اسلام آباد خبر19:35 - 1401/10/24
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

نقش زنان در خنثی سازی فتنه دشمنان مهمتر از مردان است/دشمن به بهانه حجاب در کشور ما فتنه ایجاد کرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران درهمایش گرامیداشت مقام زن و روز مادر در اسلام آبادغرب گفت: نقش زنان در خنثی سازی فتنه دشمنان مهمتر از مردان است

به گزارش اسلام آباد خبر ، سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران درهمایش گرامیداشت مقام زن و روز مادر عصر امروز  در اسلام آبادغرب، اظهار کرد: شهرستان اسلام آبادغرب، یک‌هزار و 280 شهید، دو هزار و 380 جانباز و 161 زن شهیده نثار انقلاب اسلامی کرده‌است.

 

وی عنوان کرد: نیمی از جمعیت کشور ما را زنان تشکیل داده‌اند و تربیت نیم دیگر از جمعیت کشور برعهده زنان است و به‌فرموده امام خمینی(ره) از دامن زن، مرد به‌معراج می‌رود و اگر  زن نبود مرد هم به این مقام والا نمی‌رسید.

 

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: با نگاهی به تاریخ بانوان با ایمان و پاکدامنی همچون  حضرت آسیه(س) و حضرت مریم(س) را می بینیم و در صدر اسلام بانویی نظیر حضرت خدیجه(س)، تمام ثروتش را برای گسترش دین اسلام هزینه نمود و در سختی های شعب ابی‌طالب در کنار پیامبر(ص) بود.

 

وی بیان داشت:  حضرت زهرا‌(س) در همسرداری، تربیت فرزند و مادری سردمدار است و کمتر بعد اجتماعی و سیاسی این بانوی بزرگ اسلام بحث شده است؛ اولین کسی که از ولایت دفاع کرد حضرت زهرا‌(س) بود و دفاع ایشان از همسرش نبود بلکه دفاع ایشان از اصل ولایت بود و حضرت زینب(س) تربیت یافته مکتب این بانوی بزرگ بود که در کربلا و پس از واقعه کربلا نقش آفرینی کرد؛ و اگر حضرت زینب(س) نبود کربلا در کربلا می ماند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت نقش زنان در پیروزی انقلاب، گفت: زنان ما در راهپیمایی‌ها دوشادوش مردان مبارزه کردند تا انقلاب به پیروزی رسید.

 

 

وی خاطرنشان کرد: زنان در پشیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس و حتی در عملیات مرصاد نقش پر‌رنگی ایفا کردند و برخی از بانوان ما حتی طعم زندان های رژیم بعث عراق را چشیدند.

 

دکتر نجفی بیان داشت: وظیفه بانوان در این برهه از انقلاب بسیار سخت است و مقام معظم رهبری الگوی سوم زن انقلاب اسلامی یا زن تراز انقلاب اسلامی را مطرح می‌نمایندیعنی زنی که نه سنتی باشد و نه غربی باشد که بازیچه دست برخی باشد بلکه زنی است که پاک و عفیفه است ولی در مرکز فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی قرار دارد.

 

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری، عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب حجت را بر ما تمام کردند که فرمودند؛ زنان باید در تصمیم‌سازی های کلان کشور حضور داشته باشند.

 

سوده نجفی گفت: در برخی سیاستگزاری ها باید مصالح بانوان در نظر گرفته شود و تصمیم‌ها باید زنانه باشد، آقایان نمی توانند با نگاه مردانه سیاستگزاری زنانه بکنند و در اینجا لازم است زنان در سیاست های کلان شرکت نمایند و در مدیریت های کلان باشند.

 

وی ابراز داشت: غربی‌ها زنان بازیگر و هنرپیشه را بعنوان الگو معرفی می‌کند اما دین اسلام می فرماید؛ زن بازیگر نیست بلکه کارگردان است و حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) کارگردانی کردند پس زنان ما باید نقش کارگردانی را بازی کنند ونباید هنر پیشه باشند و زنان باید در فعالیت های اجتماعی حضور  پر رنگ داشته باشند و در سرنوشت خود دخیل باشند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: دشمن با مطالعه 43 ساله بر روی ارزش های انقلاب به بهانه حجاب در کشور ما فتنه ایجاد کرد و بر ارزش های ما هجمه وارد کرد و در این جبهه به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه ما جهاد تبیین است.

 

وی تصریح کرد: در این برهه از زمان نقش زنان در خنثی سازی فتنه دشمنان مهمتر از مردان است لذا ما نباید ولایت و علی زمان را تنها بگذاریم و گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم و راه شهدا را ادامه دهیم تا فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

 

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: امیدواریم که حضرت زهرا(س) الگوی همه زنان مسلمان ما در زندگی باشد.