اسلام آباد خبر15:49 - 1401/01/17
با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان/

جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب با محوریت برنامه ریزی 1401 برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب با محوریت برنامه های سال 1401 برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، جلسه شورای فرهنگ عمومی امروز چهارشنبه 17 فروردین در  دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب با موضوع گزارش کمیته ها و برنامه های سال 1401 برگزار شد.

 

 خسرو تمری دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان  با ارائه گزارشی در خصوص  مصوبات  سال گذشته و عملکرد 10 کارگروه مربوطه در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی شهرستان، گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات مجلس، مصوبات شورای فرهنگ عمومی هم الزامی و هم قانونی است و این شورا می تواند محقق کننده یک مسیر برای شهرستان باشد و این شورا می تواند پس از اجماع تکالیفی را برای ادارات شهرستان تعریف نماید.

 

وی افزود: با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای مثبت شهرستان، کلمات متناظر قابل جستجو در فضای مجازی درخصوص شهرستان به سمت مثبت سوق پیدا کرده و تداوم این اقدامات در حوزه فرهنگی و اجتماعی موجب اصلاح رفتارهای اجتماعی می گردد.

 

 

تمری گفت: با وجود ظرفیت های شهرستان و اقدامات صورت گرفته اسلام آبادغرب قطب فرهنگی-اجتماعی استان هست و باید تلاش کنیم که شهرستان را به قطب فرهنگی –اجتماعی غرب کشور تبدیل کنیم و برای این مهم باید برنامه ریزی شود چون اگر فرهنگ عمومی جامعه اصلاح شود اکثر مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درخصوص نقش مثبت رویدادهای فرهنگی نظیر جشنواره ملی مرصاد و پایتخت کتاب در ارتقاء فرهنگ و جایگاه فرهنگی شهرستان به ایراد سخن پرداخت.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب اظهار کرد: در برنامه های فرهنگی شهرستان باید وحدت رویه ایجاد شود و از ظرفیت نماینده شهرستان بعنوان عضو شورای فرهنگ عمومی در راستای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان بیشتر استفاده شود.

 

 

وی با اشاره به جا افتادن رفتارهای غلط فرهنگی نظیر نصب بنرها بدون تأیید محتوا در سطح شهر گفت: این اقدامات باعث جریحه دار شدن احساسات مردم شده و باید فرهنگ سازی شود که هزینه های بنرهای ترحیم و تبریک انتصابات صرف امور خیریه گردد.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با تذکر به مشاهده روزه خواری در جامعه و برخی محیط ادارات گفت: شارع مقدس درخصوص روزه اهمیت زیادی قائل است و در این راستا باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر پاشود.

 

وی عنوان کرد: مسائل ملی، مناسبتی و منطقه ای، مسائل سیاسی شهر درخصوص جهاد تبیین، حمایت از سرمایه گذاران و مباحث  اقتصاد مقاومتیی از موارد مورد تأکید در شورای فرهنگ عمومی هستند و باید ترویج شوند.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی خاطرنشان کرد: رونق مساجد باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود و در این راستا باید موارد مهمی از جمله ارتباط با نسل جوان با کمک آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی، گسترش فرهنگ مهدویت، احیای مناسبت های مذهبی و حفظ شعائر باید مورد توجه قرار داده شود.

 

 

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب نیز در این جلسه گفت: واگذاری کار ها به مردم باعث اثرگذاری و استقبال عمومی بیشتر است لذا باید از حجم برنامه های حاکمیتی کاسته شود و به سمت برنامه های حمایتی و نظارتی پیش برویم و با تهیه نقشه راه و برنامه ریزی اثربخش کار ها را به مردم و سمن ها واگذار کنیم.

 

وی بیان داشت: در امورات فرهنگی اجتماعی نیاز به رویکرد حل مسأله و مهارت آموزی داریم و در حل مشکلات باید از متخصصین و کسانی که اهلیت دارند استفاده شود، در اجرای تئاتر مرصاد از ظرفیت هنرمندان شهرستان استفاده شد و اثرگذاری آن در میدان عمل دیده شد که در برنامه های دیگر این مهم باید مدنظر قرار گیرد.

 

 

حیدری تصریح کرد: در چند سال اخیربخاطر کرونا اجرای برنامه های فرهنگی با محدودیت های کرونایی انجام شده که لازم است با تلفیق برنامه های شورای اجتماعی و شورای فرهنگ عمومی در راستای رفع مشکلات جامعه تلاش گردد.

 

فرماندار شهرستان گفت: از دانشگاه ها و آموزش و پرورش شهرستان بیش از دیگر ادارات انتظار و توقع هست که در برنامه های فرهنگی پیشقدم شوند و جهت تقویت فریضه های دینی و تاب آوری جامعه کار کنند.

 

 

سرهنگ سلطانقلی فرمانده سپاه اسلام آبادغرب با برشماری مشکلات و معضلات شهرستان گفت: در مقابل مشکلات باید ظرفیت های شهرستان شناسایی و بکارگیری شوند و حضور مدیران فعال از ظرفیت های مهم شهرستان است.

 

 

وی با ارائه گزارشی از برنامه های بسیج و سپاه عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 300 برنامه فرهنگی، ورزشی، سیاسی و مذهبی اجرا شده، همچنین به مناسبت های مختلف نشست های متعدد بصیرتی و یادوراه شهدا در سطح ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شده است.

 

 

فرمانده سپاه اسلام آبادغرب با اشاره به آیات کلام الله در سوره لقمان گفت: اگر توصیه های قرآن در زندگی انسان به کار گرفته شود اثرات مثبتی بر روح انسان دارد و خیلی از آسیب های اجتماعی با برپایی نماز و امر به معروف از بین می رود و باید برای این موضوع برنامه ریزی شود و خداباوری تقویت شود.

 

سرهنگ مبارکی فرمانده انتظامی، محمد بیگزاده رئیس کمیته امداد، مهین زمانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسین مرعشی معاون آموزش و پرورش، کیکاوسی نماینده شهرداری، عیسی ترنج رئیس اداره ورزش و جوانان، جعفری رئیس حوزه علمیه امام خمینی اسلام آبادغرب در ادامه این جلسه با  ارائه گزارشات، پیشنهاداتی درخصوص برنامه های 1401 داشتند و طرح مباحث دیگر مدیران عضو شورای فرهنگ عمومی به جلسه بعدی این شورا موکول گردید.

 

 

انتهای پیام/