اسلام آباد خبر08:50 - 1396/12/20

تبلیغ "بی حجابی" توسط سایت موسسه نشر آثار امام/ بایکوت نظرات صریح امام خمینی(ره) درباره حجاب در "جماران"

اسلام آبادخبر: در شرایطی که نظریات امام خمینی در بحث حجاب اجباری و اختیاری کاملا روشن و صریح است، سایت وابسته به موسسه امام در اقدامی عجیب پروژه های حجاب اجباری را دنبال می کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی است موضوع اجباری یا اختیاری بودن حجاب در برخی از رسانه ها برجسته شده است؛ هرچند بر اساس قانون اساسی حجاب موضوعی تعریف شده است و عدم رعایت آن و ترویج بی بند و باری و اشاعه فحشا جرم تلقی می شود.

در همین راستا طی روزهای گذشته رهبر انقلاب در جمع مداحان کشور نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و بیاناتی ارائه کردند؛ ایشان با اشاره به تبلیغات پرحجم دشمنان و هزینه‌های سرسام‌آور آنان برای اثرگذاری منفی بر مسئله حجاب، گفتند: آن‌همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه‌وکنار روسری از سر بردارند و همه تلاش‌هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد که این، مسئله‌ای نیست اما آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسئله «حجاب اجباری» از دهان برخی خواص است.

ایشان افزودند: این عده که در میان آنها روزنامه‌نگار، روشنفکرنما و آخوند معمّم هم وجود دارد، همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه هزینه در کشور به نتیجه برساند که ان‌شاءالله این کارشان نادانسته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با رد ادعای این افراد مبنی بر اینکه دستور امام راحل درباره حجاب زنان مربوط به همه‌ی زنان نبوده است، گفتند: این حرف غلط است زیرا ما آن زمان بودیم و خبر داریم که امام بزرگوار در مقابل این منکرِ واضح که به‌دست پهلوی‌ها و دنباله‌های آنها در کشور ایجاد شده بود، همچون همه منکرات مثل کوه، محکم ایستاد و گفت حجاب باید وجود داشته باشد.

ایشان افزودند: نظام اسلامی با فردی که در خانه خود و در مقابل نامحرم حجاب ندارد، کاری ندارد، اما کاری که در خیابان و در ملأ عام انجام می‌شود در واقع کار و تعلیم عمومی است و برای نظام برآمده از اسلام، تکلیف ایجاد می‌کند.

در همین راستا سایت وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی در ماه های گذشته با تبلیغ حجاب اختیاری سعی در به انحراف کشاندن این نظر حضرت امام (ره) درباره حجاب داشته است.

انتشار اخباری در حمایت از حجاب اختیاری از سوی گردانندگان این سایت در حالی است که نظر حضرت امام خمینی(ره) درباره حجاب موضوعی شفاف و مشخص بوده است تا جایی که حضور زنان بی حجاب در مجامع عمومی و ادارات و سازمان ها باعث شد تا امام خمینی به این موضوع واکنش نشان دهند. در 15اسفند سال 57 امام خمینی در این خصوص تذکر می دهند و می فرمایند: «وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‎‎های اسلامی نباید زن ‎ها لخت بیایند. زن ‎ها بروند؛ اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند.»

تصاویر زیر نمونه هایی از اقدامات سایت جماران علیه حجاب است.

 

سایت جماران در حالی به موضوع حجاب اجباری و اختیاری دامن می زند که تا کنون موضع شفاف و صریحی از سوی بیت امام در واکنش به این موضوع دیده نشده است؛ این روزها صحبت های فراوانی مبنی بر اینکه دستور حجاب از سوی امام متوجه همه زنان جامعه نبوده است در رسانه ها مطرح می شود ولی تا کنون بیت امام خمینی(ره) نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده و موضع شفافی نگرفته است.