اسلام آباد خبر15:20 - 1392/07/05

تجرد بحران خاموش جامعه ایران/"نه"روحانی به اوباما نشان عزت ایران اسلامی است

امام جمعه اسلام آبا گفت:"نه" رئیس جمهور کشورمان به درخواست اوباما برای دیدار با وی نشان عزت و سرافرازی ملت جمهوری اسلامی که که این سرافرازی مرهون گذشت و فداکاری شهدا می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر ، نماز جمعه این هفته شهرستان اسلام آباد غرب به امامت حجت الاسلام ابطحی برگزار گردید.
 

امام جمعه شهرستان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: اگر انسان از محرمات بپرهیزد و واجبات را انجام دهد خداوند متعال او را یاری خواهد نمود.

ایشان در ادامه سلسه مباحث حقوق انسان نسبت به خودش در خطبه های اول به موضوع فرصت هایی که از جانب خداوند به انسان می رسد پرداخت و گفت: یکی از حقوق انسان نسبت به خودش استفاده درست از فرصت هائی است که خداوند به وی عطا می کند ، در این زمینه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند در ایام از جانب خداوند برای شما نسیم های رحمتی وزیدن می کند خودتان را در معرض این نسیم ها قرار دهید لذا با توجه به حدیث مزبور انسان باید همواره از رحمت خداوند بهره گیرد تا روز قیامت دست خالی نباشد.

وی افزود: یکی از مواردی که باعث ضایع شدن رحمت های خداوند می شود خواب است ، هرچند که خواب لازمه رندگی است اما باید سبک زندگی اسلامی در رابطه با این نیاز انسان رعایت شود تا هم انسان بتواند به کسب و دین خود برسد.
 

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به روایات متعدد از مصومین (ع) در خصوص کیفیت خواب،وقت خواب و مکان خواب گفت:تنها خوابیدن و در کل تنها ماندن بسیار مذموم است و یکی از آفات زندگی ما ایرانیان بعنوان یک بحران خاموش تجرد در هر حال است.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته نیز ضمن توصیه مجدد به رعایت تقوای الهی گفت: از امیرالمومنین(ع) منقول است که طناب تقوا پاره شدنی نیست لذا با چنگ زدن به آن انسان می تواند از چاه هوا و هوس برون رفته و خود را نجات دهد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو ادامه داد: امروز سالروز شکستن حصر آبادان توسط رزمندگان اسلام است و یکشنبه 23 ذی القعده نیز بنا بر بعضی روایات روز شهادت امام رضا(ع) می باشد که قرائت زیارت خاصه ایشان در این روز توصیه شده است و 25 ذی القعده نیز یکی از چهار روزی است که روزه گرفتن بصورت مستحبی در آن بسیار سفارش شده است.

ایشان ضمن اشاره به رویدادهای جهان اسلام اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل را فرصتی مغتنم برای بیان ایده ها و اهداف جمهوری اسلامی دانست و گفت:"نه" رئیس جمهور کشورمان به درخواست اوباما برای دیدار با وی نشان عزت و سرافرازی ملت جمهوری اسلامی که که این سرافرازی مرهون گذشت و فداکاری شهدا می باشد.

وی ادامه داد: اگر روحیه بسیجی در جامعه حفظ شود آمریکا هیچ کاری از دستش بر نخواهد آمد همانطور که در قبال سوریه با یک تشر ایران و حزب الله عقب نشینی کرد لذا الان می بینیم که لحن آمریکا بسیار نرم تر شده و مذاکرات هسته ای نیز در یکی از بالاترین سطوح دیپلماتیک دیشب برگزار شد.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به صحبت های اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل و بیان فتوای رهبر انقلاب در خصوص سلاح هسته ای گفت: فتوای رهبری باید برای دنیا مبنا و ملاک باشد و حرف جمهوری اسلامی استفاده صلح آمیز برای همه و سلاح هسته ای برای هیچ کس است.

قبل از خطبه های نماز جمعه نیز حجت الاسلام جوادی فر مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اسلام آباد که به مناسبت هفته دفاع مقدس سخنرانی می کرد ضمن تبریک این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: وظیفه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس انتقال خاطرات و معنویت به نسل جوان است.
 

وی افزود: دشمن با پشت پا زدن به قراردادهای بین المللی و بر پایه این فکر که جمهوری اسلامی قدرت نظامی ندارد و بر اساس سه هدف عمده حاکمیت بر اروند رود،بازپس گیری جزایر سه گانه و تصرف خوزستان جنگ را شروع کرد.

ایشان با اشاره به مقاومت جانانه دلیر مردان و زنان ایرانی گفت: دفاع مقدس به دو دوره زمانی تقسیم می شود که یک دوره آن تا آزاد سازی خرمشهر بود و دوره دیگر پس از آزاد سازی خرمشهر که در نهایت با پذیرفته شدن قعطنامه 598 جنگ به پایان رسید.