اسلام آباد خبر16:10 - 1392/03/27

بهره برداری از فاز اول خودروسازی کرمانشاه تا پایان سال/ خلق هر دو حماسه در صنعت، معدن و تجارت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بر بهره برداری از فاز اول خودرو سازی کرمانشاه تا پایان سال جاری تاکید کرد.

به گزارش مهر، جهانگیر شاهمرادی در نشست خبری به مناسب هفته صنعت، معدن و تجارت که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد  با اشاره به حضور حماسی ملت ایران در انتخابات 24 خرداد گفت: ملت با حضور خود دموکراسی ملت را به اثبات رساندند.

وی با اشاره به تحریم ها گفت: فشار ناشی از تحریم ها در طول تاریخ به این گستردگی در همه ابعاد سابقه نداشته ولی کشور ما به علت هدفی متعالی در مقابل این تحریم‌ها مقاومت کرد و با وجود این فشارها با چاره اندیشی مشکلات را حل کرد.

شاهمرادی، با اشاره به مشکلات ناشی از وردات بنزین به کشور گفت: کشور ما پیش از این نفت خود را به دنیا صادر می کرد اما وارد کننده بنزین بود اما از اعمال تحریم ها به بعد ما به تولید بنزین دست یافته و هم اکنون آن را نیز صادر می کنیم.

شاهمرادی گفت: هم چنین ما در گذشته با کمبود ماشین آلات مواجه بودیم اما هم‌اکنون در هر کارخانه از یک خط تولید ماشین برخوردار بوده و با وجود بالارفتن قیمت‌ها بر اثر تحریم و تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی، در این زمینه موفق عمل کرده ایم.

وی در بخش دیگر به وضعیت خودرو سازی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه مصوب، فاز اول کارخانه خودروسازی کرمانشاه باید تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: تسهیلات بانکی مورد نیاز این طرح تصویب شده و اولین قسط آن نیز پرداخت شده است.

وی گفت: هم اکنون این طرح در مرحله اجرا قرار داشته  و اگر روند اجرایی به همین شکل ادامه یابد طرح در زمان مقرر آماده بهره برداری خواهد بود.

شاهمرادی افزود: اعتبار مصوب شده برای اجرای این طرح 45 میلیارد تومان تسهیلات است که سایر مبالغ نیز از سوی سرمایه گذار تامین شود.

وی ادامه داد: پس از بهره برداری از فاز اول در سال 25 تا 50 هزاار خودروی سمند تولید می شود.

شاهمرادی ادامه داد:این کارخانه تنهاخط مونتاژ نیست چرا که  تعداد زیادی از قطعات مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

وی تصریح کرد: خط تولید کارخانه خودرو سازی در توسعه طرح دیده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به شعار سال گفت: صنعت و معدن در هر دو عرصه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خوب عمل کرد و در بخش رای‌گیری با مشارکتی بالا حضور داشت و هم اکنون در شرایط مطلوبی در بحث تولید و صادرات کالا قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: هم چنین در بخش کلیات صنعت و معدن، 998 جواز تاسیس صادره فعال داریم که نیمی از این جوازها در شهرستان کرمانشاه و نیمی دیگر در دیگر شهرستان‌های استان بوده و  34 هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پالایشگاه  آناهیتا کرمانشاه گفت: این طرح یک طرح کلان کشوری است که کارگروهی متشکل از نماینده های مجلس و سایر بخش ها پیگیر اجرای آن هستند.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح  هم اکنون 15 تا 20 درصد بوده و با توجه به سرمایه گذاری کلان آن کنسرسیومی از سرمایه گذاران برای تعیین اعتبار آن در نظر گرفته شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت در استان کرمانشاه به پروژه ذوب آهن کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مصوبات این طرح هم اکنون انجام شده و پول در نظر گرفته شده را به کشور سازنده ماشین آلات داده اند،پس این طرح در حال انجام انجام شده و متوقف نشده است.