اسلام آباد خبر08:50 - 1396/12/09

پشت پرده واردات داروهای خارجی توسط یک شرکت خاص!/ فشار دولتی ها برای انحصار واردات دارو

اسلام آبادخبر: قاضی پور گفت: در حال حاضر اقدامات هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خیانتی به تولید داخلی در کشور است و در شرایطی که کارگران زیادی می توانند از طریق تولید این داروها شغل داشته باشند و همچنین سرمایه کشور از کشور خارج نشود، شاهد واردات دارو از کانال این هیأت امنا هستیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، نادر قاضی پور، عضو فراکسیون کارگری مجلس در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه تامین اجتماعی باید از بنگاه‌داری دست برداشته و محرومین جامعه تحت پوشش خود را را شناسایی و از آنها حمایت کند گفت: فراکسیون کارگری مجلس از این اظهارات آقای قاضی زاده هاشمی حمایت می کند.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد ما این است که تامین اجتماعی را با قیمت مناسب و نرخ روز در بورس واگذار کرده و بعد از واگذاری با قیمت مناسب پول نقد آن در بانکی دولتی سرمایه گذاری شده و در نهایت از سود حاصل از این پول از مستمری بگیران این صندوق حمایت های مالی صورت بگیرد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس همچنین گفت: آقای قاضی زاده هاشمی اگر به فکر بیماران است باید هیأت امنای صرفه جویی ارزی در وزارت بهداشت را منحل کند چرا که این مکان حیاط خلوتی برای واردات انواع داروها شده است که امکان تولید داخلی همه این داروها در کشور وجود دارد.

قاضی پور عنوان کرد: در حال حاضر اقدامات هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خیانتی به تولید داخلی در کشور است و در شرایطی که کارگران زیادی می توانند از طریق تولید این داروها شغل داشته باشند و همچنین سرمایه کشور از کشور خارج نشود، شاهد واردات دارو از کانال این هیأت امنا هستیم.

وی با بیان اینکه واردات انحصاری دارو در اختیار هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران قرار گرفته است عنوان کرد: سالانه ارز زیادی از کشور به خاطر این واردات انحصاری خارج می شود اما این هیأت بدون پرداخت هیچگونه عوارض و بیمه ای داروهایی را وارد می کنند که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه اسناد لازم در این خصوص وجود دارد تصریح کرد: امیدواریم قوه قضاییه به سرعت به این پرونده ورود کرده و دست این افراد را از رانت اختصاصی واردات دارو کوتاه کند؛ هرچند تغییراتی در سازمان غذا و دارو رخ داد اما فشارهای زیادی از جناح های مختلف و افراد دولتی به فرد جدید جهت اعطای مجوز واردات وارد شده و وی را تا مرز استعفا پیش برده است.