اسلام آباد خبر17:09 - 1399/06/07
امام جمعه اسلام آبادغرب:

قدرت اول نظامی منطقه بودن درخودکفایی خلاصه می گردد/ زنده نگه داشتن عاشورا رمز بقای این حماسه جاوید است

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: قدرت اول نظامی منطقه بودن نه با خرید تسهیلاتی و نه رابطه با آمریکاست بلکه در قالب خودکفایی خلاصه می گردد مولفه ای که موجب شده تا نیروهای مسلح ایران به عنوان قدرت بزرگ در سراسر جهان ایفای نقش نمایند

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب، با اشاره به آخرین دیدار سالانه‌ ی هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دولت در روز یکشنبه دوم شهریور که از طریق دیدار تصویری برگزار گردید، اظهار کرد: جان کلام رهبری عزیزمان این بود که دولت از فرصت یک سال در قالب سه صد روز و یک 65 روز برای تکمیل و ترمیم و تصحیح این اقدامات ۷ ساله خود اقدام نماید. سال پایانی دولت فرصت عمل به وعده ها و تکمیل و ترمیم و تصحیح عملکرد هاست.

 

وی افزود: تولید کلید اصلی حل مشکلات است ، رهبری بار دیگر تولید را مادر و کلید اصلی حل مشکلاتی نظیر اشتغال تورم و کاهش ارزش پول ملی خواندند و تاکید کردند هرچه می توانید در این زمینه کار و تلاش کنید یک خطای راهبردی اقتصاد کشور به هیچ وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد نباید برنامه‌ریزی اقتصادی برای کشور معطل لغو تحریم‌ها یا نتیجه انتخابات فلان کشور شود.

 

وی با اشاره به اهمیت شبکه ملی اطلاعات ما اهمیت فضای مجازی به اینکه بخشی از زندگی مردم شده است قبول داریم اما بحث ما در مورد فضای مجازی این است که این عرصه از خارج مدیریت و هدایت می‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را بی پناه رها کنیم مکرر بر شبکه ملی اطلاعات و تشکیل شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و شرکت روسای سه قوه در آن به همین علت است اما متاسفانه اهتمام لازم به این موضوع نمی شود شبکه ملی اطلاعات اجزایی دارد که این اجزا از زمان بندی ها عقب هستند.

 

 

امام جمعه شهرستان با تاکید بر تقویت بازدارندگی فعال با افزایش قدرت موشکی عنوان کرد:  پنج شنبه گذشته در آستانه روز صنعت دفاعی سه محصول مهم و راهبردی دفاعی ایران توسط وزارت دفاع رونمایی شد؛ موشک شهید قاسم سلیمانی ، موشک ابومهدی المهندس و سوم موتورتوربو فن جهش که  نشان دهنده این است که ایران اسلامی قدرت نظامی و دفاعی را در اولویت قرار داده است که به نظر می‌رسد ایران اسلامی به خاطر ورودش به عرصه ابرقدرتی و توان تاثیر گذاری فرهنگی و اجتماعی و سیاسی اش در منطقه و جهان در آینده با تهدید های جدید و متنوع روبرو خواهد شد و ناامن سازی منطقه غرب آسیا یکی از راهبردهای دشمن در این میدان بوده و خواهد بود چنانکه در جنگ های نیابتی در ۸ سال اخیر مشاهده کردیم که این امر موجب می‌شود تا ایران بعنوان یک بازیگر خردمند، برتر سازی قدرت نظامی با هدف افزایش قدرت بازدارندگی و تامین امنیت کشور انجام می‌شود

 

 

وی افزود: قدرت اول نظامی منطقه بودن نه با خرید تسهیلاتی و نه رابطه با آمریکاست بلکه در قالب خودکفایی خلاصه می گردد مولفه ای که موجب شده تا نیروهای مسلح ایران به عنوان قدرت بزرگ در سراسر جهان ایفای نقش نمایند عملکرد موفق نیروی دریایی در آرام سازی دریا ها در برابر دزدان تحریک هایی ناشی از قدرت برتر دفاعی است که با دستان توانمند مردان این سرزمین رقم خورده است ساخت موشک‌های پیشرفته در این راستا ارزیابی می شود.

