اسلام آباد خبر09:25 - 1396/10/18
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

کاهش سود تسهیلات تولید با جراحی نظام بانکی / انتظارت بخش تولید محقق نشده است

اسلام آبادخبر: عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: سال‌ها است که در حوزه تولید و اشتغال، رفع موانع تولید و مشوق‌ها آمده‌اند تا کمک کنند اما انتظاری که از تولید وجود دارد محقق نشده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سیدجواد حسینی‌کیا در خصوص بالا بودن سود تسهیلاتی بانکی به واحدهای تولیدی، اظهار داشت: اگر بخواهیم به تولیدی فکری کنیم که ما را نجات دهد باید سرمایه‌گذاری ما منجر به تولید، تولید فروش داشته باشد، فروش با سود همراه باشد و در آخر سود باعث پرداخت مالیات شود تا بگوییم سرمایه گذاری صحیح صورت گرفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مالیات تبدیل به قدرت خرید مردم و بخشی دیگر تبدیل به سرمایه‌گذاری می‌شود که به چرخه تولید برمی‌گردد، گفت: در این زمینه باید بتوانیم تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان قراردهیم تا کالای نهایی ارزان تولید شود، تولید ارزان قدرت صادرات محوری پیدا می‌کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه با ایجاد قدرت صادرات محوری باید بتوانیم تسهیلات صادرات را فراهم کنیم، وضعیت مالیاتی و بیمه‌ای را متناسب در نظر بگیریم و بر کیفیت محصولات نیز نظارت کنیم تا قدرت رقابت‌پذیری داشته باشد، ادامه داد: در این عرصه باید در کشور فرهنگ سازی کنیم تا از تولیدات داخلی بیشتر استفاده شود.

وی در خصوص اینکه آیا می‌توان سود تسهیلات واحدهای تولیدی را در بودجه اصلاح کرد یا نیازمند اصلاح ساختار نظام بانکی است، اظهار داشت: این مسئله نیازمند اصلاح نظام بانکی است، تا زمانی که نظام بانکی برای اصلاح اراده نکند هر میزانی که برای این مسئله بودجه در نظر بگیریم بودجه را هدر می‌دهیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سال‌ها است که در حوزه تولید و اشتغال، رفع موانع تولید و مشوق‌ها آمده‌اند تا کمک کنند اما انتظاری که از تولید وجود دارد محقق نشده ، خاطرنشان کرد: باید در این بخش جدی‌تر عمل کرد و نظام بانکی را جراحی کنیم.