اسلام آباد خبر17:20 - 1392/04/24

اجازه اجراي منوريل درکرمانشاه از چهارراه بسيج به سمت ميدان فردوسي را نمي دهيم

استاندار كرمانشاه با بیان اینکه به هيچ عنوان اجازه اجراي طرح منوريل از چهارراه بسيج به سمت ميدان فردوسي را نخواهيم داد گفت: مترو مناسب کرمانشاه است.

استاندار كرمانشاه با بیان اینکه به هيچ عنوان اجازه اجراي طرح منوريل از چهارراه بسيج به سمت ميدان فردوسي را نخواهيم داد گفت: مترو مناسب کرمانشاه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله دمیاد ظهر یکشنبه در جلسه بررسي اجراي خط منوريل کرمانشاه گفت: اجراي خط منوريل از طاق بستان تا ميدان آزادي قبلاً به تصويب رسيده بود و ما به جهت هزينه هاي صورت گرفته آن را ادامه داديم اما با توجه به اينكه اجراي طرح تا ميدان آزادي به تصويب رسيده به هيچ عنوان نخواهيم گذاشت كه طرح حتي تا مكان تعيين شده يعني ميدان آزادي ادامه پيدا كند و طرح را تا چهارراه بسيج متوقف خواهيم ساخت.

وي اظهار داشت: بهترين طرح براي كرمانشاه اجراي پروژه مترو است و اين جزء خواست مردم، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و مديريت ارشد استان است.

استاندار كرمانشاه خاطر نشان ساخت: ما به دنبال اجراي خط مترو از چهارراه بسيج تا ميدان آزادي هستيم و با توجه به توافق بعمل آمده بين نمايندگان و مديريت اجرايي استان با قاطعيت از آن حمايت خواهيم كرد و نخواهيم گذاشت كه حقوق مردم پايمال شود.

حجت الله دمياد بيان داشت: چنانچه خط منوريل از محدوده ميدان آزادي به سمت ميدان فردوسي اجرا شود، عملاً اين مسير قفل خواهد شد و اين طرح به جاي اينكه حل مشكل ترافيك باشد خود عامل ترافيك خواهد بود.

وي ادامه داد: براي اجراي طرح نبايد فقط چند سال آينده را ببينيم بلكه بايد برنامه بلندمدت براي شهر كرمانشاه را كه چندين سال زير موشكباران و بمباران دشمن قرار داشته مدنظر قرار دهيم.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: تنها خواسته و برنامه ما براي اجراي طرح از چهارراه بسيج تا ميدان فردوسي بصورت مترو و تونل عميق است و اين موضوع در راستاي اجراي طرح پدافند غير عامل نيز قلمداد مي شود.

دمياد گفت: اينكه گفته شود هزينه مترو از هزينه منوريل بيشتر است ، براي ما قابل قبول نيست زيرا مترو طرحي بلندمدت و راهگشا براي حل مشكل ترافيك شهر كرمانشاه است.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: ناچاراً اجراي طرح منوريل از طاق بستان تا چهارراه ارشاد را پيگيري خواهيم كرد اما به هيچ عنوان اجازه ادامه طرح را به سمت فردوسي نخواهيم داد و در اين راستا با نمايندگان  مردم استان در مجلس شوراي اسلامي به توافقات خوبي دست پيدا كرده ايم.

در اين جلسه كه اعضاي شوراي ترافيك كشور نيز حضور داشتند، استاندار كرمانشاه از حاضرين خواست كه فقط به اجراي طرح مترو از چهارراه ارشاد به سمت ميدان فردوسي فكر كنند و مقدمات اجراي آنرا فراهم سازند.

در اين جلسه پس از بررسي و ارزيابي گزينه هاي اجراي مسير در بخش جنوبي شهر كرمانشاه اجراي طرح مترو بصورت عميق مورد تصويب قرار گرفت و مقرر شد كه اين طرح هر چه سريعتر در شوراي عالي ترافيك كشور مطرح شود.