اسلام آباد خبر22:44 - 1400/08/17
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه خبر داد:

شناسایی هویت یکی از شهدای گمنام مدفون در اسلام آبادغرب

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از شناسایی هویت یکی از شهدای گمنام مدفون در اسلام آبادغرب خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، سردار ناصر باباخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در جلسه شورای اداری اسلام آبادغرب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: هر چه در خصوص شهدا بگوییم باز هم کم گفته ایم در همین شهرستان جوانان عزیز گردان حمزه سیدالشهدا در دوران دفاع مقدس رشادت ها نمودند و درس ایثار به همگان دادند و به برکت خون شهدا کشور ما اقتدار دارد و مردم با آرامش زندگی می‌کنند، اقتدار امروز ما بخاطر جانفشانی روزهای گذشته شهداست.

 

وی عنوان کرد: شهدا از خداوند مزد می گیرد اما فرهنگی که شهدا به وجود می‌آورند فرهنگ عشق، ایثار و از خودگذشتگی است که باید به نسل‌های آینده ترویج داده شود.

 

سردار باباخانی خاطر نشان کرد: چند سال پیش(خرداد سال 1391)  سه شهید گمنام والامقام در تپه نور شهدا (عباسعلی) اسلام آبادغرب تدفین شدند که این شهدا را گرچه گمنام می نامیم اما خیلی بنام هستند و نظاره گر اعمال ما هستند لذا باید توجه بیشتری به شهدای گمنام صورت گیرد که در این رابطه اقدامات امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و دیگر مدیران شهرستان جای تقدیر دارد که انشاءالله جهت راه دسترسی، آب و برق این مکان مقدس نیز مساعدت  لازم صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: یکی از شهدای گمنام تپه نور شهدا، شهیدی  ۱۹ ساله اهل استان همدان می باشد که این شهید عزیز با عضویت بسیجی در سپاه همدان در لشکر ۳۲ انصارالحسین در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسیده که بخاطر نداشتن مدارک هویتی بعنوان شهید گمنام در اسلام آباد غرب تدفین گردید که اخیراً  به واسطه آزمایشات DNA شناسایی گردیده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: پس از اطلاع رسانی به خانواده این شهید والامقام، نام ایشان اعلام خواهد شد.