 

 

امام جمعه اسلام آباد غرب در بخش دیگری از خطبه های امروز با اشاره به ده پیام بزرگ عاشورا اظهار کرد: محرم برای ما فروردین جان است و عاشورا برای ما بهار ایمان است، مکتب عاشورا دانشگاه عزت ، حماسه و ایمان است و ما هم افتخار میکنیم که در این مدرسه عشق و ایثار ثبت نام کنیم و درس های آن را بیاموزیم و در زندگی به کار ببندیم عاشورای حسینی برای ما درس ها و پیام های بسیاری دارد که ده پیام این قیام را مرور می کنیم؛

 

  1. عزت و سربلندی مسلمانان در سایه جهاد و شهادت و مبارزه در راه حق و عدالت است مرگ شرافتمندانه در این راه حیات ابدی است و زندگی با خاری و خفت تن دادن به زبانی و ذلت مرگ تدریجی است.
  2.  تکلیف یک مسلمان متعهد دفاع از ارزش‌های دینی دعوت به پاکی و نیکی امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح جامعه ، مبارزه با مفاسد و منکرات و انحرافات است و اگر این فریضه ترک شود بحران ها مسلط می شوند و سقوط جامعه حتمی است قیام کربلا برای عمل به همین تکلیف بود.
  3. شهادت طلبی اصطلاحی است که امتی به آن مسلح شود شکست ناپذیر می گردد خون بر شمشیر پیروز است و شهیدان راه خدا زندگان همیشه تاریخ و سرمایه الهام‌بخش جوامعند پس برای عزت یک جامعه باید فرهنگ شهادت‌طلبی را ترویج کرد .
  4. فلسفه قیام کربلااحیای دین و ترویج نماز و گسترش معنویات و مبارزه با منکرات است، پیروان اباعبدالله علیه السلام با ایمان و عمل و تقوا و جهاد خویش نشان می دهند این فلسفه را شناخته و آن را پذیرفتند و در راه آن تلاش می‌کند.
  5.  برای یک مسلمان بالاتر از هر چیز عمل به وظیفه و انجام تکلیف است هر چه باشد و هر جا باشد چه با فتح نظامی چه با شهادت چه با ماندن چه با رفتن چه با فریاد چه با سکوت قیام برای خدا شکست ندارد و هر که به وظیفه خود عمل کند پیروز است هر چند در ظاهر شکست بخورد.
  6. مدعیان مسلمانی بسیارند اما در صحنه امتحان است که مومنان صادق و مدعیان دروغین و منافق شناخته می شوند آنان که در جبهه‌های نبرد حق و باطل به هر بهانه ای امام حق را یاری نکنند و خود را کنار بکشند و به گوشی و راحت به خزان مردود شدگان این امتحان ندهد چند سابقه درخشان ایمانی و انقلابی داشته باشد.
  7. اگر چهره‌های شاخص و افراد نافذ و مورد توجه جامعه (خواص امت) در لحظه‌های حساس به وظیفه خود عمل نکنند جامعه را با ذلت و حیرت و افکار را به انحراف و اسلام بود را به انزوا می کشانند رسالت خواص بسی سنگین است و تکلیف آگاهان بسیار خطیر و حساس.
  8. امام حسین علیه السلام و پیروان فرهنگ عاشورا هرگز با دشمنان اسلام و مسلمین سازش نمی کند و عزت و سربلندی خود را به زندگی حقیرانه و بردگی ستمکاران و جباران نمی‌فروشند، جان می دهند ولی دین و ایمان و شرافت را از دست نمی‌دهند.
  9.  عزاداری برای امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا و اهل بیت مظلوم نشانه همدلی و همراهی و همگامی با حماسه آفرینان عاشورا است، زنده نگه داشتن عاشورا رمز بقای این حماسه جاوید است و سلاح اشک فریاد مظلومیت برضد ظالمان است.
  10.  آنان که به حکومت ظالمانه و فاسدان تن بدهند و در برابر فساد و ظلم و بدعت و تحریف، سکوت و سازش کنند و جان خود را بیش از دین و عزت و شرف دوست بدارند، ذلت دنیوی و عذاب اخروی و خشم خدا و نفرین خلق خدا را برای خود می خرند. شعار عاشوراییان هیهات من الذله است و مدال شان عزت و آزادگی.