اسلام آباد خبر17:26 - 1400/09/27
محمد قاسمی نویسنده و کارگردان:

جشنواره ملی تئاتر مرصاد ظرفیت فرامنقه ای و بین المللی شدن را دارد

محمد قاسمی نویسنده و کارگردان گفت: جشنواره ملی تئاتر مرصاد ظرفیت فرامنقه ای و بین المللی شدن را دارد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، محمد قاسمی داور مرحله بازبینی دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی: من چندین دوره در جشنواره تئاتر مرصاد حضور داشتم و عملیات غرور آفرین مرصاد شایستگی برگزاری چنین جشنواره را دارد.

 

 محمد قاسمی داور مرحله بازبینی دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی گفت : من به عنوان نویسنده و کارگردان چندین دوره  حضور در جشنواره تئاتر مرصاد رو تجربه کردم و به نوعی زاییده جشنواره تئاتر ملی مرصاد هستم من در دوره های گذشته جشنواره حضور داشتم، الان خوشحالم که جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود و خوشحالم که توانستم آثار زیبای هنرمندان نمایش کشور را به عنوان داور بازبینی کنم.

 

وی گفت : که برای این جشنواره آثار زیبایشان را فرستاده بودند ببینند حالم که الان مرصاد دارد کم‌کم پله‌های رشد و ترقی رو به یک جشنواره ملی طی می کند و مسیر درستی را طی کرده و از زمانی که استانی بوده بعد به منطقه‌ای تبدیل شده حالا که جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود.

 

با رویکردی که الان جشنواره دارد و  برنامه ریزی منظمی که  دبیرخانه جشنواره داردف نشان می‌دهد که جشنواره این ظرفیت و پتانسیل رو دارد که  حتی به صورت فرا منطقه ای و بین المللی هم برگزار شود و باید از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرد و می توان  در  سال های آینده نگاه جدی تری بهه این جشنواره داشت و با نگاه جامع تر و با تعریف بودجه های ویژه و اعتبارات مورد نیاز این اتفاق را رقم زد.

 

وی افزود : عملیات غرورآفرین مرصاد شایستگی برگزاری این جشنواره را دارد و نیاز است توجه ویژه تری به این جشنواره شود.

 

قاسمی در خصوص کارهای رسیده به جشنواره گفت : کارهایی که در این دوره از جشنواره ما بازبینی کردیم، کارهای بسیار ارزشمند و پر قدرتی بودند، انتظار نداشتیم در این شرایط کورانی با این حجم از کارهای خوب روبرو شویم و و سایر داوران هم همین نظر را دارند که کارهای خوبی به جشنواره ارسال شده است و برای دبیرخانه آرزوی موفقیت دارم.

 

داور بازبین جشنواره مرصاد افزود : یکی از مشکلات که این جشنواره و جشنواره های دیگر دارند تغییر دبیران جشنواره یا مدیران جشنواره هاست که این ضربه بزرگی به جشنواره می زند و نیاز است که دبیر جشنواره ها یک برنامه‌ریزی چند ساله داشته باشند و برای چند سال این مسئولیت را داشته باشند  و امیدوارم که دبیرخانه جشنواره با تداوم فعالیت و عملکردی که این دوره داشتند تثبیت شوند تا دبیرخانه بتواند موفق تر عمل کند.