اسلام آباد خبر09:35 - 1396/10/19
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷:

تخصیص 50 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام به کمیته امداد/ مخالفت تمام قد مجلس با افزایش قیمت حامل های انرژی/ 80 درصد صادرات کشور تنها به 10کشور است

اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با اشاره به لایحه بودجه سال 97 و نکات موجود در این لایحه اظهارداشت: در بحث لایحه بودجه سال 97 با توجه به تنگناهای اقتصادی کشور دولت پیشنهادهایی را در این زمینه از قبیل افزایش قیمت حامل های انرژی داده بود که این امر با مخالفت شدید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی واقع شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، شهباز حسن پور بیگلری، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ در گفت‌وگو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به لایحه بودجه سال 97 و نکات موجود در این لایحه اظهارداشت: در بحث لایحه بودجه سال 97 با توجه به تنگناهای اقتصادی کشور دولت پیشنهادهایی را در این زمینه از قبیل افزایش قیمت حامل های انرژی داده بود که این امر با مخالفت شدید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی واقع شده است.

 

وی همچنین در ادامه با اشاره به حمایت مجلس از صادرات در لایحه بودجه سال 97 کشور گفت: حمایت از صادرات در لایحه بودجه سال 97 یکی از مهم ترین اهداف مجلس می باشد؛ چرا که یکی از زمینه های ایجاد اشتغال در کشور توسعه صادرات و تشویق مردم به صادرات است.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ ادامه داد: لازمه توسعه صادرات در کشور وجود کارخانه‌ های تولیدی در کشور و رشد تولید در کشور است ؛ در این حالت می توانیم صادرات را در کشور افزایش دهیم؛ از سال 88 تشویقی صادرات در کشور قطع شده است و این امر موجب کاهش صادرات در کشور شده است.

 

 حسن پور همچنین با بیان اینکه بیش از 80 درصد صادرات کشور تنها به ده کشور صورت می پذیرد بیان داشت: 80 درصد صادرات کشور تنها به ده کشور است. در صورتی که روبط سیاسی و بین المللی ایران با بیش از 20 کشور است. باید سیاست خارجی کشور در راستای سیاست های اقتصادی کشور روابط اقتصادی با سایر کشور ها را نیز توسعه دهد تا کالاهای تولیدی داخل کشور را به آنها نیز صادر کنیم.

 

وی افزود: اگر می خواهیم مشکل اشتغال را در کشور حل کنیم باید به سمت اقتصاد تولیدی حرکت کنیم، تا جایی که بتوانیم محصولات داخلی را به سایر کشور ها صادر کنیم ؛ تمام این موضوعات در بررسی لایحه بودجه سال 97 در دستور کار کمیسیون و نمایندگان قرار گرفته است.

 

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی پایان با اشاره به تخصیص 50 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام به کمیته امداد اظهارداشت: سال بعد 50 هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد تا با تکمیل آنها مدد جویان کمیته امداد صاحب خانه شوند و مشکل مسکن 50 هزار خانوار حل شود.