اسلام آباد خبر16:08 - 1402/10/24
رئیس اداره امور آب اسلام آبادغرب خبر داد:

لایروبی رودخانه‌ها برای مهارسیلاب‌های فصلی در اسلام‌آبادغرب

رئیس اداره امور آب اسلام آبادغرب از لایروبی رودخانه‌ها برای مهارسیلاب‌های فصلی در اسلام آبادغرب خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  حسین منصوری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در روزهای گذشته  چندین رودخانه شهرستان که از داخل روستاها عبور می‌کنند توسط امورآب اسلام آبادغرب لایروبی شدند.

 

رئیس اداره امور آب اسلام آبادغرب افزود: در روزهای گذشته با استفاده از بیل مکانیکی عملیات لایروبی و پاکسازی بستر رودخانه ها در روستاهای «تمیانه»، «خپگه» و «سراب کمره علیا» توسط امورآب لایروبی شد.

 

وی عنوان کرد: لایروبی رودخانه ها علاوه بر کنترل سیل با هدف حفاظت رودخانه‌ها در مقابل تعرض به حریم و بستر آنها، کاهش خسارات احتمالی سیلاب، بهبود وضع زندگی ساکنان حاشیه رودخانه‌ها در روستاها انجام گرفته است.

 

رئیس اداره امورآب شهرستان اسلام آبادغرب گفت: عملیات لایروبی با انجام اقدامات فنی و پیشگیرانه نقش مهمی برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در رودخانه ها و بستر آنها دارد.

 

وی افزود: در راستای رفاه حال مردم و پیشگیری از خسارت احتمالی، عملیات لایروبی بدون اعتبارات و بودجه عمرانی صورت گرفته و هزینه آن توسط آب منطقه‌ای تقبل شده است.

 

 منصوری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 مورد نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی شهرستان انجام شده است.

 

وی گفت: از تعداد 868 چاه دارای مجوز در شهرستان اسلام آبادغرب بالغ بر 95 درصد چاه‌های کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند و فقط تجهیز 5 درصد باقی مانده است که پیگیری نصب کنتور هوشمند برای آنها در دستور کار قرار دارد.

 

 انتهای خبر/