشان می دهد.

به گزارشاسلام آبادخبر؛در ایام نوروز 96 تعداد 62 هزار و 300 نفر مسافر نوروزی از اسلام آبادغرب دیدن کردند که در مقایسه با سال های گذشته کاهش  7 درصدی ورود مسافر به شهرستان را نشان می دهد.

 

 

افشین کریمی فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: تا پایان تعطیلات نوروز 96 تعداد 62 هزار و 300 نفر مسافر نوروزی به شهرستان اسلام آبادغرب ورود پیدا کرده و از اماکن تاریخی و تفریحی شهرستان بازدید داشته اند.

 

 

   وی افزود: از تعداد مزبور  4338 نفر در اماکن اقامتی شهرستان اسکان داده شده و این مسافران نوروزی حداقل یک شب در اسلام آبادغرب اقامت داشته اند.

 

فرماندار اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ مردم شهرستان اسلام آبادغرب به مانند همیشه با مهمان نوازی از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال کردند، بیان داشت: در شهرستان اسلام آبادغرب علاوه  مناظر طبیعتی زیبا و جاذبه های تفریحی و گردشگری متعدد با ایجاد سفره هفت سین نوروزی بصورت سنتی، ایجاد چندین سیاه چادر محلی با پخت نان سنتی و غذاهای بومی محلی، ایجاد نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع دستی در ورودی شهر، شرایط جدیدی برای استقبال از میهمانان نوروزی درنظر گرفته شد.

 

شهرام علی یاری مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان در این رابطه به خبرنگاراسلام آبادخبرگفت: تعداد 6 مدرسه یک خانه معلم و هتل طهماسبی و هتل آپارتمان سهند و مسافرخانه هجرت کار اسکان مسافران را انجام داده اند که در مجموع ظرفیت اسکان 300 نفر در  شبانه روز در مراکز اقامتی یاد شده را داشتیم.


وی افزود: وجود مراکز تفریحی سراب هرسم، سراب شرف آباد و سد شیان و مناطق تفریحی طبیعی تنگ منصوری و  همچنین آثار تاریخی آتشکده های میلگه، پلنگرد وشیان از جاذبه های شهرستان می باشد که مورد بازدید گردشگران قرار گرفت.


مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری اسلام آبادغرب گفت: با توجه به مقایسه با سالهای گذشته  7 درصد  کاهش ورود مسافر به شهرستان داشتیم که این کاهش در سطح استان وجود داشته و به علت بارندگی و هوای سرد در اوایل سال بود، اما در بحث اسکان مسافران نزدیک به 5 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشتیم که باعث رضایت مراکز اقامتی گردید.

 


وی افزود: اسلام آبادغرب بعداز شهرستانهای اورامانات و قصرشیرین و سرپلذهاب رتبه ششم استان در جذب مسافر را کسب نمود.

 

علی یاری خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات  و کارهای بزرگی که توسط ارگان های خدمات رسان سایر شهرستان ها انجام شده بود، نظیر؛ ایجاد بزرگترین سفره هفت سین قصرشیرین توسط شهرداری این شهر، ایجاد بزرگترین سیاه چادر پاوه توسط امور عشایری این شهر و ... که باعث پیشرفت قابل توجه در جذب گردشگران شده بود.

 

به گزارشاسلام آبادخبر؛  شهرستان اسلام آ باد غرب با قریب 360 اثر تاریخی، همچون تپه چقاگاوانه، منطقه نمونه گردشگری شیان شامل آتشکده شیان، قلعه شیان و سراب شیان، آتشکده میل میلگه، آتشکده پلنگرد، بنای ساسانی فیروزآباد، سراب شرف‌آباد، سراب هرسم و شهر قیل منصوری و طبیعت زیبا و جنگل های کم نظیر بلوط و بادام، از جاذبه های گردشگری تاریخی با تمدن غنی چند هزار ساله و جاذبه های توریستی و طبیعی دیدنی و ویژه ای برخوردار و آماده پذیرایی چهار فصل از گردشگران به ویژه در ایام نوروز است.

 

شهرستان اسلام آباد غرب دارای قدمتی 6 تا 7 هزار ساله می باشد و به لحاظ موقعیت ارتباطی نقطه اتصال 4 استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان میباشد و قرار گرفتن در مسیر راه کربلا اهمیت استراتژیک این شهرستان را دوچندان میکند و اگر آمار عبور مسافران نوروزی و راهیان نور از این مسیر را در نظر بگیریم شاید از مرز یک میلیون نفر هم بیشتر شود اما سهم شهرستان در جذب گردشگر از این خیل عظیم مسافرخیلی ناچیز است.

 

لذا می طلبد مسئولین استانی و کشوری ذیربط کاهش آمار یا عدم افزایش گردشگران را آسیب شناسی نمایند و با توجه به نیاز منطقه از جنبه اقتصادی و اشتغالزایی به صنعت گردشگری این خطه نگاه نمایند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد