اسلام آباد خبر14:26 - 1399/08/16
با همراهی نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛

بازید رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از بیمارستان بازسازی شده اسلام آبادغرب

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با همراهی نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان بازسازی شده اسلام آبادغرب بازدید بعمل آورد.

به گزارشاسلام آباد خبر، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه و جمعی از اعضای هیات رئیسه و مدیران دانشگاهی با همراهی نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان  پیش از ظهر امروز از بیمارستان بازسازی شده اسلام آباد غرب بازدید کردند.

 

 

در حاشیه این بازدید حیدری فرماندار اسلام آبادغرب و دکتر نادری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشکلات و کمبودهای فاز دوم بیمارستان و فاز قدیم را بیان کردند، دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه درخصوص رفع برخی مشکلات و تأمین نیازها دستوراتی را صادر نمود.

 

 

مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشدید شیوع بیماری کرونا و لزوم خدمات رسانی این مرکز درمانی بعنوان قطب درمانی منطقه غرب استان ، از مسئولین استانی خواست در طرح تجهیز بیمارستان تسریع صورت پذیرد.

 

 

گفتنی ست؛ فاز دوم بیمارستان اسلام آبادغرب بیش از 7 سال طول کشید تا به بهره برداری برسد اما در حالیکه 7 ماه بیشتر از افتتاح آن نمی گذشت در زلزله 21 آبان ماه 1396 فرو ریخت و و درحالیکه مسئولین امیدوار بودند  این سازه در بحران ها نقطه امیدی برای خدمات رسانی و نجات جان انسان ها باشد، امید بسیاری از بیماران و زلزله زدگان اسلام آبادغرب و شهرستان های زلزله زده غرب استان را نا امید کرد. مسئولین قضایی وقت در شهرستان سریعا" به این موضوع ورود کردند و پیمانکار متقلب بیمارستان را بازداشت نمودند. در کارشناسی های متعدد بیمارستان تخریب شده اعلام شد بیش از 50 درصد تقلب در ساخت بنای دولتی صورت گرفته و قرار بر تخریب ساختمان بود اما وزارت راه و شهرسازی بعنوان متولی ساخت بیمارستان در راستای جبران سهل انگاری در نظارت های خویش و برای جلوگیری از هدر رفت بودجه بیت المال درخواست مقاوم سازی سازه بیمارستان را نمود و در تأمین دلیل این را مطرح کرد که هزینه تخریب  چندین میلیارد بیشتر از هزینه مقاوم سازی می باشد، بالاخره کمیسیون مربوطه با مقاوم سازی بیمارستان توسط  یک شرکت معتبر و با هزینه پیمانکاران خاطی و جبران خسارت ها موافقت کرد. از سال گذشته با وجود بازدید مسئولین کشوری و استانی چندین خلف وعده افتتاح  توسط پیمانکار صورت گرفته و قرار است امسال در سالروز زلزله  بیمارستان بازسازی شده افتتاح گردد.