اسلام آباد خبر17:01 - 1402/08/15

توضیحات روابط عمومی اداره کل تعاون درخصوص مسکن مهر تلاش کرمانشاه

روابط عمومی اداره کل تعاون درخصوص مسکن مهر تلاش کرمانشاه توضیحاتی ارائه نمود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  پیرو انتشار گزارشی درشبکه اطلاع رسانی مرصاددر خصوص انتظار ۱۳ساله‌ مسکن مهر تلاش کرمانشاه و پرداخت طلب پیمانکار با تاراج چاردیواری کارگران، این پایگاه خبری نیز از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه پیگیری بعمل آورد.

 

 

مرصادنیوز در آغاز گزارش خود آورده است؛ پروژه تعاونی مسکن کارگری تلاش از سال ۱۳۸۸ در کرمانشاه کلید خورد و اکنون در سال ۱۴۰۲ همچنان تکمیل و تحویل نشده است.پروژه مذکور با توجه به سیری که طی کرده بوی رانت می‌دهد؛ واگذاری حدود ۱۰۰ واحد مسکونی به پیمانکار پروژه که در مالکیت کارگران قرار داشت و مطالبه وجه از مردم گویای این حقیقت است...

علیرضا مرادی مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این رابطه به خبرنگار ما گفت: ستاد مسکن استان با ریاست دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه مصوبه‌ای انجام داده که کارگروهی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسکن و شهرسازی، سپاه، دادگستری ، دفتر فنی و معاونت سیاسی استانداری تشکیل شود و امورات مربوطه را پیگیری نماید.

 

وی افزود: در کارگروه مذکور جلسات متعددی درخصوص مشکلات مسکن کل استان تشکیل شده و درخصوص موضوع مورد بحث با هیئت مدیره و معترضین در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلساتی تشکیل شده و حتی مصوب گردید که با حضور نماینده قوه قضائیه و دیگر دستگاه‌های ذیربط جلساتی در محل تعاونی تشکیل گردید و صدای معترضین شنیده شد.

 

مرادی عنوان کرد: با وصف اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه پیگیر امورات می باشد اما اختلافاتی مابین هیئت مدیره جدید و قدیم درخصوص مسائل مالی و نحوه واگذاری واحدها به متقاضیان وجود دارد.

 

وی افزود: اکثر متضاضیانی که خواهان دریافت واحدهای این مجموعه هستند، امتیاز واحدها را خریداری کرده‌اند وعضو اصلی تعاونی و اتحادیه محسوب نمی‌شوند و از سوی دیگر سهم آورده را کامل پرداخت نکرده‌اند ودر واقع اطلاعی از قوانین و مقررات تعاونی ندارند و بعضاً معترض می‌شوند و تجمعاتی تشکیل می‌دهند که علت اصلی آن همین موضوع است.

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان داشت: اداره کل نسبت به پروژه تعاونی مسکن کارگری تلاش بی‌تفاوت نبوده و اقدامات لازم را انجام داده و پرونده تخلفات به دستگاه قضایی معرفی شده و دستگاه قضایی به این موضوع ورود کرده اما مسائل حقوقی زمان‌بر است.

وی افزود: از یک سو ما به مردم حق می‌دهیم و ازسوی دیگر این پروژه از سال 1386 آغاز بکار کرده و بخش عمده‌ای از آن تحویل شده اما تعدادی از واحدها هنوز تحویل نشده که پیگیر امورات آن هستیم.