اسلام آباد خبر22:25 - 1395/10/18
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد:

لزوم مشارکت همگانی برای کاهش طلاق در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، طلاق را مسئله و معضلی بزرگ در جامعه دانست که کاهش آن نیازمند مشارکت مردم و مسئولین است.

به گزارشاسلام آباد خبر  ،  آیت الله  مصطفی علما امروز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان  که در محل بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، گفت: باید با محوریت شورای فرهنگ عمومی یک طرح بزرگ و کارشناسی شده ای برای کاهش طلاق  و تحکیم ازدواج را  با همکاری همه مردم و مسولان به اجرا در آورد.

 

وی افزود: برای این مهم می توان از طرح های استان های دیگر نظیر طرح «بهار نکو» استان فارس و یا طرحی که در استان کرمان انجام شده است کمک گرفت و آنها را متناسب با استان کرمانشاه  اجرایی کرد.

 

وی گفت: برای انجام چنین کارهایی نباید بدنبال بودجه و امکانات فوق العاده باشیم بلکه بایستی از امکانات موجود بهترین استفاده را ببریم و بتوانیم نتیجه ای نیز از فعالیت های خود ببریم.

 

وی افزود: در گذشته  بزرگان و روحانیون حاضر در محله ها و  فامیل ها  با ریش سفیدی بسیاری از این مشکلات را به راحتی برطرف می کرده اند اما متاسفانه امروز با وجود شرایط خاصی که هست برنامه های مختلف مشاوره ای و رسانه ای موفق نبوده اند که باید به دنبال علت های آن بود.