اسلام آباد خبر12:59 - 1403/07/13
فرماندار کنگاور:

هدف کنگره شهدا معرفی مصادیق ایثار است

فرماندار کنگاور گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری کنگره‌های شهدا شناخته شدن شهدا به نسل جوان و معرفی کردن مصادیق ایثار به آحاد جامعه است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،ایرج صادقی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با برگزاری کنگره‌ها به شیوه‌های خلاقانه یاد و مجاهدت شهدا به جوانان منتقل می‌شود. 

وی افزود: باید جوانان را به تقویت خاطره‌نویسی از زندگی شهیدان سوق داد تا بدانند برای حفظ میهن و وطن خود چه گذشت و جوانمردی‌هایی از شهدا در راستای ریشه‌دار شدن نظام مقدس ایران به یادگار مانده است. 

صادقی گفت: معرفی شهدا و ایثارگران را می‌توان به‌عنوان الگوهای راستین برای جوانان از دیگر راه‌های ترویج فرهنگ شهادت دانست و اگر بخواهیم درباره مصادیق ایثار کار کنیم و آن را به جوانان بشناسانیم باید از ظرفیت کنگره شهدا بهره بگیریم زیرا مهم‌ترین هدف برگزاری شهدا معرفی مصادیق ایثار به جامعه است. 

وی در ادامه به بیان راهکارهایی برای معرفی شهدا به نسل جوان پرداخت و خاطرنشان کرد: باید از ساز و کارهای مناسب از جمله تبلیغات رسانه‌ای، اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه برای معرفی شهدا، استفاده از چهره‌های علمی و فرهنگی، خاطره‌نویسی از شهدا در کتاب‌های درسی، تقویت رسانه ملی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در قالب نمایش، پخش فیلم‌های دفاع مقدس، نمایش فیلم و ارائه مقاله‌های دینی از رشادت‌های شهدا برای تأثیرگذاری بر جامعه استفاده کرد. 

وی اذعان داشت: امروز برای تأثیرگذاری ایثار و رشادت‌های شهدا باید با گفتمان روز همانند ترویج فرهنگ استفاده از امکانات به‌روز فضای مجازی، رسانه ملی و برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس در قالب اکران فیلم‌ها یا نمایش فیلم‌های دفاع مقدس در سینماهای کشور، تقویت رسانه ملی با عنوان یک اهرم و یک عنصر قوی برای نمایش رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس، شهدا، جانبازان و ایثارگران استفاده کرد. 

فرماندار کنگاور ایجاد یک شبکه ملی را که منحصراً بیانگر مصداق‌های عینی و رشادت‌های شهدا در دوران مقدس و در عملیات غرورآفرین آن‌هاست یک ضرورت دانست و گفت: ان‌شاءالله مسئولان امر تلاش کنند رسانه ملی  مختص به شهدا ایجاد شود که همه عملیات‌های غرورآفرین شهدا را یک به یک و همانند مصداق‌های عینی برای مردم کشور ایران به نمایش بگذارند. 

وی تصریح کرد: در شهرستان کنگاور خوشبختانه و به همت مسئولان و با استقبال و همکاری مردم شریف هرساله کنگره‌های ملی شهدای شهرستان کنگاور برگزار شده و در این کنگره از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و یادگاران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمده که این خود یک شور و نشاط را در مردم ایجاد خواهد کرد که همچنان راه شهدا با قوت و قدرت ادامه پیدا کند و هر جا و مکان که یادآور یاد شهدا باشد با شوق و ذوق شرکت کرده و یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند. 

صادقی در پایان تاکید کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت خانگی و خانوادگی، محلاتی، شهرستانی به صورت مستمر و در طول سال با همت متولیان و خانواده معظم شهدا موجب گسترش و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت به نسل حاضر خصوصاً به نوجوانان و جوانان می‌شود. 

انتهای خبر/