اسلام آباد خبر14:51 - 1396/12/04
امام جمعه اسلام آبادغرب:

اولين نتيجه تفكر اشرافى و تجمل‌گرايى مسئولین بى‌توجهى به قشر ضعيف و محرومان جامعه است/ بيش از حد با داعش‌هاى خيابان پاسداران مدارا شد

اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: پايبندى به اصول انقلاب، بدون مجاهدت در راه محروميت‌زدايى از مستضعفين، سخنى‌ بى‌معنى و ادعايى پوچ است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به بيانات بسيار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار مردم آذربايجان شرقى در هفته‌اى كه گذشت، اظهار کرد:  بيانات پر مضمون رهبر معظم انقلاب اسلامى در چهار محور ارائه شد؛ انقلاب و كاركرد اصلى انقلاب، آسيب‌شناسى انقلاب، اولويت‌ها و ترجيحات انقلاب در اين مقطع و آينده انقلاب.

 

وی افزود:  معظم‌له درباره آسيب‌شناسى انقلاب هم گفتند، اگر انقلاب به آفاتى، چون «اشرافى‌گرى، دل سپردن به طبقات مرفه و زياده‌خواه به جاى توجه به طبقه ضعيف، تكيه و اميد بستن به خارجى‌ها به جاى تكيه به مردم» مبتلا شود، به «حركت در سمت ارتجاع» دچار شده است.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: مقوله آسيب‌شناسى، موضوع تازه‌اى نيست ولى با اين‌وجود، تحولات و فرازوفرودهاى مسير انقلاب، ضرورت توجه به مباحث آسيب‌شناسانه را بيشتر كرده است. شناخت ضعف‌ها و آسيب‌هاى قطعى يا احتمالى، مى‌تواند مقدمه‌اى براى چاره‌انديشى و علاج باشد و آسيب‌شناسى انقلاب از اين‌حيث، نه‌تنها امرى منفى و مضر نيست بلكه مفيد و ضرورى به‌شمار مى‌آيد.

 

 

وی تصریح کرد: يكى از اهداف اصلى انقلاب اسلامى كه بر پايه آموزه‌هاى دينى بنانهاده شده و قوانين و محورهاى آن برگرفته از سنت پيامبر و سيره ائمه اطهار(ع) است، محو طاغوت و تفكر طاغوتى بوده است؛ بر همين اساس، صفات برگرفته از نظام طاغوتى از قبيل تجمل‌گرايى، اشرافيگرى، ويژه‌خوارى، سهم‌خواهى و زياده‌طلبى در زمره مذموم‌ترين رفتارهاى كارگزاران نظام اسلامى برشمرده شده و رهبر حكيم انقلاب نيز على الدوام، مسؤولان را در تمام رده‌هاى حاكميتى، از اين صفات ناپسند برحذر داشته‌اند.

 

حجت الاسلام مهری بیان داشت: لذا يكى از ملاك‌هاى اصلى سنجش مسؤولين با معيارهاى انقلاب، شيوه زندگى و نوع رفتار آنان با مردم است. مسؤولان و مديران جامعه به هر ميزان كه به معيارهاى انقلابى پايبند باشند، به همان اندازه از صفات مغاير با آرمان‌هاى انقلاب فاصله گرفته و خود را با ارزش‌هاى اسلامى و انقلابى هماهنگ خواهند ساخت و هر مقدار كه تجمل‌گرايى و اشرافى‌گرى در سبك زندگى شخصى و ادارى آن‌ها رخنه كرده باشد، از آرمان‌ها و ارزش‌هاى انقلابى دور مى‌شوند.

 

وی افزود: درست به همين علت است كه آن‌دسته از دست‌اندركاران نظام كه از فرصت خدمتگزارى به مردم، براى ثروت‌اندوزى سوءاستفاده مى‌كنند، به‌تدريج از عامه مردم كه دغدغه انقلابى دارند، فاصله گرفته و وجهه همت خود را برآورده ساختن نيازها، توقعات و مطالبات طبقه مرفه جامعه قرار مى‌دهند. در چنين شرايطى، مردم حس مى‌كنند مواضع و اظهارات برخى كه على‌القاعده بايد به‌دنبال برآورده كردن نيازهاى اساسى آنان باشند، كمترين سنخيتى با خواسته‌هاى آنان نداشته و قادر به درك شرايط آنان نيستند. دردناك‌تر از اين حالت، آن است كه ثروت‌اندوزان و متجاهرين به اشرافى‌گرى، به‌عنوان گنجينه و ذخيره كشور معرفى شده و بر به‌كارگيرى اين قشر مدعى و هميشه طلبكار در مناصب مديريتى، اصرار شود! در اين صورت، خطرى كه سكان‌دار انقلاب در اظهارات حكيمانه خود به آن اشاره داشتند، اتفاق افتاده، اعتماد مردم به مسؤولان كاهش‌ يافته و ميان مردم و مسؤولين، شكاف ايجاد خواهد شد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد: اگر اولين نتيجه تفكر اشرافى و تجمل‌گرايى را بى‌توجهى به قشر ضعيف و محرومان جامعه بدانيم، يقيناً سخنى به‌گزاف نگفته‌ايم. اين قشر، بنابر توصيف امام راحل، «ولى‌نعمتان انقلاب» هستند و در تمام بزنگاه‌هاى انقلاب، به‌دور از تزوير و خودنمايى در صف اول ايستاده‌اند ولى سهم آنان از معيشت عزتمندانه به‌اندازه‌اى كه برخى براى رفاه حداكثرى قشر برخوردار جامعه تلاش مى‌كنند، ادا نشده است. متأسفانه قضاوت مردم از توجه بعضى مسؤولين به اقشار محروم جامعه، قضاوتى است كه با كارگزار تراز انقلاب، فاصله‌اى معنادار دارد و بايد اين خطر را جدى گرفت. ضمن اين‌كه رفع فقر و محروميت، در شمار اهداف طراز اول نظام محسوب شده و پايبندى به اصول انقلاب، بدون مجاهدت در راه محروميت‌زدايى از مستضعفين، سخنى‌ بى‌معنى و ادعايى پوچ است.

