اسلام آباد خبر17:12 - 1396/06/07
استاندار کرمانشاه:

زائران ۷ استان کشور از مرز خسروی به زیارت اربعین می روند

اسلام آبادخبر: استاندار کرمانشاه گفت: زائران هفت استان کشور و چند کشور خارجی از مرز خسروی به زیارت اربعین مشرف می شوند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد اربعین که عصر امروز در پایانه مرزی خسروی برگزار شد اظهار داشت:   باعث سعادت ما مدیران استان کرمانشاه است که خادم زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشیم

وی ادامه داد: اهم مسائل مربوط به اربعین در توافقنامه میان وزرای کشور ایران و عراق به تفصیل آمده است. طرفین تفاهم‌ کردند که امسال افراد دارای گذرنامه و ویزا از مرز خسروی نیز عبور کنند.

رازانی گفت: برای میزبانی شایسته از زائرین اربعین، دو ماه پرکار و سنگین در پیش روی مدیران استان است. بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته توسط ستاد اربعین کشور، زائران هفت استان شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، کردستان و خود زائران استان کرمانشاه از مرز خسروی به مراسم اربعین مشرف می‌شوند. 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تعدادی از زائرین کشورهای دیگر برای حضور در مراسم اربعین از مرز خسروی تردد خواهند کرد و در مجموع پیش بینی میکنیم که حدود پانصد هزار نفر از زائرین اربعین حسینی از مرز خسروی به کربلای معلی مشرف شوند.

رازانی ادامه داد: دو کشور توافق کرده اند که مرز سومار-مندلی به عنوان مرز احتیاط درنظر گرفته شود که در صورت نیاز با هماهنگی طرفین قابل بازگشایی اضطراری است. 

وی در پایان با اشاره به بازدید از مرز خسروی گفت: روند اجرای پروژه های مربوط به اربعین در مسیر خسروی رضایت‌بخش است اما همه مدیران مربوطه باید سرعت عمل بیشتری به کارهای خود ببخشند.