اسلام آباد خبر13:25 - 1397/06/24
آیت‌الله علما:

عزاداری‌ها برگرفته از آموزه‌های اسلامی باشد

امام جمعه کرمانشاه گفت: هیئات مذهبی در برپایی عزاداری‌ها توجه کنند که این مراسم برگرفته از آموزه‌های اسلامی باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: درس‌های قیام امام حسین (ع) که همانا مبارزه با ظلم بود تا قیامت ادامه دارد.

وی با اشاره فلسفه قیام عاشورا در احیاء امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد:‌ این فریضه الهی روح و اساس دین است و جامعه را به سمت کمال مطلوب هدایت می‌کند، لذا در انجام آن باید فضا را بسنجیم تا هزینه ای برای نظام و اسلام در پی نداشته باشد.

خطیب جمعه کرمانشاه بر لزوم توجه بیشتر بر محتوی عزاداری‌های ماه محرم تاکید کرد و افزود: عزاداری‌های این ماه باید برگرفته از آموزه‌های اسلامی باشد.

آیت‌الله علما در ادامه به توطئه‌های آمریکا علیه ایران اسلامی طی ۴۰ سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: القای یاس و ناامید از انقلاب با ناکارآمد نشان دادن نظام مهمترین برنامه دشمنان نظام است که در این راه یک جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته‌اند.

وی سیاه‌نمایی و بزرگنمایی مشکلات را دیگر حربه دشمنان نظام برای تضعیف نظام و اعتماد مردم برشمرد و گفت: ممکن است مدیریت در برخی از مواقع مشکلاتی داشته باشد و درست مدیریت نکنیم، اما محتوای اسلام کامل و کارآمد است.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به گرانی‌ها و وضعیت اقتصادی فعلی کشور افزود: کسی منکر این مسائل نیست اما باید هوشیار باشیم که ما در یک جنگ رسانه‌ای و اقتصادی قرار گرفته‌ایم.

آیت‌الله علما تصریح کرد: هدایت‌ و فرامین مقام معظم رهبری حجت شرعی ، سیاسی و عرفی است و امروز برای عبور از این گردنه‌های سخت همه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم تا با موفقیت از آن عبور کنیم.