اسلام آباد خبر09:59 - 1397/07/07
اعتراضات صنفی به وعده‌های معطل‌مانده دولت؛

چرخ‌هایی که از بی‌تدبیری نمی‌چرخد /کامیون‌داران: حساب ما را از قطاع‌الطریق جدا کنید

چرخ ناوگان حمل و نقل این روزها به خاطر بی‌تدبیری دولت و عدم تحقق به وعده‌هایش در مورد این صنف نمی‌چرخد و کامیون‌دارانی که به دنبال مطالبات صنفی‌شان هستند، می‌خواهند که حسابشان از معاندان نظام و قطاع‌الطریق جدا شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،«وعده‌های وعید دولت که برای ما لاستیک و لوازم یدکی نمی‌شود؛ کامیون لاستیک می‌خواهد برای اینکه بار ببرد، وقتی 6 ماه است دنبال چند حلقه لاستیک هستم چطور می‌توانم بار ببرم؟!

وقتی برای هر قطعه لوازم یدکی که می‌خواهم تهیه کنم باید هربار سه برابر دفعه قبل پول بپردازم تازه آن هم اگر در بازار پیدا شود؛ تازه این ها به کنار من با این شرایطی که روز و شب در جاده‌ها می‌آیم و می‌روم مگر چندسال می‌توانم کار کنم من که مثل آنهایی که 8 ساعت در روز پشت صندلی می‌نشینند نمی‌توانم 30 سال کار کنم ...»

اینها گوشه‌ای از درددل‌های یکی از صدها راننده کامیون کرمانشاهی بود که این روزها کار و بارشان حسابی بهم ریخته است؛ چند وقتی می‌شود که گهگاهی صدای اعتراضشان به وضعیت و مشکلات صنفی بلند شده است اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای رفع مشکلاتشان هنوز هم برخی از وعده‌های دولت به این قشر روی زمین مانده است.

می‌گویند دخل و خرجشان بدجور ناجور است؛ افزایش سرسام‌آور قیمت لوازم یدکی، نرخ بیمه، کمبود یا نبود برخی اقلام همچون لاستیک در بازار و عدم تحقق وعده‌های دولت در خصوص تامین این نیازها باعث شده تا آنها از کار باز بمانند و عملا نتونند آنگونه که باید در ناوگان حمل و نقل خدت‌رسانی کنند.

کامیون دارانی که برای حمل کالا و توسعه اقتصادی کشور دل به جاده‌های این مرز رو بوم می‌سپارند، مطالباتی دارند که می‌خواهند در چارچوب قانون به آن جامه عمل پوشیده شود تا بدون دغدغه خاطر رهسپار جاده‌ها شوند.

هرچند رسانه‌های ضدانقلاب و معاند با هوچی‌گری سعی داشتند به این اعتراضات صنفی رنگ مطالبات سیاسی علیه نظام بدهند، اما تمام این رانندگان بارها اعلام کرده‌اند که قصدشان صرفا رسیدن به مطالبات صنفی برای کاهش مشکلاتشان است.

ا

 

حساب رانندگان را از قطاع‌الطریق جدا کنید

علی اصغر جانجانی رییس انجمن شرکت‌های حمل و نقل استان کرمانشاهدر گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: اعتراضات صنفی رانندگان به دلیل برخی از مسائل همچون افزایش نرخ ارز، گران شدن لوازم یدکی و به ویژه لاستیک و اجرایی نشدن برخی از قول‌هایی بود که به رانندگان داد شد.

وی افزود: رانندگان ناچار به این کار شدند، البته باید حساب رانندگان از آنهایی که قطاع‌الطریق می‌کنند و مشخصا با نظام عناد دارند و سد کردن راه رانندگان از انجام حمل و نقل جلوگیری می‌کنند، جدا شود.

رییس اتحادیه صنف کامیونداران استان کرمانشاه تصریح کرد: رانندگان واقعی اعتراض دارند که این شغل با توجه به شرایط موجود قابل ادامه نیست، اما هیچیک از بارگیری جلوگیری نکرده است.

رانندگان هیچگاه حاضر به تحت فشار قرار دادن مردم نیستند / وعده‌های دولت عملی نشده

جانجانی با بیان اینکه افرادی که از فعالیت راننده‌ها جلوگیری می‌کنند اصلا راننده نیستند، گفت: این افراد با نظام عناد دارند و می‌خواهند این اعتراضات صنفی را به حاشیه ببرند، رانندگان هیچگاه حاضر نیستند مردم تحت فشار قرار گیرند.

