اسلام آباد خبر12:47 - 1396/12/05
مدیر آموزش و پرورش اسلام آبادغرب مطرح کرد:

هویت ملی و دینی مهمترین عامل خودباوری و شکوفایی جوانان و دانش آموزان است

اسلام آبادخبر:مدیر آموزش و پرورش اسلام آبادغرب گفت: هویت ملی و دینی مهمترین عامل خودباوری و شکوفایی جوانان و دانش آموزان است.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان ،کارشناسان و سایر اعضای شورای قشر بسیج فرهنگیان آخرین نشست کارگروه اخلاقی ،تربیتی و شورای قشر بسیج فرهنگیان به منظور تقویت هویت ملی و دینی در بین دانش آموزان در سال 96 برگزار گردید.

 

 

جمال الدین برجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان در این نشست با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تجمل زدایی و اشرافی زدگی و سبک زندگی ایرانی ،اسلامی ،  هویت ملی و دینی را مهمترین عامل خودباوری و شکوفایی  جوانان و دانش آموزان دانست.

 

 

وی افزود: فرهنگ، به عنوان شناسنامه یک ملت  است و هویت فرهنگی، به عنوان سند تاریخی تلاش‌ها  و خلاقیت‌ها، افتخارات و  در مجموع  فراز و فرودهای  افتخارآمیز یا عبرت‌آموز گذشته و حال یک  ملت محسوب می‌شود.

 

برجی عنوان کرد: حفظ هویت فرهنگی هر ملتی  در تعامل با سایر فرهنگ‌ها، دغدغه وطن‌دوستانی است که از آبشخور آن  فرهنگ سیراب شده‌اند و با لالایی آرام‌بخش و جان‌نواز مام میهن در بستر آن  فرهنگ رشد و تکامل فکری و معنوی پیدا کرده‌اند وآنچه که هر جامعه را از جوامع دیگر تمیز می‌دهد، خصوصیاتی است که  شناسنامه‌ فرهنگی آن جامعه  به حساب می‌آید.

 

وی خاطرنشان کرد: تاریخ و گذشته تاریخی، وطن و سرزمین، نیاکان، باورها، زبان، عقاید، دین و اسطوره‌های مذهبی، حماسه‌ها، هنر و ادبیات کهن، نژاد، قومیت و سنن قومی عناصری هستند که  “هویت فرهنگی”  هر جامعه  را می‌سازند.

 

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان به برخی از  بحران های هویتی در بین دانش آموزان ونسل جوان از جمله احساس پوچی، تحلیل رفتار درون، ازخود بیگانگی، احساس تنهایی در میان جمع و جامعه، جست­وجوی هویت منفی اشاره کرد وگفت: اگر نوجوان و جوان نتواسنت از راه هویت مثبت و قبول مسئولیت­ها، نقش­های خود را بروز بدهد، به هویت منفی روی می آورد. یعنی کاملا برعکس چیزی که جامعه از او انتظار دارد، عمل می کند.