اسلام آباد خبر21:36 - 1396/09/17
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد:

کمک به جانبازان و ایثارگران خسارت دیده در زلزله

اسلام آبادخبر: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران مطابق پس از زلزله خدمات و کمک های خود به جانبازان و ایثارگرانی که در این زلزله خسارت دیدند را آغاز کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت الله مصطفی علما جمعه شب در نشست با حجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: در شرایطی که زلزله زدگان امروز درگیر آن هستند سریع ترین و بهترین گزینه برای رسیدن به آرامش نسبی این عزیزان ، کانکس است که خیرین و مسوولان در حال ساخت و تهیه آن هستند.

آیت الله علما گفت: البته وسعت تخریب این زلزله آنقدر زیاد است و همه می دانند با وجود تخریب بیش از ۳۲ هزار واحد مسکونی تامین کانکس برای همه این عزیزان در زمان کوتاه امکان پذیر نخواهد بود.

وی ضمن تشکر از مسوولان و مردم اظهار داشت: انصافا همه مسوولان نهایت تلاش خود را در این راه انجام داده و می دهند و البته باید تشکر ویژه نیز از مردم داشته باشیم که از روز اول در منطقه حضور داشته اند و کمک ارسال کرده اند و تاکنون نیز بیش از دو هزار کانکس را اهدا نموده اند.

همچنین نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زلزله غرب کشور حادثه ای بزرگ و سنگینی بود که اگر مردم ایران این چنین وسیع و گسترده به کمک مردم این منطقه نمی شتافتند آلام مردم بسیار بیشتر ازین می شد.

حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی افزود: متاسفانه این زلزله همزمان شده با سرما و بارندگی که زندگی را برای مصیبت زدگان ما سخت تر کرده است.

وی گفت: البته مردم این استان با توجه به پیشینه آنها در انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس مردمی با استقامت و مقاوم هستند و همانطور که صبر و ایستادگی خود را در جنگ به نمایش گذاشتند در این ایام نیز الگو خواهند بود.

وی در ادامه اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران مطابق با وظیفه ذاتی خود در خدمت رسانی به ایثارگران کشور پس از زلزله علاوه بر کمک های کلی به این مناطق خدمات و کمک های خود را به جانبازان و ایثارگرانی که در این زلزله خسارت دیده اند آغاز کرده است.