اسلام آباد خبر11:01 - 1396/12/07
دکتر فلاحت پیشه:

پشت پرده سیاسی و رسانه ای فرضیه های جنگ ایران با عربستان و اسرائیل چیست؟

اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ایرانی ها به حدی از تیزهوشی سیاسی و دیپلماتیک رسیده اند که به محل بازی قدرت ها تبدیل نشوند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص اظهارات معاون سفیر روسیه در تل‌آویو مبنی بر  حمایت روسیه از اسرائیل در صورت حمله ایران، گفت: ایرانی ها به حدی از تیزهوشی سیاسی و دیپلماتیک رسیده اند که به محل بازی قدرت ها تبدیل نشوند.

 

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه صحبت هایی مطرح می شود مبنی بر جنگ احتمالی ایران با کشورهایی مانند عربستان، ایالات متحده آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی که در واقع هدف از بیان آن، ارزیابی مواضع سایر کشورها در خصوص موضوع مذکور است.

 

 

وی ادامه داد: باید اذعان کرد که حوزه غرب آسیا به منطقه ای تبدیل شده که جنگ در آن محتوم است و کشورها بر اساس همین جنگ منافع خود را پیش می برند؛ به عنوان مثال روسیه، چین و ایالات متحده آمریکا هر کدام بنا بر اهداف خود از این عرصه بهره می برند.

 

 

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی که مشروعیت سیاسی داشته و عربستان سعودی که مشروعیت دیپلماتیک دارد هیچگاه قابل قیاس نیست، تصریح کرد: در این بین باید یادآور شد که چشم انداز بیست ساله جمهوری سلامی ایران تاکید بر تعامل سازنده با دنیا دارد که این مهم بیانگر اهمیت تعامل است.

 

 

فلاحت پیشه با بیان اینکه باید از هرگونه تنش پرهیز شده و قدرت اول دفاعی منطقه شویم، افزود: به عبارتی نباید وارد میدان جنگی شویم که دیگران طراحی کرده اند.

 

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روسیه و چینی ها 8 بار علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد رای دادند و حتی در یک مورد آن، رای دادند که پروند کشورمان از شورای حکام به شورای امنیت رفت.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم هنر دیپلماسی کشورمان باید طوری عمل کند که هر وقت صحبت از جنگ است، نام ایران نیز مطرح نشود./خانه ملت