اسلام آباد خبر16:17 - 1396/03/10
دبیر شورای زکات شهرستان مطرح کرد

جمع آوری بالغ بر 8 میلیارد ریال زکات از مودیان شهرستان اسلام آبادغرب در سال گذشته

اسلام آبادخبر: دبیر شورای زکات شهرستان گفت: درسال ۹۵ حدود هشت میلیارد ریال زکات از مودیان اسلام آبادی به صورت نقد و یا به صورت اقلام کشاورزی جمع آوری شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، جلسه شورای زکات شهرستان اسلام آبادغرب با حضور امام جمعه شهرستان و اعضای این شورا  برگزار شد.

 

در این جلسه که دردفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد، اعضای شورای زکات شهرستان به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

 

مدیر کمیته امداد و دبیر شورای زکات شهرستان اسلام آبادغرب در این جلسه، با بیان اینکه درسال ۹۵ حدود هشت میلیارد ریال زکات از مودیان اسلام آبادی جمع آوری شده، گفت: این میزان زکات به صورت نقد و یا به صورت اقلام کشاورزی پرداخت شده است.

 

حجازی تاکید کرد: ۱۲۰ عامل در شهرستان اسلام آباد غرب  برای جمع آوری زکات با کمیته امداد تعامل و همکاری دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه زکات جمع آوری شده به منظور رفع فقر و یا احداث و مرمت پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شده، اظهار کرد: ۵۴ میلیون ریال از زکات جمع آوری شده درسال ۹۵ برای رفع فقر و دو میلیارد ریال از این زکات برای احداث و تعمیرپروژه های عمرانی همچون مساجد، غسالخانه، حسینیه و.. هزینه شده است.

 

 مدیر کمیته امداد شهرستان اسلام آبادغرب به تبلیغات محیطی زکات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این تبلیغات به منظور افزایش زکات پرداختی از سوی مودیان خیر انجام می شود.

 

به گفته حجازی تعامل و گفتگوی چهره به چهره با کشاورزان، برگزاری نشست و همایش های زکات، نصب تابلو و بیلبرد، توزیع کیسه های جمع آوری مزین شده به احادیث زکات از اصلی ترین اقداماتی است که این نهاد به منظور تبلیغ و فرهنگ سازی این واجب الهی انجام می دهد.

 

سیدمهدی حجازی با یادآوری اینکه کمیته امداد تنها متولی جمع آوری زکات است، اظهار امیدواری کرد: امسال با توجه به پیشرو بودن فصل برداشت محصولات کشاورزی، زکات بیشتری نسبت به سال گذشته ازمودیان خیر  اسلام آبادی جمع آوری شود.