 

وی خاطرنشان کرد: پيشرفت‌هاى جمهورى اسلامى در تمام زمينه‌ها اعم از هوا - فضا، نانو تكنولوژى، پزشكى، هسته‌اى، نظامى و... را حتى دشمنان عنود و سلطه‌گران جهانى نيز نتوانسته‌اند تكذيب كنند ولى بااين‌حال، برخى به‌جاى اتكا و تمركز بر اين توانمندى‌هايى خارق‌العاده، هنوز راه‌حل خروج از مشكلات و معضلات كشور را در نگاه اميدوارانه به بيگانگان تعريف مى‌كنند. اعتراض اصلى مردم در دوران ستم‌شاهى، وابستگى ريشه‌دار به غرب و آمريكا بود و اين‌كه با گذشت ۳۹ سال از عمر درخت تناور انقلاب اسلامى، با اين كارنامه پرافتخار در همه عرصه‌هاى فنى و تكنيكى، بعضى از مسؤولين و جريان‌ها، راه چاره را در بازگشت به نگاه پوسيده و ذلت‌بار ۴ دهه پيش، مى‌بينند، زنگ خطرى است كه به‌اندازه همه تهديدات كشور بايد به فكر مقابله با آن بود.

 

 

امام جمعه شهرستان  اظهار کرد: در كنار مخاطراتى كه گفته شد اين نكته را نبايد از نظر دور داشت، هرگونه تفكر و اقدامى كه به «عميق‌تر، وسيع‌تر و خردمندانه‌تر» شدن حركت انقلاب منتهى نشود، عاقبتى جز توقف و عقب‌گرد نخواهد داشت و يقيناً در چارچوب اهداف انقلاب نمى‌گنجد.

 

وی در بخش دیگیری از سخنان خود گفت: در شب شهادت بانوى دو عالم حضرت صديقه طاهره سلام الله عليها كه مردم مسلمان در حال عزادارى براى آن‌حضرت بودند، تعدادى از عوامل فريب‌خورده و تندرو فرقه دراويش و مخلان نظم و امنيت در ادامه تجمعات اخير خود در خيابان پاسداران در عملى مذبوحانه و خباثت‌آميز با حمله به نيروهاى تأمين‌كننده امنيت، سه تن از دلاورمردان سبزپوش و حافظان نظم و امنيت نيروى انتظامى و دو نفر از بسيجيان جان بر كف را كه براى سامان‌بخشى به امنيت در منطقه حاضر بودند، به شهادت رساندند و به برخى از اموال عمومى و مردم خساراتى وارد كردند.

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: مسأله اصلى در ناآرامى‌هاى شب شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌عليها) در تهران، دراويش صوفيه نيستند، اين يك آدرس غلط و رد گم‌كنى است، اساساً دراويش و يا فرقه صوفيه اگرچه ممكن است مورد توجه سرويسهاى بيگانه و حتى سوءاستفاده جريانهاى ضدانقلابى با حربه نفوذ به موضوع فرقه‌ها و بلكه قوميتها در ايران باشند اما هرگز در ايران يك مسأله و يا عامل نگران‌كننده‌اى نبوده است؛ 

وی افزود: مسأله اصلى از يك‌سو اراده واضح و رصدشده ضدانقلاب به‌ويژه منافقين است كه با هدف ايجاد خشونت پى‌درپى و مزمن در كشور و در نهايت با استفاده از حربه اغتشاش و ايجاد ناامنى، حركت به سمت پروژه مرموز تخريب ايران اسلامی را در سر می‌پرورانند و البته از سوى ديگر نيز پروژه يك جريان سياسى ورشكسته و كاملاً شناخته‌شده در كشور است كه خشونت را فرصتى براى باج‌خواهى از كشور و مردم مى‌داند و موريانه‌وار به جان ارزشهاى ملى و دينى و انقلابى ملت ايران افتاده است. بنابراين شواهد نشان مى‌دهد فرمان اصلى در پشت پرده حوادث اخير ازجمله ناامنى‌هاى خيابان پاسداران تهران آن‌هم در شب شهادت ناموس خلقت حضرت زهرا(سلام‌الله‌عليها) در دست بيگانگان و دشمنان قسم‌خورده ملت ايران است.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب ابراز کرد: البته توهم دانستن دشمنی دشمنان يا بر اثر جهل و خوش‌خيالى و بى‌بصيرتى است و يا خود خيانت ديگرى است كه موريانه‌هاى داخلى در مقام خوش‌خدمتى به بيگانگان و بوقهاى استكبارى و امپرياليسم خبرى عليه جمهورى اسلامى انجام مى‌دهند.

