حجت الاسلام زارعی گفت:حاج قاسم سلیمانی نماد حقیقی انقلاب و الگویی برای جوانان در تعریف معنای واقعی انقلابیگری است.
به گزارش اسلام آباد خبر ،حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی درخطبههای این هفته 14دی ماه، با اشاره به قرآن کریم در توصیف اولیا و انبیا گفت: هدف تمام انبیا و اولیا و اوصیا و ائمه اطهار این است که مردم دو کار انجام دهند: اجتناب از طاغوت و عبادت خدا. منتها در هر روزگاری ابزار اجتناب از طاغوت و عبادت خدا متفاوت میشود. امروز کسی که در فضای مجازی محتوای فرهنگی، مذهبی، تبلیغی و دینی بارگذاری میکند و سعی میکند از راه سایت و کانال مردم را به راه راست هدایت کند، این تبلیغ دین از عبادت خداوند است.
وی افزود: مقام معظم رهبری هم در کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» چاپ شده و ایام حضور ائمه اطهار در این ۲۵۰ سال به مثابه یک انسان درآورده و در هر دوره برای هر امامی یک نقشی مشخص کردهاند. برای امام هادی این ویژگیها نقل شده: اولین کاری که امام هادی انجام داد، تقابل هوشمندانه با علمای درباری بود. بنیعباس برای مشروعیت بخشیدن به خودشان سعی میکردند علمای درباری را دور و بر خودشان جمع کنند. یکی از ابزارهای خلفای بنیعباس این بود که با جمع کردن علمای درباری پیرامون خودشان، یک چهره اسلامگرا از خودشان جلوه دهند.
امام جمعه شهرستان اسلامآبادغرب اظهار داشت: در انقلاب ما هم ۱۵ خرداد و ۲۲ بهمن به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) یوماللههایی بودند که این ملت تجربه کردند. امام فقیه بود، عارف بود، فیلسوف بود، اسلامشناس بود و شناخت دقیقی از دین داشت.
احمد زارعی تصریح کرد: نهم دی ماه هم در این کشور یک یومالله بود و خداوند متعال در این روز به واسطه محبت مردم به وجود مقدس امام حسین (ع) در ایران قدرتنمایی کرد. دشمنان را از شکست جمهوری اسلامی مأیوس کرد، دوست و دشمن صفشان به وضوح از هم جدا شد و در این روز بسیاری از معارف انقلاب بازخوانی شد و نسل سوم و چهارم انقلاب با تاریخ انقلاب و گذشته افرادی که ادعای انقلابیگری داشتند آشنا شدند. از این جهت نهم دی یومالله بود.
وی بیان داشت: انقلابیهای پشیمان از انقلاب و انقلابیهای سهمخواه از انقلاب، انقلابیهای مایل به اشرافیت جای خودشان را به قهرمانهای واقعی دادند و الگوی انقلابیگری برای جوانان مشخص شد. امثال حاج قاسم سلیمانی معیار انقلاب و انقلابیگری شدند.
زارعی خاطرنشان کرد: شیوه کار حاج قاسم منحصر به فرد بود. در هر کشوری که وارد میشد، از ظرفیتهای خفته آن کشور استفاده میکرد. در عراق حشد الشعبی و در سوریه دفاع الوطنی بنیاد نهاد. به تعبیر مقام معظم رهبری، دست فلسطینیها را پر کرد.
وی گفت: حاج قاسم توانایی دیگری هم داشت: در قامت یک سیاستمدار و یک گفتگو کننده بینالمللی طوری خودش را نشان داد که از جمله شخصیتهای سیاسی بود که در طول تاریخ بیشترین قدرتسازی، قانعسازی و اقناعسازی افکار را داشت. سال ۹۸ همه مدافعان حرم را حاج قاسم آورد برای کمک به مردم سیلزده خوزستان. عرصه دیگر خدمت حاج قاسم نگاه تقریبی او به جهان اسلام بود.
خطیب جمعه افزود: ارتباط صمیمی با خانواده شهدا از دیگر فاکتورهای شخصیتی حاج قاسم است که جوان انقلابی و مسئول انقلابی اگر ادعای انقلابیگری دارد باید این راه را برود. شاخص داریم برای انقلابیگری ۱۰۰ درصد. رهبری حاج قاسم را تایید کرد و به عنوان یک مکتب اعلام کرد. ویژگیهای این مکتبیهاست.
وی عنوان کرد: حاج قاسم نگاه رنگینکمانی به مردم داشت. به عنوان سواد اعظم حامی انقلاب، چپ و راست، اصلاحطلب، اصولگرا، بیحجاب و باحجاب، هیئتی و روشنفکر، همه را میگفت بچههای ما هستند و اینها نیروهای این کشور هستند. همه اینها زیر چتر انقلابیگری باید جا بگیرند. ما نباید کسی را طرد کنیم و نباید کسی را حذف کنیم.
حجت الاسلام زارعی در پایان گفت: حاج قاسم به عنوان یک تئوریسین نظامی، یک فرمانده لایق و یک سیاستمدار کارکشته، خاورمیانه را تبدیل کرد به نمایشگاه شکستهای پی در پی ایالات متحده آمریکا و کاری کرد که ۷ تریلیون دلار آمریکاییها ضرر کردند و نتیجهای که میخواستند برای ایجاد خاورمیانه بزرگ بگیرند، نگرفتند. درست است که سوریه این وضعیت را دارد، اما خاورمیانه بزرگ از نظر آنها تکه شدن کشورهای خاورمیانه بود. حاج قاسم چنین شخصیتی بود. ما نباید حاج قاسم را فراموش کنیم. باید کتابهایی در موردش نوشته شود و رفتارهایش تحلیل شود. ما امثال حاج قاسم را به فرموده رهبری به عنوان شاخص انقلابیگری باید مد نظر داشته باشیم.