اسلام آباد خبر08:13 - 1396/12/22
دکتر فلاحت‌پیشه :

نیروهای غیر بومی در نیروگاه هزار مگاواتی اسلام آباد غرب/ تحصیل دانشجویان فنی مهندسی در یک دبیرستان

اسلام آبادخبر: حشمت اله فلاحت پیشه گفت: برای احداث این نیروگاه زمین های کشاورزی را تغییر کاربری دادند و توجیه این بود که با راه اندازی این نیروگاه جوانان بومی به سر کار خواهند رفت.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت اله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه چند سال پیش کلنگ احداث نیروگاه هزار مگاواتی اسلام آباد غرب با هدف ایجاد اشتغال در منطقه و کاهش بیکاری به زمین زده شد، گفت: برای احداث این نیروگاه زمین های کشاورزی را تغییر کاربری دادند و توجیه این بود که با راه اندازی این نیروگاه جوانان بومی به سر کار خواهند رفت.

 

 

وی با بیان اینکه هزاران میلیارد تومان برای احداث این نیروگاه هزینه شده، افزود: متاسفانه در حالی که این نیروگاه آماده راه اندازی شده، مسئولین وعده های داده شده را فراموش کرده و نیروهای غیر بومی را برای نیروگاه جذب کردند.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اینجانب در همین راستا از رضا اردکانیان وزیر نیرو سوال کردم که وی باید پاسخگوی این رفتار مسئولین و جذب نکردن جوانان منطقه باشد.

 

 

فلاحت پیشه همچنین از ساخته نشدن دانشکده فنی و مهندسی رازی اسلام آباد غرب انتقاد کرد و گفت: با آنکه بودجه مصوب برای ساخت این دانشکده وجود دارد اما متاسفانه مسئولین وزارت علوم برای ساخت آن انگیزه و اراده ندارند.

 

 

وی افزود: به دلیل ساخته نشدن این دانشکده، صدها دانشجو به اجبار در یک دبیرستان در حال تحصیل هستند که موجب ناراحتی و نارضایتی آنها شده است.

 

 

نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی افزود: جای تاسف دارد که دانشجویان در رشته های فنی و مهندسی اسلام آباد در یک دبیرستان درس بخوانند.

 

 

وی با بیان اینکه در همین زمینه از منصور غلامی وزیر علوم سوال کردم، افزود: وزیر باید برای وضعیت بد دانشجویان ودانشکده پاسخ قانع کننده ارائه کند./الف