اسلام آباد خبر15:48 - 1392/10/20
امام جمعه اسلام آباد غرب در خطبه های نماز جمعه:

عدم نظارت دقیق و عدم قاطعیت در برخورد مهمترین عامل بروز مفاسد اقتصادی است/برخی نور چشمی ها در شهرستان حق دیگران را خورده اند

اسلام آباد خبر:امام جمعه اسلام آباد غرب گفت:برخی نور چشمی ها حق دیگران را خورده و کسی نیز با آنها برخورد نکرده است و وظیفه مردم این است که از این پس جریانات شهر را رصد کنند و رفع مشکلات را از مسئولین مطالبه نمایند.

به گزارش اسلام آباد خبر،حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن توصیه حاضرین به رعایت تقوای الهی بیان داشت:خاصیت تقوا بصیرت بخشیدن به انسان است و انسانی که بصبرت ندارد در فتنه ها راه را گم می کند.

وی افزود:تقوا فرقان است و خداوند ملکه و نیرویی در انسان قرار داده که فرق بین حق و باطل را بفهمد که این نیرو از تقوا ناشی خواهد شد.

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه جرقه انقلاب اسلامی از قیام 19 دی مردم قم زده شد گفت:در دیدار دیروز مردم قم با رهبر معظم انقلاب ، ایشان موارد مهمی را گوشزد کردند و فرمودند که این تصور که ملت ایران به دلیل فشار تحریم پای میز مذاکره آمده اشتباه محض است.

وی ادامه داد:سوای از نتیجه که در مذاکرات هسته ای بدست آمد برکت این مذاکرات این بود که دشمنی آمریکا آشکار تر شد و بعد از مذاکرات ژنو ناتوانی آنها نیز محرز گردید تا حدی که رئیس جمهور آنها گفت اگر می توانستیم پیچ و مهره تاسیسات هسته ای ایران را ویران می کردیم ولی نمی توانیم و عجز خودشان را اعتراف کردند.

حجت الاسلام ابطحی در بخشی دیگر از سخنان خود به اوضاع کشور های اسلامی اشاره و گفت:عراق در حال حاضر در وضعیت بسیار حساسی قرار دارد چرا که گروه تروریستی داعش ( دولت اسلامی عراق و شام) وارد عراق شده اند.

وی افزود:گروهک تروریستی داعش چند سالی است در سوریه در حال جنگ با دولت سوریه است و پیشرفت هایی نیز در سوریه داشتند اما از زمانی که حزب الله لبنان وارد صحنه سوریه شد پیشرفت های آن ها متوقف گردید.

امام جمعه اسلام اباد غرب با اشاره به اینکه هدف تروریست های داعش از جنگ در سوریه ابتداً نابودی حکومت سوریه و سپس ازبین بردن حزب الله بود بیان داشت:این گروه دانسته یا نادانسته در جهت کار می کنند که در حال تامین منافع آمریکا،اسرائیل و صعودی ها هستند و عربستان صعودی نیز در این راستا 200 میلیارد دلار هزینه کرده است.

حجت الاسلام ابطحی گفت:عراق دارای سه استان سنی نشین الانبار،صلاح الدین و موصل است که استان الانبار در مرز سوریه و اردن و عربستان قرار دارد و تروریست ها به راحتی می توانند از آنجا تعذیه شود و در حال حاضر نیز شهر فلوجه را تسخیر کرده و آن را پایتخت عمارات اسلامی از دید خود قرار داده اند.

وی افزود: گروهگ تروریستی داعش یک اشتباه بزرگ داشته و آن این بود که تروریست ها در کشور عراق پراکنده بودند و برخورد با آنها برای حکومت عراق بسیار سخت بود اما حال همه آنها در فلوجه تمرکز کرده و ارتش عراق یک فرصت استثنائی برای نابودی این تروریست ها دارد.

امام جمعه اسلام اباد بیان داشت: افکار عمومی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که ترورست های داعش به هیچ وجه قابل پیش بینی نبوده و معلوم نیست چه کاری می خواهند انجام دهند و به همین سبب به دولت مردان آمریکا فشار می اورند که به چه خاطر به اینها کمک می کنید.

وی گفت:با توجه به هماهنگی که بین ارتش عراق و سوریه در حال شکل گیری است ارتش عراق می تواند تار و پود تروریست ها را در هم پیچیده و شر این افراد را در جهان اسلام کم کنند گرچه ممکن است این اقدام تشدید اقدامات ترورستی در عراق را بدنبال داشته باشد.

حجت السلام ابحطی در خصوص مفاسد اقتصادی گفت:هر چند وقت یک بار اسم شخصی در رسانه ها شنیده می شود که با رانت خواری و زد و بند توانسته به ثروت هنگفتی برسد.

وی گفت:عدم نظارت دقیق و عدم قاطعیت در برخورد با مفاسد اقتصادی مهمترین عامل بروز مفاسد اقتصادی است.

امام جمعه شهرستان با انتقاد شدید از وضعیت برخورد با مسببین فساد اقتصادی و بدهکاران اقتصادی در سطح شهر اسلام آباد گفت:عوارض این افراد به کجا می رود،چرا باید شهرداری 5 میلیارد بدهی داشته باشد و حقوق کارگران شهرداری به تعویق بیافتد در حالی که افراد زیادی در سطح شهر سرمایه های میلیاردی دارند و عوارض شهرداری را پرداخت نمی کنند.

وی خواستار برخورد با این افراد توسط دادگستری شهرستان،شورای شهر و شهردار شد و بیان داشت:ذکر این مطالب به این سبب است که افکار عمومی روشن شده و این افراد به اصلاح دم کلفت بدانند با مردم طرف هستند. 

حجت السلام ابحطی همچنین با انتقاد از وضعیت نظافت شهر قانون را ملاک برخورد با متخلفین دانست و گفت:شهردار محترم باید هر چند وقت یکبار بیاید گزارش دهد و تمام بدهکاری ها را ظرف 2 سال وصول نماید تا بتواند در شهر تغییری دهد.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه برخی نور چشمی ها حق دیگران را خورده و کسی نیز با آنها برخورد نکرده است گفت:وظیفه مردم این است که از این پس جریانات شهر را رصد کنند و رفع مشکلات را از مسئولین مطالبه نمایند.