اسلام آباد خبر08:16 - 1396/10/18

ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه رایگان است

اسلام آبادخبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن کریم در شهرستان‌های زلزله‌زده استان کرمانشاه ۱۰۰ درصد رایگان انجام می‌شود.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت‌الاسلام آیت عباسیان ظهر امروز در نشست خبری با موضوع آزمون سراسری  قرآن کریم که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن کریم در شهرستانهای زلزله‌زده استان کرمانشاه 100 درصد رایگان انجام می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه تاکنون در حوزه اوقاف در ثبت‌نام تا مقام نخست کشور را کسب کردیم گفت: که حدود 2787 نفر از طریق کلاسهای اوقاف در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 2160 نفر از بانوان و 627 نفر نیز آقا هستند.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یشترین آما ثبت‌نام کنندگان مربوط به شهرستان اسلام‌آباد غرب، کرمانشاه و پاوه است عنوان کرد: امسال برای نخستین بار آزمون اوقاف و ارشاد اسلامی در هم ادغام شده است، در این آزمون سال 94 رتبه دوم و سال 95 رتبه اول را کسب کردیم و امیدواریم امسال نیز بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری که فرمودند تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن در کشور باید در دستورکار قرار بگیرد افزود: سازمان اوقاف طرح تربیت یک میلیون نفر را در طول 4 سال اول در دستور کار قرار داد و طی دو سال گذشته حدود 600 هزار نفر در کلاس‌ها شرکت کردند.

 

 

عباسیان با بیان اینکه از سال 91 در اوقاف طرح تربیت حافظان قرآن کلید خورد، بیان کرد: در استان کرمانشاه بیش از 50 هزار نفر تا کنون در طرح حافظان شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود 502 کلاس حفظ در سطح استان وجود دارد اظهار کرد: حدود 300 مربی در دوران آموزشی تربیت مربی برای این امر آموزش دیده‌اند./تسنیم