به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر/

خاطراتی از حاج رسول رضایی یکی از مبارزان انقلاب در اسلام آبادغرب

کد خبر: 296242
|
01:55 - 1395/11/12
نسخه چاپی
خاطراتی از حاج رسول رضایی یکی از مبارزان انقلاب در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: رسول رضایی یکی از مبارزان دوران انقلاب در اسلام آبادغرب است که خاطراتی از آن دوران را بیان نموده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حاج رسول رضایی از مبارزین دوران انقلاب در شهرستان اسلام آبادغرب می باشد که علاوه بر حضور فعال در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی، بعد از انقلاب عضو کمیته انقلاب اسلامی بوده، وی که در طول دفاع مقدس نیز به درجه جانبازی نائل گردیده، با آغاز جنگ به خدمت سپاه پاسدارن در آمده که پس از 30 سال خدمت با سمت جانشین سپاه شهرستان به مقام بازنشستگی فائق آمده است.

 

وی در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس، ایام الله دهه مبارک فجر را به ملت شریف ایران اسلامی  و مردم شهیدپرور شهرستان تبریک گفت.

 

حاج رسول می گوید در اول انقلاب من محصل دبیرستانی بودم و 15-16 سال بیشتر نداشتم که در دو مسجد صاحب زمان(عج) و مسجد امیرالمومنین(ع) فعالیت داشتم و به مبارزین و روحانیت آن زمان که پیش قراول و پیشتاز سازماندهی و ساماندهی و آگاهی بخشی به مردم بودند، خدمت می کردم.

 

وی افزود: در آن زمان با توجه به اینکه  نیرو های ساواک، ژاندارمری و شهربانی نظام طاغوت به شدت نیرو های انقلابی شهرستان را تحت تعقیب قرار می دادند تا از فعالیت تبلیغی  ایشان جلوگیری بعمل آورند ، عمده فعالیت پخش اعلامیه  و شعارنویسی  در شب و در خفا انجام می شد تا زمانیکه تظاهرات ها همزمان با تهران علنی شد.

 

این مبارز انقلابی با بیان خاطراتی گفت: در مدت زمان کوتاهی قبل از پیروزی انقلاب فضای شهر اسلام آبادغرب کاملا" امنیتی شده بود و با توجه به اینکه اکثر مبارزین شناسایی شده بودند و امکان فعالیت ایشان در روز نبود، به همراه جوانان و نوجوانان مبارز آن زمان برای آگاهی بخشی به مردم و پخش اعلامیه های امام(ره) که از قم آمده بود، دست به یک اقدام خطرناک زدیم و بدون اینکه به عواقب کار فکر کنیم، برقی کل شهر را  قطع کردیم و از تاریکی شب نهایت استفاده را برده و برروی دیوار شعارنویسی و نصب اعلامیه نمودیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در ایامی که به پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم شاه نزدیک شده بودیم، روحانیون و بزرگان مبارز در قالب جمع آوری کمک های مردمی تعدادی از جوانان مبارزه را برای مبارزه و درگیری مسلحانه به تهران اعزام نمودند که بنده نیز همراه یکی از این گروه ها اعزام شدم و در تظاهرات های پایتخت حضور مستمر داشتیم تا انقلاب به پیروزی رسید.

 

حاج رسول رضایی  خاطرنشان کرد: اولین جرقه های انقلاب در اسلام آبادغرب از محله فقیر نشین شهرستانی در زمان طاغوت زده شد و جوانان بااصالت و شجاعی از این منطقه برخاسته که در دفاع مقدس در دفاع از میهن اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند.

 

وی افزود: شهدای فراوانی برای تشکیل این انقلاب تقدیم شده است، لذا ادارت، ارگان ها و کسانی که درگیرکار فرهنگی هستند بایستی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، روشنگری و بصیرت افزایی نمایند تا مانع از نفوذ دشمن شوند، چون جنگ فعلی جگ نرم است و دشمنان شبانه روز برعلیه جمهوری اسلامی در حال تبلیغ هستند.

 

رضایی با بیان اینکه اسلام آبادغرب یکی از شهرهای مقاوم ایران اسلامی است که مورد توجه قرار نگرفته، تصریح کرد: اسلام آبادغرب هم شهری جنگ زده بود و هم شهری مهاجر پذیر بوده، و بیش از 200 بار در دوران جنگ 8 ساله مورد تهاجم موشک ها و هواپیماهای دشمن بعثی قرار گرفت که بیش از 400 نقطه شهر بمباران گردید.

 

وی افزود: در 31 شهریور ماه 59 جنگ در اسلام آبادغرب آغاز شد و در عملیلات مرصاد نیز با نابودی منافقین کوردل جنگ در این شهر به پایان رسید، لذا لازم است مسئولین به این شهر توجه بیشتری بنمایند و برای بیکار ترین شهر کشور چاره اندیشی کنند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها