اسلام آباد خبر17:35 - 1401/01/29

درخواست کمک تهران به اوکراین در قبال تلاش برای اجماع جهانی علیه ایران!

درخواست کمک تهران به اوکراین در قبال تلاش برای اجماع جهانی علیه ایران! : در حالی سفیر اوکراین در تهران خواستار کمک ایران به مردم جنگ زده کشورش شده است که مقامات اوکراینی برای اجماع جهانی سازمان های بین المللی علیه ایران و افزایش فشار بر جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نکردند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "سرگئی بوردیلیاک" سفیر اوکراین در تهران به تازگی در گفت و گو با روزنامه زنجیره ای شرق در اظهاراتی عجیب ایران را به خاطر عدم حمایت از اوکراین در جریان جنگ نظامی با روسیه مورد خطاب قرار داده و گفته است این مایه غرور ایران است که به یک کشور جنگ زده کمک کند.

این اظهارات سفیر اوکراین در تهران در حالی مطرح شد که در رسانه های داخلی بازتاب گسترده داشت.

دیپلمات اوکراینی در حالی خواستار کمک ایران به کشورش در کوران جنگ با روسیه شده است که در جریان سقوط هواپیمای اوکراینی اولکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی اوکراین در حملاتی تند رسانه ای به مقامات ایرانی مدعی شده بود که ایران دروغ می گوید که حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تصادفی بود است،ایران "به عمد" هواپیمای مسافری این کشور را سرنگون کرد است!

سفیر اوکراین در تهران در حالی خواستار کمک ایران به مردم جنگ زده کشورش است که به این بهانه حتی لب به تهدید گشاده و گفته است: «اگر مواضع دولت ایران در مورد عدم حمایت از اوکراین ادامه پیدا کند و سال بعد بخواهید موادغذایی‌تان را از اوکراین تأمین کنید، اوکراین خواهد پرسید شما تاکنون کجا بودید؟ یک سال پیش که ما به کمک‌‌های بشردوستانه شما احتیاج داشتیم، شما کجا بودید؟»

این اظهارات اما در حالی مطرح است که دولت اوکراین سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را دستاویزی قرار داده بود تا جامعه جهانی را علیه ایران به اجماع برساند.

زلنسکی در جریان موضع گیری های خود بارها در اظهاراتی گفته بود سازمان های بین المللی ایران را به خاطر سقوط هواپیما تحت فشارهای تحریمی قرار دهند حال اما این اظهارات در حالی بود که مارک مکنین، خبرنگار گلوب اند میل مستقر در اوکراین در واکنش به ادعا دبیر شورای امنیت ملی اوکراین در خصوص دروغگو خواندن مقامات ایرانی گفته بود: آقای دانیلوف اسناد و مدارکی برای ادعا خود ندارد اما به همین دلیل که اسناد و شواهد حادثه در اختیار او گذاشته نشده، از روی "کلافگی" این سخنان را گفته است.

او این را هم گفته بود که سخنان رئیس شورای امنیت ملی اوکراین برای فشار آوردن بر ایران بوده است تا بتواند اطلاعات بیشتری از ایران به دست بیاورد.

البته شاید لازم است یادآوری کنیم که تحریم های بین المللی دوستان غربی و آمریکایی اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران، هرگونه امکان انتقال کمک های مالی به این کشور را عملا غیر ممکن کرده است با این حال اما چندی پیش دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در گفت و گوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، از جمهوری اسلامی ایران بابت اعزام تیم پزشکی به اوکراین تقدیر و تشکر کرده بود.

انتهای پیام/