اسلام آباد خبر08:47 - 1396/11/30
کارشناس مسائل سیاسی:

چرا دولت بر برداشتن فیلترهای قانونی در مقابل با نفوذ بیگانگان مُصر است؟/NGO های تشکیل شده در دولت اصلاحات بهترین بستر نفوذ دشمنان را فراهم کرد

اسلام آبادخبر: ترقی گفت: دولتی که خود بیشترین ضعف را در برابر نفوذ بیگانگان و دشمنان داشته، چرا باید مصر باشد که تمام فیلترهای قانونی در رابطه با جلوگیری از نفوذ بیگانگان برداشته شود و کنترل و نظارتی بر روابط خارجی و تحرکات مشکوک افراد نشود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در واکنش به دستگیری تعدادی از فعالان محیط زیست متهم به جاسوسی و خودکشی یکی از آنها در زندان گفت: علیرغم اینکه مقام معظم رهبری قبل و بعد از برجام بارها نسبت به خطر نفوذ هشدار داده و تاکید کردند مسئولین باید مراقب نفوذ دشمن در مراکز تصمیم گیری و دستگاه های حساس کشور باشند، اما شاهدیم دشمن بیشترین نفوذ را در دولت یازدهم و دوازدهم داشته است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: این امر نشان دهنده ضعف سیستم دولت و عدم حساسیت آن نسبت به عناصر دشمن، دوتابعیتی ها و روابط با افراد خارج از کشور است؛ قطعا اگر در خصوص سوابق این افراد و کسانی که با آنها ارتباط داشتند، اطلاعاتی کسب می شد و دقت صورت می گرفت، ما دچار چنین مشکلاتی ناشی از انتقال اطلاعات به دشمن نمی شدیم.

 

وی ابراز کرد: علیرغم این همه موارد جاسوسی بازهم می بینیم ریاست دولت در سخنان خود حرف از سهل گیری و عدم تجسس در زندگی افراد و حتی سهل گیری در خصوص ورود افراد به سیستم حکومت و برخورد با موضع گیری سرسختانه شورای نگهبان در دقت نسبت به این مسائل می زنند.

 

ترقی ادامه داد: این نشان می دهد دولتی که خود بیشترین ضعف را در برابر نفوذ بیگانگان و دشمنان داشته، چرا باید مصر باشد که تمام فیلترهای قانونی در رابطه با جلوگیری از نفوذ بیگانگان برداشته شود و کنترل و نظارتی بر روابط خارجی و تحرکات مشکوک افراد نشود.

 

وی با اشاره به اینکه در دولت اصلاحات هم با چنین مشکلاتی مواجه بودیم، اظهار داشت: در دولت اصلاحات هم شاهد نفوذ عوامل گوناگون بودیم که امروز همان افراد در دامن آمریکا قرار داره و مزدور آن شده اند و به عنوان اپوزیسیون به دشمنان انقلاب اسلامی خدمت می کنند.

 

ترقی بیان کرد: تعداد زیاد انجیوهایی (NGO) که در دولت اصلاحات در قالب های مختلف درست شد، بهترین بستر را برای دشمنان فراهم کرد تا از طریق آن ها به کشور نفوذ کنند؛ از جمله نفوذ در بین نیروهای محیط زیست که حساسیت زیادی روی آنها وجود نداشت.

 

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: باتوجه به اتفاقات پیش آمده، به نظر می رسد که مجموعه دولت و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور باید در روش نظارتی خود براین نوع مسائل بازنگری داشته باشند و دشمن را کوچک نگیرند؛ سهل گیری و ساده پنداشتن دشمن از خطراتی است که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تهدید می کند و اگر در این روش ها بازنگری نشود و جلوی این سهل انگاری ها و سهل اندیشی ها در مسائل امنیتی گرفته نشود، در آینده آسیب های بیشتری از نفوذ دشمن می بینیم.

 

وی با اشاره به خودکشی سید امامی در زندان تصریح کرد: خودکشی سیدامامی نشان داد که آنها متوجه دستیابی جمهوری اسلامی به یک سری اطلاعات در خصوص عملکرد این فرد شده اند و برای جلوگیری از افشای بقیه اطلاعات از طریق بازجویی، دست به چنین اقدامی زده شد تا سرنخ سایر اطلاعات بسته بماند.

 

ترقی بااشاره به روش منافقین در خودکشی با سیانور هنگام دستگیری خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می رسد پشت پرده امثال سید امامی هنوز عناصر و مهره های دیگری هستند که سرنخ آنها سیدامامی بود و می توانست آنها را لو دهد.