وی در مورد وعده هایی که دولت به آنها داده و هنوز اجرایی نشده نیز گفت: بحث سختی کار و بازنشستگی با احتساب این شرایط سختی کار، تامین لاستیک با قیمت دولتی، لوازم یدکی با قیمت‌ها قبلی و کاهش عوارض جاده‌ای از جمله وعده‌هایی است که هنوز اجرایی نشده است.

رییس انجمن شرکت‌های حمل و نقل استان کرمانشاه در خصوص اظهارات مسئولان در مورد توزیع لاستیک بین رانندگان نیز تصریح کرد: تعداد لاستیک توزیع شده با تعداد ناوگان و همچنین میزان فعالیتی که از یک کامیون انتظار می‌رود همخوانی ندارد.

جانجانی با تصریح اینکه برخی از رانندگان هنوز موفق به دریافت مرحله اول لاستیک های توزیع شده هم نشده‌اند، گفت: کامیونی که 18 حلقه لاستیک دارد هنوز نتوانسته دو حلقه هم بگیرد.

طی روزهای آینده روند فعالیت ناوگان عادی می‌شود

وی با اشاره به افزایش شدید قیمت لوازم یدکی بیان داشت: برخی‌ها اقلامی که قبلا وارد شده را با قیمت‌های جدید عرضه می‌کنند که اجحاف در حق راننده است.

رییس انجمن شرکت‌های حمل و نقل استان کرمانشاه ادامه داد: با همکاری شرکت های حمل و نقل، سازمان های دولتی و رانندگان طی روزهای آینده این روند فعالیت ناوگان به حالت عادی باز می‌گردد و ما منتظر وعده‌های مسئولان خواهیم ماند.

ا

 

روزانه 2000 بارگیری در کرمانشاه انجام می‌شود / توزیع لاستیک

فریبرز کرمی سرپرست ادار‌ه‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به خبرنگار مهرگفت:با توجه به وضعیت بازار، در حال کمک به رانندگان هستیم و مشکلی در بحث حمل و نقل نداریم.

کرمی با اشاره به تهیه لاستیک برای ماشین های سنگین اظهار داشت: لاستیک ها  تهیه شده و در حال تهیه و توزیع آن هستیم.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه افزود: اگرچه لاستیک ها محدود و نیازها زیاد است اما بر اساس یک نیاز سنجی درصدد تقسیم و توزیع هستیم.

وی با تصریح اینکه روزانه بین 1500 تا2000بارگیری انجام می شود، افزود: طی روزهای اخیر وضع ترانزیت بهتر شده تردد برای بنادر هم خوب انجام می شود همچنین تعدادی لاستیک هم  وارد شده است.

ا

 

افزایش 38 درصدی جابجایی بار در کرمانشاه

به گفته کرمی، مجموعا 3 ميليون و 281 هزارو 349 تن كالا در محورهای استان از ابتدای سال جاری تاکنون جابجا شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با38 درصد افزایش همراه بوده است.

وی افزود: اين ميزان كالای جابجا شده در قالب 212 هزارو 266 سفر كاميون و صدور بارنامه صورت گرفته است و نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش یافته است.

کرمی تصريح كرد: عمده كالاهای جابجا شده طی این مدت شامل سیمان به صورت کیسه ای  و فله ای، گندم انسانی ،کلینگر، اوره، کنجاله، مازوت، انواع حلال، پلی اتیلن  و گازوئیل است.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیشترین سهم جابجایی از كالاها را به ترتیب سه کالای سیمان، گندم و کلینگر اعلام کرد و افزود: همچنین بیشترین حجم جابجایی  به مبداء شهرستان کرمانشاه تعلق دارد.

ا

 

بخشی از مشکلات کامیون‌داران هنوز پابرجاست

یکی از کامیون داران هم در رابطه با مشکلات کاری خود اظهارداشت: بخشی از مشکلات کامیون داران برطرف شده و بخش دیگر همچنان پا برجاست.

وی افزود: مثلا قرار بود برای کامیون داران سختی کار بزنند اما هنوز به نتیجه نرسیده از طرفی لاستیک نداریم و به خاطر سنگین بودن هزینه بیمه حتی نمی‌توانیم بیمه تکمیلی را پرداخت کنیم.

به گزارش مرصاد، با توجه به اهمیت بالای فعالیت ناوگان حمل و نقل برای حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور ضروری است اولا برای عمل به وعده‌هایی که روی زمین مانده و ثانیا به خاطر جلوگیری از به حاشیه بردن این اعتراض صنفی و تبدیل آن به مطالبه سیاسی توسط بیگانگان و معاندان نظا ضروری است هرچه سریعتر اقدامات عاجلی برای رفع مشکلات عدیده این قشر زحمتکش صورت گیرد.