فرمانداراسلام آبادغرب مطرح کرد:

اعلام مهلت ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا/ شوراها جایگاه ویژه‌ای در توسعه شهر و روستا دارند

کد خبر: 296546
|
15:41 - 1395/12/09
نسخه چاپی
 اعلام مهلت ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا/ شوراها جایگاه ویژه‌ای در توسعه شهر و روستا دارند
اسلام آبادخبر: فرمانداراسلام آبادغرب گفت: شوراها نوعی پارلمان شهری محسوب می‌شوند و جایگاه ویژه‌ای در توسعه شهر و روستا دارند.

به گزارشاسلام آباد خبر، بر اساس برنامه زمانبندی ستاد انتخابات کشور،مهلت ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام شد.

 

 افشین کریمی فرماندار ورئیس ستادانتخابات شهرستان اسلام آبادغرب با اعلام این خبر گفت: مهلت ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۳۰ اسفند ماه سال جاری تا ۶ فروردین ماه سال ۹۶ خواهد بود.

 

وی افزود: براساس برنامه زمان بندی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ثبت نام از داوطلبان طبق تبصره ۱ ماده ۴۵ قانون به مدت ۷ روز از ۳۰ اسفندماه سال جاری تا ۶ فروردین ماه سال ۹۶ به عمل خواهد آمد.

 

وی ادامه داد: در این رابطه داوطلبان ثبت نام برای شوراهای اسلامی شهرها باید به فرمانداری شهرستان محل خود و داوطلبان ثبت نام جهت شوراهای اسلامی روستاها نیز به بخشداری های مربوط مراجعه کرده و نسبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام کنند.

 

فرمانداراسلام آبادغرب یادآور شد: براساس بند ۳ ماده ۲۷ شهرداران، مدیران مناطق شهرداری، موسسه ها و شرکت های وابسته و نیز دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت خود محروم بوده مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا و به هیچ وجه در آن پست ها شاغل نباشند.

 

وی اضافه کرد: در خصوص چگونگی شرایط ثبت نام سایر شاغلان در دستگاه های دولتی، مقام ها و مدیران سطح کشوری و استانی در بندهای ۱ و ۲ ذیل ماده ۲۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یکم خرداد ماه سال ۷۵ با اصلاح و الحاق های بعدی به صورت مشروح توضیح داده شده است.

 

کریمی افزود: ابهام قانونی در این رابطه وجود نداشته اما با وجود این، ستادانتخابات شهرستان آماده پاسخگویی حضوری یا تلفنی با شماره 45243934 به تمامی داوطلبان ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

 

دکترکریمی با اشاره به پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، اظهار داشت: شوراها نوعی پارلمان شهری محسوب می‌شوند و جایگاه ویژه‌ای در توسعه شهر و روستا دارند.

 

وی با بیان اینکه با انتخابات شوراها اداره امور شهری در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: مردم با انتخابات شوراها، بر سرنوشت خود در امور شهری، عمرانی روستایی و اجتماعی حاکم می‌شوند.

 

کریمی با تاکید بر اینکه شایسته است افراد کاردان و متخصص به امور شهری و شهرسازی وارد شوراها شوند، گفت: افرادی که روحیه انقلابی، جهادی، جسارت و شجاعت دارند، وارد عرصه رقابت انتخابات شوراهای شهر و روستا شوند.

 

وی  با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره اینکه مردم و مسئولان باید روحیه انقلابی داشته باشند، خاطر نشان کرد: افرادی که خواهان ورود به شوراهای شهر و روستا هستند باید در همه زمینه‌های اعتقادی، عملی  و رفتاری  روحیه جهادی و انقلابی را سرلوحه کارخود قراردهند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد