اسلام آباد خبر12:28 - 1397/02/20
در مراسم رونمایی از چند داروی هپاتیت و ضد ایدز با حضور وزیر بهداشت مطرح شد:

رقابت ۴۰ داروی تولید کرمانشاه با محصولات جهانی /بی‌نیازی از واردات

اسلام آباد خبر:مدیر شرکت تولید داروی باختر بیوشیمی کرمانشاه، از رقابت ۴۰داروی تولید این شرکت با محصولات مشابه جهانی خبر داد و گفت: اکنون بی نیاز از واردات برخی داروها از جمله مکمل‌ها هستیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، بهمن برازش امروز پنجشنبه در مراسم رونمایی از چند داروی هپاتیت، ضد ایدز در مرکز تولید داروهای ضد ایدز باختربیوشیمی که با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت، گفت:  شرکت باختر شیمی ۲۹ سال پیش بنا نهاده شده است که بتوانیم قدم های موثری را در راستای استانداردسازی و اعتلای صنعت دارو برداریم.

مدیر شرکت باختر بیوشیمی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۵۰ قلم محصول در این شرکت تولید می شود، افزود: تلاش ما مبتنی بر الگوهای استاندارد جهانی است و مجموعه این تلاش ها در ۵ فار ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: از بدو امر هدف دستیابی به مبحث کیفیت بوده است که تلاش شده از بهترین مواد اولیه تهیه شود و هیچگاه حتی در زمان تحریم موردی نداشتیم که از منابع غیر کیفی استفاده کنیم.

برازش گفت: از ۱۵۰ قلم محصول بیش از ۹۰ قلم آنها دارای تاریخ انقضای ۵ ساله است.

وی افزود: داروهایی از جمله داروی ایدز، هپاتیت، ms و ... در این شرکت تولید می شود و طی ۵ سال گذشته در این راستا جزو نفر اول تولید آنها بوده ایم.

مدیر شرکت باختر بیوشیمی گفت: در حال حاصر ۱۷ قلم محصول را در دست تولید داریم و شرکت مکمل دارویی را تشکیل دادیم که تنها شرکت تخصصی در زمینه مکمل ها هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ قلم از داروهای ما با داروهای جهانی رقابت دارد و امسال سعی شده غالب مکمل های ورزشی، غذایی و گیاهی را به طور کامل در سبد محصولات داشته باشیم و کشور از این لحاظ بی نیاز به واردات باشد.

لازم به ذکر است، در پایان از چند داروی ضد ایدز تولید این شرکت توسط وزیر بهداشت رونمایی شد.