اسلام آباد خبر20:02 - 1402/03/04
وزیر کشور:

تردد ۲۴ ساعته زوار از مرز خسروی منوط به تضمین امنیت زوار از سوی عراق است/ توسعه زیرساخت‌ها و بهبود امکانات مرز خسروی در دستور کار ستاد اربعین قرار دارد

وزیر کشور گفت: توسعه زیرساخت‌ها خصوصا در بخش اسکان و فضاهای سرپوشیده و بهبود امکانات در مرز خسروی در دستور کار ستاد اربعین قرار دارد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  احمد وحیدی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرز خسروی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: بازدیدی به همراه مسئولین استانی و محلی از مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین انجام شد و آمادگی این مرز و زیرساخت‌های آن برای تردد زوار عتبات عالیات مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مرز خسروی سال‌ها به دلیل مسائل امنیتی بسته بود و تردد زوار از این مرز انجام نمی‌گرفت ولی سال گذشته این مرز بازگشایی شد و حجم بسیاری از مسافرین از این مرز برای رفتن به کربلا استفاده کردند.

وزیر کشور تصریح کرد: مرز خسروی مرز بسیار خوبی برای تردد مسافرین است و زوار عزیز می‌توانند از این مرز برای رفتن به کشور عراق استفاده کنند.

وحیدی با اشاره به آمادگی مرز خسروی برای ایام اربعین امسال اذعان داشت: مجموعه ادارات و ارگان‌های دولتی به همراه استانداری کرمانشاه در تلاش هستند که شرایط بهتری را برای تردد امسال زوار اربعین حسینی در مرز خسروی فراهم آورند که امروز در جلسه ستاد اربعین کمبودها و کاستی‌های سال گذشته بررسی و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی شد.

وی گفت: توسعه زیرساخت‌ها خصوصا در بخش اسکان و نقاط تردد زوار و جایگاه‌های خروج از مرز و ساخت فضاهای سرپوشیده در مرز خسروی در دستور کار قرار دارد که برای سهولت تردد زوار انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول در خصوص تردد ۲۴ساعته در مرز خسروی تصریح کرد: تردد ۲۴ساعته در مرز خسروی از مطالبه مردم و مورد نظر ما می‌باشد که به دلیل مسائل امنیتی به طرف عراقی بستگی دارد و اگر طرف عراقی بتواند امنیت داخل خاک عراق را تامین کرده و تضمین‌های لازم را بدهد ما آمادگی انجام تردد ۲۴ساعته در مرز خسروی را داریم این موضوع در مذاکره با طرف عراقی مطرح شده و همچنان مذاکره در این خصوص ادامه دارد.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به کمبود امکانات در مرز منذریه عراق گفت: باتوجه به محدودیت امکانات در طرف عراقی ما سال گذشته نیز در بسیاری از بخش‌ها به کمک طرف عراقی پرداختیم و امسال نیز در بخش‌های مختلف توسعه درگاه‌های ورودی، پوشش هوایی مسیر، استقرار مواکب خدمت و پذیرایی از زوار به طرف عراقی کمک خواهیم کرد تا زوار عزیز با سهولت و راحتی بیشتری به زیارت عتبات عالیات بروند.

وی در پایان افزود: در سال گذشته روزی ده هزار نفر که در روزهای شلوغ به روزی ۳۰ هزار نفر هم می‌رسید از مرز خسروی تردد کردند و امسال با بهبود وضعیت و توسعه زیرساخت‌ها می‌توان این حجم تردد زوار از مرز خسروی را افزایش داد.

 

انتهای پیام/