اسلام آباد خبر16:00 - 1392/04/22

سخنان آقاي ترکان غير حقوقي، غير اخلاقي و مغاير با سياست هاي اعتدال رئيس جمهور منتخب است

سهرابی مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به سوابق درخواست واگذاری زمین مجاوز جام جم که متعلق به نمایشگاه بین المللی است گفت: سوابق این درخواست از مردادماه 1388 است که به دلیل نیاز کشور به توسعه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در جنگ رسانه‌ای، گسترش سالن‌های تولید و استودیوهای ضبط و پخش، محل برگزاری مسابقه‌های تلویزیونی، توسعه شبکه‌های برون مرزی و دهها نیاز دیگر این منطقه مناسبترین گزینه تشخيص داده شده است.

وي با اشاره به فراز و نشيب‌هاي تصميم گيري در خصوص اين پروژه ادامه داد: با توجه به فراز و نشیب‌های تصمیم گیری در خصوص این پروژه از جمله قرارگرفتن در فهرست اصل 44 و تغییرات بعدی و عدم استفاده از این محل برای نمایشگاه‌های بزرگ به دلیل مشکل جدی ترافیک و مخالفت اکثر دستگاه‌های مرتبط، این مصوبه یک اقدام مطالعه شده و کارشناسی در راستای نیازهای واقعی کشور است که امیدوارم مراحل بعدی قاونی خود را نیز طی کند.

سهرابي با اشاره به مصاحبه ترکان در اين خصوص نيز گفت: متاسفانه جناب آقای ترکان طی مصاحبه‌ای بدون توجه به سوابق حقوقی و با تعابير غیر اخلاقی و به دور از شان رئیس جمهور منتخب این اقدام هیئت دولت را در راستای قدردانی متقابل توصیف کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در ادامه عنوان کرد: آیا اختلاف بین دستگاه‌ها که می‌تواند به راحتی و از مجاری قانونی حل و فصل شود و همه باید به آن پایبند باشد باید به میان مردم کشیده شده و خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان فراهم کند؟

سهرابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طبیعی است که در جلسات دولت وقتی موضوعی فی مابین دو دستگاه مطرح می‌شود ممکن است یکی از طرفین با مصوبه نهایی مخالف بوده و به طور مستدل مخالفت خود را اعلام کند ولی نهایتا همگی پایبند به مصوبه دولت هستند.

سهرابی خاطر نشان کرد: اینگونه نگاه بخشی به اداره کشور حتما در آینده گریبان‌گیر دولت جدید نیز خواهد شد.

وی افزود: از آقای ترکان با آن سابقه طولانی بعید است که به چنین مسئله‌ای بی توجه باشد.

سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر ما سخنان ایشان نه تنها غیر حقوقی و غیر اخلاقی است، بلکه با سیاست‌های اعتدال و عقلانیت و تدبیر رئیس جمهور منتخب منافات دارد، حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد.