اسلام آباد خبر14:48 - 1396/10/25
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

روحانی نتوانست شعار ایجاد اشتغال را محقق کند/ مشکلات اقتصادی مهمترین مطالبه مردم

اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس گفت: آقای روحانی با شعار انتخاباتی ایجاد اشتغال رئیس جمهور شد اما در این سال‌ها نتوانست شعار خود را محقق کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مطالبه مردم اقتصادی است، اظهار داشت: از میان مطالبات اقتصادی نیز مهم‌ترین مطالبه اشتغال است. در حال حاضر هر خانواده چند بیکار دارد.

وی در ادامه گفت: دولت ها در زمان برگزاری انتخابات شعارهای تبلیغاتی زیادی می دهند اما در طول ایام هم شعارهای خود عمل نمی کنند و هم به تکالیف خود.

فلاحت پیشه با اشاره به قانون هدفمندسازی یارانه ها عنوان کرد: در قالب این قانون هرساله پول ایجاد یک میلیون و 200 هزار شغل به دولت ها داده شده است اما متاسفانه نتوانسته اند آنگونه که باید و شاید شغل ایجاد کنند و هر سال ناتوانی آن‌ها در ایجاد شغل روی هم انباشته شده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس بیان کرد: صحبت های دیروز رئیس جمهور برای من قابل تامل بود. بعضا دولتمردان به دنبال تضعیف مجلس هستند و مجلس را مزاحم کارهای خود می دانند. اما به هر حال مجلس پول ایجاد اشتغال را به دولت داده و دولت شغل های مورد نظر را ایجاد نکرده است. این در حالی است که آقای روحانی با شعار ایجاد اشتغال رئیس جمهور شد.

وی تصریح کرد: هر سال پول ایجاد اشتغال به آقای روحانی داده می شود اما این شغل ها ایجاد نمی شود. به عقیده من بهتر بود آقای روحانی به جای مقابله با مجلس به هم‌فکری با مجلس روی آورد تا با یکدیگر راهکاری برای ایجاد اشتغال پیدا کنیم.

به گزارش آنا، رئیس جمهور در دیدار با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از عملکرد مجلس در روند بررسی مواد و تبصره های لایحه بودجه 97 گفته بود در این بودجه تبصره‌هایی پیش‌بینی کردیم که فقر مطلق را از بین ببریم و اگر نمایندگان مجلس نخواهند پای آن بایستند و دست دولت را ببندند، یا باید راه‌حل جایگزین بهتری ارایه دهند یا خودشان پاسخگوی مردم باشند. دولت صدها ساعت جلسه و کار کارشناسی انجام داده و تبصره‌هایی برای رفع مشکلات کشور تنظیم کرده است.

حسن روحانی همچنین تصریح کرده بود دولت برای اشتغال جوانان و رفع بیکاری 300 هزار میلیارد تومان برای 5 سال پیش رو طراحی کرده است اما این تصمیم که حاصل کار کارشناسی است با یک رأی باید از بین برود؟ البته قبول داریم که مجلس هم باید نظراتی در این حوزه داشته باشد، اما نه اینکه اصل بودجه را زیر سوال ببرد. همچنان که دولت باید در اتاق شیشه‌ای باشد مجلس شورای اسلامی و دیگران هم باید در اتاق شیشه‌ای قرار بگیرند و تصمیماتی که اتخاذ می‌گردد بایستی به طور شفاف به مردم، توضیح داده شود و مردم باید قضاوت کنند./آنا