وی افزود: آنچه قابل توجه و تأمل است، به سر آمدن كاسه صبر ملت است چه آن‌كه بيش از حد، رأفت و مدارا نسبت به اغتشاشگران داعشی‌مسلك صورت مى‌گيرد و گواه اين حقيقت صدماتی است كه نيروهاى انتظامى و بسيجى در صحنه اغتشاشات متحمل شده و با نهايت دقت و رأفت، حجت را بر همگان تمام كردند كه جايى براى سوءاستفاده بدخواهان و دشمنان باقى نماند و لذا حرف دل همه آحاد مردم اين است كه بيش از حد ممكن با داعش‌هاى خيابان پاسداران مدارا شد .

 

حجت الاسلام مهری بیان داشت: واقعيت و انصاف اين است كه اين مدارا ديگر به سقف خود رسيده است و بايد با قاطعيت و بدون هيچ ملاحظه‌اى با عوامل اصلى آن برخورد گرديده و در چارچوب قوانين جارى كشور به اشد مجازات برسند. خصوصاً كه ما اكنون با مردمى مواجه نيستيم كه فرياد بيكارى، ندارى، آسيب‌هاى اجتماعى و نهادينه شدن فسادهاى گوناگون را بر سر مسؤولان امر سر داده باشند چه آن‌كه آن فريادها هرچه باشد فريادى از ناحيه شيفتگان و دلسوزان وطن و انقلاب و جامعه اسلامى مى‌باشد. اين در حالى است كه مسأله امروز اغتشاشگران داعش‌صفت اين است كه كسانى اراده كرده‌اند به هر روش ممكن به جان مردم بيفتند و آرامش را از ايران آرام بگيرند، اين‌بار ديگر جاى مماشات نيست زيرا زيبنده كشورى كه خاورميانه را امن كرده است، اين نيست كه قمه‌كش‌ها، وسط خيابان پايتخت جولان بدهند.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با برخورد قاطعانه مسؤولان امر به‌ويژه عزيزانمان در قوه قضائيه و نيروهاى امنيتى و اطلاعاتى با عوامل اصلى اغتشاش و ناامنى، از اين‌پس شاهد اين قبيل حوادث در ميان جامعه و كشور عزيزمان ايران نباشيم، ان‌شاءالله.‌

 

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو(شنبه8 اسفندروز امور تربيتى و تربيت اسلامى گفت: روز امور تربيتى و تربيت اسلامى‌ صدقه جاريه شهيدان رجايى و باهنراست  .

 

وی افزود: در دوره نخست‌وزيرى شهيد رجايى و در دوران تصدّى شهيد باهنر در وزارت آموزش و پرورش، آن‌ها به تأسيس ستادهاى امور تربيتى در مدارس كشور اقدام كردند تا فرهنگ اسلامى را گسترش دهند و دانش‌آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌هاى اسلامى ترغيب كنند. پاسدارى از ارزش‌هاى اسلامى و دستاوردهاى انقلاب، برنامه‌ريزى و ايجاد هماهنگى بين عملكرد عوامل تربيتى، توجّه جدى به نقش معلمان در فعاليت‌هاى تربيتى و توجه به نقش دانش‌آموزان در فعاليت‌هاى تربيتى ازجمله اهداف ستادهاى امور تربيتى است.

 

حجت الاسلام مهری  بیان کرد: بنابراين مهم‌ترين اهداف تشكيل امور تربيتى را حراست از مرزهاى اعتقادى و حفظ دستاوردها و تبيين ارزشهاى انقلاب در مدارس بايد دانست چراكه انگيزه‌هاى انقلابى و اسلامى همراه با شعار «مربيان امور تربيتى، سربازان انقلابند» موجب تأسيس اين نهاد انقلابى شده است. اين مجموعه در طى سالهاى شكل‌گيرى خود تلاش گسترده‌اى را در جهت رفع كاستى‌ها و پرورش مذهبى و انقلابى دانش‌آموزان به انجام رسانده است.

 

وی یادآور شد: كه ارزيابى فعاليتها نياز به شناختن اهداف و راهبردهاى اجرايى دارد لذا فعاليتهاى امور تربيتى بايد همراه و هم‌قدم با نظام پرورشى باشد تا بتواند نسبت به رسالت و نقش خويش و اهداف بنيادى اين نهاد جامه عمل بپوشاند.