اسلام آباد خبر06:08 - 1400/02/08
امام جمعه دالاهو در خطبه های نمازجمعه:

دیپلماسی برای ما یک میدان جنگ است/ هیات های نظارت  درتأیید صلاحیت شورا ها افراد شایسته را انتخاب نمایند

امام جمعه دالاهو گفت: دیپلماسی هم برای ما یک میدان جنگ است و ما مرد میدان دیپلماسی می خواهیم که در دیپلماسی بجنگد نه با خوش بینی به طرف و تفکر غربگرایی نهایت کارش این باشد که بگوید من خودکارم را پرت کردم.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان دالاهو با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: نص و نصیحت به تقوا بر گرفته از نصیحت انبیاء  و اولیاء الهی است، قران کریم در آیت متعدد از زبان باریتعالی و انبیاء و همچنین در سیره معصومین همه ما را به رعایت تقوی توصیه می کنند چون آنها دلسوزترینو خیرخواه ترین برای بشریت هستند.

 

 

وی عنوان کرد: چند هفته بخاطر ویروس منحوس کرونا و رعایت دستورالعملهای بهداشتی ما از تشکیل نمازجمعه محروم بودیم.

 

 

امام جمعه دالاهو عنوان کرد: هیات های نظارت  در بحث تأیید صلاحیت شورا ها زحمت های زیادی کشیده اند و خواسته ما هم از این عزیزان در شهرستان و در استان اینست که به مسئولیت خودشان توجه کنند، در قبال این مسئولیت باید همه ما در فردای قیامت پاسخگو باشیم در تأیید  صلاحیت ها افراد شایسته و کسانی که لیاقت این پست و این عنوان را داشته باشند تأیید شوند، بالاخره این فیلتر در همه دنیا هست و کسانی که صلاحیت شان احراز نشود حق نداریم با مسامحه بگذریم چون حق الناس است و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم لذا باید طرف حق را بگیریم تا شرمنده خداوند نباشیم چون امضای ما تأیید کننده است و اگر کسی شایستگی را نداشته باشد و بیاید و در این منصب قرار بگیرد و آنگونه که باید و شاید خدمت نکند باعث دلسردی مردم نسبت به انتخابات و نسبت به حضور جمعی انگیزه و هیجان خود را از دست می دهند.

 

 

وی تصریح کرد: اینکه گفته می شود افراد بیشتری تأیید  صلاحیت شوند تا مردم بیشتری بیایند و رای بدهند این حرف درستی نیست باید افراد شایسته معرفی شوند که آنها خودشان جریان سازی کنند و مردم را پای کار بیاورند.

 

 

خطیب جمعه دالاهو بیان داشت: بحثی که این روز در فضای سیاسی کشور و دنیا بعنوان یک بمب خبری از آن یاد می کنند؛ افشای صوت محرمانه وزیر امور خارجه است که از چند جنبه حائز اهمیت است؛ که هر جا یک مدیریت جهادی و انقلابی مثل حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم در آنجا پیروز هستیم، اگر ما در دولت مان فردی مثل شهید سلیمانی داشتیم آیا وضعیت اقتصادی ما اینگونه بود؟! وضعیت کشاورزی ما اینگونه بود؟! آیا وضعیت صنعت ما به اینجا می رسید؟!  حاشا و کلا ! امکان ندارد.

 

 

وی اظهار کرد: اگر در صنعت هسته ای و در مذاکرات و در دولت، دولتمردان ما افرادی باشند که شجاع، عالم، مدیر، مدبر و با تدبیر مثل شهید فخری زاده که هم عالم، ادیب و هم فیلسوف ، دانشمند و دارای روحیه انقلابی و جهادی باشند این چنین افتضاحاتی به بار نمی آید که یک فایل صوتی محرمانه بدست اجانب بیفتد.

 

 

 

حجت الاسلام ساداتی گفت: مدیریت پیر و فرسوده با تفکر لیبرالی و غربزدگی این افتضاحات را به بار می آورد، فردی که مسئول امنیتی این کار بوده از اول دولت در همه مسائل نگاه به غرب داشته و این هم از آخرش، سرقت این سند بدست یک رسانه صهیونیستی، عبری، عربی نشان می دهد که این مدیریت یک مدیریت انقلابی نبوده است.

 

وی تصریح کرد: دیپلماسی هم برای ما یک میدان جنگ است و ما مرد میدان دیپلماسی می خواهیم که در دیپلماسی بجنگد نه با خوش بینی به طرف و تفکر غربگرایی نهایت کارش این باشد که بگوید من خودکارم را پرت کردم. باید افرادی به این مسئولیت ها گماره شوند که این را درک کنند و قبله آمالآنها آمریکا نباشد، فرزندان آنها در آمریکا زندگی نکنند، کسی که فرزندانش در آمریکا زندگی می کند نمی تواند از جنبه قدرت در مذاکرات وارد شود و اصلا برایش قابل فهم نیست و همیشه به طرف غرب غش می کند.

 

 

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: اشکال کار در مدیریت است، مدیریت جوان انقلابی در همه عرصه ها به مردم خدمت می کند، با وجود تحریم ها واکسن کرونا در این بحبوحه که در انحصار چند کشور دنیاست توسط متخصصان و جوانان کشورمان ساخته شد.

 

 

حجت الاسلام ساداتی گفت: وزیر میلیاردر نمی تواند وضعیت مستضعفین جامعه را درک کند و نتیجه آن تشکیل صف های مرغ و تخم مرغ می شود، لذا مردم باید در انتخابات پیش رو دقت کنند فردی را با تفکر انقلابی و جهادی و مرد میدان دیپلماسی را انتخاب کنند که در صورت لزوم در مذاکرات با شجاعت از حق ملت ایران دفاع نماید نه اینکه برجامی تصویب کند که حق ملت ایران را پایمال کند و مذاکرات هیچ و پوچ پشت سر هم انجام شود.

 

 

 

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو با تبریک روز کارگر (کسانی که با عرق جبین و با دستان پینه بسته نان حلال سر سفره های خانواده می آورند) عنوان کرد: نقل است پیامبر اسلام و اشرف مخلوقات در طول حیات پر برکت شان بوسه بر دست دو نفر می زند؛ اول پشت دستان بانوی دوعالم زهرای مرضیه(س) را بوسه زده و دوم کف دست پینه بسته یک کارگر که از چاه آب می کشید ، جامعه کارگری و فرزندان آنها افتخار کنند به داشتن پدر و مادری که با زحمت نان حلال بدست می آورند چون اگر نان حلال نباشد یکی از اثرات نام حرام این است که فرزندان عاقبت به شر می شوند.

 

 

حجت الاسلام ساداتی به جامعه ای که اهل کاراست و فرهنگ کار در آن هست باید افتخار کنیم اما همانطور که بانک دنیا را پر می کنید به فکر بانک آخرت هم باشید، با تنبلی و رخوت چیزی بدست نمی آید.

 

 

وی همچنین با تبریک 12 اردیبهشت و گرامیداشت شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم، گفت: آثار شهید مطهری مورد توصیه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری برای همه بخصوص برای جوانان است.